خبر جدید

» ۸ نکته که پیش از بازی کردن Just Cause 4 باید بدانید

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

۸ نکته که پیش از بازی کردن Just Cause 4 باید بدانید
[ad_1]

شرکت مایکروسافت در رویداد E3 2018 دست پرتر از همیشه ظاهر شد و در کنار انتشار ویدیوهای جدید از بازی‌های معرفی شده، عناوین بسیاری را برای نخستین بار به نمایش گذاشت. یکی از این عناوین، بازی Just Cause 4 بود که با نمایش تریلری هیجان انگیز، توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

ترکیب داستان‌های چند خطی با آزادی عمل زیاد و اکشنِ با چاشنی تخیل در نسخه‌های پیشین باعث شد تا اکنون بازی Just Cause 4 در لیست عناوین مورد انتظار بسیاری از اکشن دوستان قرار بگیرد. به همین دلیل نیز تصمیم گرفتیم تا در یکی دیگر از سری مقاله‌های هشت نکته، به بررسی نکات مهم و تغییرات این بازی نسبت به نسخه‌های پیشین بپردازیم.

بازی Just Cause 4




گذشته شخصیت اصلی مورد کنکاش قرار خواهد گرفت

از آن‌جایی که سازندگان هدف خود برای ساخت این سری را می‌دانستند، تمرکز خود را روی گیم‌ پلی می‌گذاشتند تا بدین ترتیب محصولی سرگرم کننده را روانه بازار کنند. به همین دلیل نیز نه تنها هیچ گاه شاهد داستانی پر پیچ و خم نبوده‌ایم که مخاطب را به خود جلب کند، بلکه با وجود انتشار ۳ نسخه از این سری، مخاطبان هنوز اطلاعات چندانی از گذشته‌ ریکو رودریگز، شخصیت اصلی این سری، ندارند.

این‌طور که به نظر می‌رسد، بازی Just Cause 4 قرار است دریچه‌های تازه‌ای از گذشته‌ی ریکو را برای مخاطب باز کند. با توجه به اطلاعات موجود، مادر ریکو اهل جزیره مدیچی و پدرش نیز اهل جزیره سولیس بوده است. پس از اینکه ریکو در نسخه سوم جزیره مدیچی را از شر ژنرال سباستیانو خلاص می‌کند، حالا نوبت به سولیس می‌رسد تا بار دیگر مردمش رنگ آرامش را ببینند.

در جریان اتفاقاتی که در نسخه‌های پیشین رخ داد، ریکو متوجه می‌شود یک ارتش خصوصی به نام بلک هند (Black Hand) وجود دارد که با دریافت پول، نیروهای آموزش دیده و حرفه‌ای خود را به عنوان مزدور در اختیار فرد پرداخت کننده قرار می‌دهد. ماجرا اما زمانی به ریکو ارتباط پیدا می‌کند که نیروهای این ارتش خصوصی به عنوان مزدور در خدمت سالوادور مندوزا (شخصیت منفی نسخه اول) و ژنرال سباستیانو بوده‌اند.

ریکو همچنین متوجه می‌شود که ارتباطی میان مرگ پدرش و ارتش خصوصی بلک هند وجود دارد. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا با سفر به جزیره سولیس، نه تنها ارتش خصوصی به فرماندهی گابریلا مورالز را برای همیشه از بین ببرد، بلکه پی به ارتباط پدرش با این ارتش ببرد. با توجه به سابقه استودیو آوالانچ در ساخت بازی، انتظار چندانی از بخش داستانی نمی‌رود اما طرفداران امیدوارند که داستان مقداری جدی گرفته و شخصیت اصلی سری نیز بالاخره از حالت تک بعدی خارج شود.

بازی Just Cause 4

نقشه بازی بر اساس آفریقای جنوبی طراحی شده است

استودیو آوالانچ برای طراحی لوکیشن‌های تخیلی نسخه‌های پیشین، از مکان‌های واقعی الهام می‌گرفته است. برای طراحی نسخه‌ی اول از منطقه کارائیب، نسخه‌ی دوم از آسیای جنوب شرقی و نسخه‌ی سوم از جزایر مدیترانه بهره برده است. اینبار اما نوبت به کشور آمریکای جنوبی رسیده است تا منبع طراحان بازی Just Cause 4 برای خلق دنیایی گسترده و خیره کننده باشد.

با توجه به اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده است، نقشه‌ی بازی در حدود ۱۰۲۴ کیلومتر مربع مساحت خواهد داشت. شاید با شنیدن این موضوع که نقشه‌ی بازی، بزرگ ترین نقشه این سری نیست ناامید شوید اما سازندگان وعده دادند که این نقشه در میان نسخه‌های سری دارای بیشترین مناطق خشکی خواهد بود.

