خبر جدید

» کوالکام از فناوری حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر خود رونمایی کرد

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

کوالکام فناوری حسگر اثر انگشت جدیدی را معرفی کرده‌ که به ادعای این شرکت، از حسگرهای فعلی دقیق‌ و امن‌تر است.

کوالکام همراه با معرفی پردازنده جدید اسنپدراگون ۸۵۵، از فناوری جدید حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش خود نیز پرده برداشته‌ است. این فناوری هم‌اکنون در اختیار سازندگان قرار گرفته و شاهد استفاده تجاری از آن در سال ۲۰۱۹ خواهیم بود. فناوری جدید کوالکام برخلاف حسگرهای مشابه موجود در بازار مانند گوشی‌های OnePlus 6T و Huawei Mate 20 Pro که از اسکنرهای نوری استفاده می‌کنند، از امواج اولتراسونیک برای تشخیص اثرانگشت بهره می‌برد.

مقاله‌های مرتبط:

این فناوری جدید به‌طور رسمی «Qualcomm 3D Sonic Sensor» نام‌گذاری شده‌ و طبق ادعای سازنده برتری‌های قابل تحسینی نسبت به فناوری اسکن نوری فعلی دارد. کوالکام ادعا می‌کند که فناوری اولتراسونیک می‌تواند به‌طور دقیقی اثر انگشت را حتی با وجود آلودگی روی انگشتان تشخیص دهد، برخلاف سنسورهای نوری که وجود آلودگی باعث انسداد مسیر نور می‌شود. این فناوری همچنین مشکلی با LEDهای درون یک نمایشگر ندارد و به همین دلیل سریع‌تر و قابل اطمینان‌تر است (و به‌طور بالقوه می‌تواند با LCD به‌کار گرفته شود). کوالکام همچنین می‌گوید که فناوری اولتراسونیک درجات بالاتری از امنیت و دقت را به ارمغان می‌آورد.

کوالکام درباره سرعت این فناوری و اینکه آیا می‌تواند به سرعت و دقت یک حسگر مدرن خازنی برسد، حرفی به میان نیاورد. اما به‌عنوان یک فناوری پایه، حسگرهای اولتراسونیک پیشرفت قابل توجهی نسبت به اسکنرهای نوری فعلی محسوب می‌شوند. اولتراسونیک در سال گذشته نقدهای مثبت و منفی متنوعی دریافت کرد.

طبق اعلام کوالکام سازندگان می‌توانند هم‌اکنون این فناوری را برای خود لایسنس کرده و در محصولات خود از آن استفاده کنند. احتمالا در سال ۲۰۱۹ شاهد حداقل یک گوشی هوشمند با این فناوری خواهیم بود.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.