خبر جدید

» هاشمی: سال ۶۸ با پیام رهبر ورزش رونق گرفت/ افشارزاده: از سرپرستی کاروان المپیک بی‌اطلاعم

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

هاشمی: سال ۶۸ با پیام رهبر ورزش رونق گرفت/ افشارزاده: از سرپرستی کاروان المپیک بی‌اطلاعم
[ad_1]

رییس سابق کمیته ملی المپیک در حاشیه برگزاری نشست دستاوردهای ۴۰ سال ورزش انقلاب اسلامی، با بیان این که رشد ورزش قهرمانی در ۴۰ سال اخیر در سال ۶۸ رونق گرفت، گفت: خوشحال هستیم که امروز شاهد افتخارآفرینی هشت رشته ورزش قهرمانی در عرصه آسیایی، المپیک و جهانی هستیم و این از ثمره انقلاب است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، کیومرث هاشمی در جمع خبرنگاران، درباره دستاوردهای ورزش در ۴۰ سال اخیر انقلاب، اظهار کرد: در ۱۰ سال اول انقلاب به دلیل درگیر شدن جنگ و دفاع مقدس ورزش کشور ما به ویژه‌ در بخش قهرمانی مطرح نبود و توجه خاصی به آن نشده بود تا این که در سال ۶۸ با پیام مقام معظم رهبری سیکل بسته ورزش قهرمانی رونق گرفت و فعالیت خود را آغاز کرد. به طوری که بعد از سال ۶۸ تا به امروز اتفاقات خوبی را در بخش ورزش قهرمانی شاهد هستیم و در هشت تا ۹ رشته ورزشی در سطح دنیا حرف اول را می زنیم و روی سکو قرار داریم.

وی ادامه‌ داد: ما در  المپیک در حال‌ حاضر چه در بخش زنان و چه در بخش مردان صاحب مدال هستیم و از این افتخارات انقلاب در طی ۴۰ سال اخیر بوده است به ویژه‌ در بخش بانوان باید این را بگویم که ما امروز حضور موفقی در عرصه های آسیایی، جهانی و المپیک داریم.

هاشمی همچنین در خصوص ورزش های دانش‌آموزی نیز، گفت‌: ما قبل از انقلاب چهار هزار معلم ورزش داشتیم که در حال‌ حاضر این مقدار به ۳۳ هزار نفر رسیده است که اکثرا تحصیلکرده علوم ورزشی هستند.

در ادامه این نشست بهرام افشارزاده دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک و مدیرعامل سابق باشگاه استقلال درباره برگزاری نشست بررسی دستاوردهای ورزش در ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی، گفت‌: امروز روز بزرگی برای ورزش ایران است و نقطه عطفی برای این که بتوانیم موفقیت‌های کسب شده در ورزش را انعکاس دهیم. البته من معتقد هستم که چنین مراسمی باید زودتر از اینها برگزار می‌شد.

وی در پایان و در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود که قرار است سرپرست کاروان ایران در  المپیک ۲۰۲۰ به شما سپرده شود،‌ آیا در این خصوص صحبتی شده است یا خیر، در این باره گفت‌: هنوز هیچ صبحتی از سوی کمیته ملی المپیک در این خصوص با من نشده است. من معتقدم هستم که کمیته ملی المپیک باید از نیروهای بالقوه و توانمند استفاده شود. حال این که با توجه به برنامه‌ریزی صالحی امیری، من یا شخص دیگری در این  سمت قرار بگیریم  باید مثمرثمر باشیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در پایان این نشست از کتاب “دستاوردهای ورزش در ۴۰ سال انقلاب اسلامی” رونمایی شد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.