کشور سولیس که در واقع یک جزیره است، دارای ۴ منطقه آب و هوایی مختلف از جمله جنگل، صحرا، چمنزار و کوهستان خواهد بود که از این لحاظ امیدوار کننده به نظر می‌رسد؛ زیرا تنوع محیطی نسخه‌ی سوم نسبت به Just Cause 2 مقداری کاهش یافته بود. همچنین طبق گفته‌ی سازندگان، نه تنها هر کدام از این مناطق آب و هوایی دارای زیست بوم‌های متفاوتی هستند، بلکه هر یک از آن‌ها ۲ الی ۴ زیر مجموعه دارند که از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی و جغرافیایی از یکدیگر متمایز خواهند بود.

بازی Just Cause 4

سیستم آب و هوا نسبت به گذشته بهبود یافته است

این روز‌ها، سیستم آب و هوای پویا به یکی از ویژگی‌های جدا نشدنی عناوین جهان باز تبدیل شده است و می‌توان آن را در تمامی عناوین این سبک مشاهده کرد. بازی Just Cause 4 نیز از این قاعده مستثنا نیست و سازندگان وعده داده‌اند که سیستم آب و هوای بازی بهتر و پویاتر از همیشه خواهد بود.

وقتی از سیستم آب و هوای پویا در Just Cause 4 صحبت به میان می‌آید، منظور باد و باران ملایم، روزهای ابری یا گرم تابستانی نیست، بلکه از سیستمی صحبت می‌کنیم که تاثیر مستقیمی روی گیم پلی بازی دارد و چالش‌های بیشتری را در هنگام انجام عملیات‌ها پیش روی کاربر می‌گذارد.

در کنار ویژگی‌های معمول سیستم‌های آب و هوای پویا، در بازی شاهد طوفان‌های شن کشنده و تورنادوهای نابودگر نیز خواهیم بود. قدرت تخریب‌ تورنادوها بسیار بالاست و هر چه که بر سر آن‌ها قرار بگیرد، از پل و ساختمان گرفته تا ماشین و انسان، محکوم به نابودی است. بنابراین باید مراقب باشید که بیش از حد به این بلای طبیعی نزدیک نشوید، زیرا در غیر اینصورت به داخل آن بلعیده خواهید شد.

بازی Just Cause 4

کشتن دشمنان سخت تر از همیشه خواهد بود

به دو دلیل کشتن دشمنان در بازی Just Cause 4 سخت تر و چالش بر انگیز از نسخه‌های پیشین این سری خواهد بود. نخستین دلیل به بهبودهایی مربوط می‌شود که اعضای استودیو آوالانچ در انجین گرافیکی اِیپکس اعمال کرده‌اند. تعدادی از این بهبودها باعث شده‌اند تا هوش مصنوعی دشمنان بهبود یافته و عملکرد بسیار بهتری را از خود به نمایش بگذارند. این بهبود نه تنها روی تک تک دشمنان تاثیر گذاشته است، بلکه باعث شده تا عملکرد گروهی آنان نیز بهتر از گذشته شده و بر حسب شرایطی که در آن قرار دارند، تاکتیک‌های متفاوتی را برای مقابله با ریکو به کار بگیرند.

دومین دلیل، مربوط به اتفاقاتی می‌شود که در Just Cause 3 رخ داده است. اگر بسته‌های الحاقی این بازی، یعنی Bavarium Sea Heist ،Mech Land Assault و Sky Fortress را تجربه کرده باشید، باید بدانید که ارتش خصوصی بلک هند توانست تا به تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته شرکت ادن (eDEN Corporation) دست یابد. کارشناسان این ارتش نیز پس از دستیابی، شروع به بررسی آن‌ها کرده و روند تولید سلاح‌ها، زره و تجهیزات پیشرفته تر را آغاز کردند تا بدین ترتیب درگیری مسلحانه با نیروهای بلک هند دشوارتر از همیشه باشد.

بازی Just Cause 4

تمامی سلاح‌ها دارای دو حالت تیراندازی خواهند بود

تا به این لحظه که حدوداً ۶ ماه از معرفی رسمی بازی Just Cause 4 می‌گذرد، دو ویژگی توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. نخستین ویژگی، سیستم آب و هوای پویا، به خصوص تورنادوهای ویرانگر و دومین ویژگی نیز آتش ثانویه (Secondary Fire) بوده است. کارشناسان ارتش خصوصی بلک هند توانستند تا با بهره گیری از تجهیزات شرکت ادن قابلیت جدیدی را به سلاح‌های نیروهای خود اضافه کنند تا بدین ترتیب دو کاربرد داشته باشند.

