خبر جدید

» گلوله باران مناطق مسکونی یمن توسط عربستان- اخبار بین الملل – اخبار تسنیم

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

گلوله باران مناطق مسکونی یمن توسط عربستان- اخبار بین الملل – اخبار تسنیم
[ad_1]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، روستاهای مسکونی بخش مرزی باقم در استان صعده امروز جمعه هدف حملات متجاوزان سعودی قرار گرفت که در پی این حملات خسارات سنگینی به اموال شهروندان یمنی وارد شد.

از سوی دیگر جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی دو بار منطقه “رغافه” در بخش “مجز” را بمباران کردند.

متجاوزان سعودی روز گذشته نیز مناطق مختلف بخش‌های رازح، منبه و باقم در استان صعده را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای خود قرار دادند.

امروز جمعه در پی حملات غافلگیر کننده نیروهای یمنی به چهار راه الوازعیه در استان تعز شماری از مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی کشته و یا زخمی شدند.

حملات عربستان به مناطق مسکونی یمن در حالی ادامه دارد که “مارتین گریفیث” نماینده ویژه سازمان ملل روز گذشته در نشستی خبری از آغاز رایزنی‌های حل بحران یمن در پایتخت سوئد خبر داد.

وی افزود: تصمیمات دشواری به منظور حضور طرف‌ها در این رایزنی‌ها اتخاذ شد و ما امروز روند سیاسی را برای اولین بار طی دو سال گذشته از سر خواهیم گرفت.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در ششم سپتامبر در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عمانی برای انتقال هیئت انصارالله از صنعا به ژنو، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعا را نداد.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.