البته قابلیت آتش ثانویه که به برخی اسلحه‌ها اضافه شده، باور پذیر و کاملاً مرسوم است؛ برای مثال، تفنگ‌های تهاجمی در کنار شلیک گلوله‌، نارنجک نیز پرتاب می‌کنند. اما نمونه‌های عجیب و غریب که مختص استودیو آوالانچ است هم به تعداد بالایی در بازی قرار دارد؛ برای مثال، می‌توان به سلاح تک تیراندازی اشاره کرد که قابلیت شلیک راکت‌های هدایت شونده را داراست.

بازی Just Cause 4

 Grapple Hook به صورت کامل قابل شخصی سازی است

یکی از محبوب ترین ویژگی‌های گیم پلی سری جاست کاز که با انتشار هر نسخه‌ شاهد بهبود آن بوده‌ایم Grapple Hook یا کمند است. در نسخه‌ی سوم شاهد اضافه شدن چند ویژگی جدید به کمند ریکو بوده‌ایم و او می‌توانست با استفاده از این ابزار دو آیتم را به یکدیگر بکوبد یا از آن برای طی کردن یه مسیر نسبتاً طولانی استفاده کند.

با توجه به ویدیوهایی که تاکنون از بازی Just Cause 4 منتشر شده است، کمند نه تنها باز می‌گردد، بلکه ویژگی‌های جدیدی نیز به همراه خواهد داشت. یکی از این ویژگی‌های جدید، پرتاب بالن‌ به سمت هدف مورد نظر است. برای مثال در یکی از ویدیوها نشان داده شد که ریکو می‌تواند با پرتاب چند بالن به یک آیتم خاص همانند کانتینر یا ماشین، آن را پرواز در بیاورد. البته طبق گفته‌های سازندگان، مورد اشاره شده تنها یکی از ویژگی‌های جدید کمند خواهد بود و کاربر می‌تواند با انجام برخی از ماموریت‌های فرعی، این ابزار پرکاربرد را با اساس سلیقه‌ی خود به صورت کامل شخصی سازی کند.

بازی Just Cause 4

نسخه‌های ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو به‌روزرسانی مخصوص دریافت خواهند کرد

هر چند استثناهایی وجود دارد اما می‌توان گفت حدوداً تمامی عناوین بزرگی که این روزها برای کنسول‌های نسل هشتمی منتشر می‌شوند، یک به‌‌روزرسانی مخصوصِ کنسول‌های میان نسلی ایکس باکس وان ایکس و پلی استیشن ۴ پرو دریافت می‌کنند. طبق وعده‌های سازندگان Just Cause 4 در استودیو آوالانچ، بازی نامبرده نیز به‌‌روزرسانی مخصوص این دو کنسول دریافت خواهد کرد.

متاسفانه سازندگان تنها به تایید همین موضوع بسنده کرده‌اند و جزئیات دیگری را به اشتراک نگذاشته‌اند. به همین دلیل، در حال حاضر مشخص نیست که به‌‌روزرسانی‌های مخصوص این دو کنسول چه تغییراتی را در جلوه‌های بصری اعمال می‌کنند. البته انتظار می‌رود شاهد افزایش جزئیات گرافیکی و بالا رفتن وضوح تصویر باشیم. در ضمن، این امکان نیز وجود دارد که سازندگان برای ارائه‌ تجربه‌ای روان‌تر روی این دو کنسول قدرتمند، به جای افزایش وضوح تصویر، نرخ فریم را افزایش دهند.

بازی Just Cause 4

محیط‌های بازی تخریب پذیر تر از همیشه خواهند بود

همان‌طور که پیش از این به آن اشاره شد، سازندگان بازی Just Cause 4 پیش از آغاز روند توسعه، تغییراتی را در انجین گرافیکی بازی اعمال کردند. این تغییراتی نه تنها باعث شده‌اند تا هوش مصنوعی بهبود یابد، بلکه باعث شده تا محیط‌های بازی تخریب پذیر از همیشه باشند؛ از ساختمان‌ها گرفته تا پل‌های فلزی، درختان هواپیماهای غول پیکر، همه و همه در این بازی نابود می‌شوند. این ویژگی بدون شک در افزایش لذت بخشی گیم پلی در هنگام نابود کردن پایگاه‌های دشمن موثر خواهد بود. همچنین این نکته را باید اضافه کرد که تخریب محیط‌‌ها امری ضروری در بازی محسوب نمی‌شود اما با انجام اینکار سطح Chaos کاربر افزایش می‌یابد. در نتیجه، تعداد بیشتری از نیروهای خودی در محل درگیری حضور پیدا خواهند کرد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.