خبر جدید

» موضوعات اجتماعی- سیاسی، امنیتی نشوند/ خوزستان پیشانی ایران است

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

موضوعات اجتماعی- سیاسی، امنیتی نشوند/ خوزستان پیشانی ایران است
[ad_1]

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان کارگران “شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه” که برای رسیدگی به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفته تپه در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تاکید کرد: هر فردی که در ایران اسلامی به فکر خون شهدا، پایداری جمهوری اسلامی ایران و خادم این ملت است باید صیانت از اشتغال موجود را اولین هدف خود بداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی “محمد شریعتمداری” پس از شنیدن سخنان و خواسته‌های کارگران “شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه” تاکید کرد: مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه و متعلق به همه کارگران ایران و تمام تلاش ما صیانت از اشتغال موجود است.

وی اضافه کرد: هر کسی که در مقابل صیانت از اشتغال موجود می‌ایستد از ما نیست و حفاظت و صیانت از مشاغل موجود برای افرادی که نان‌آوران خانه هایشان هستند امری ضروری است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تثبیت و صیانت از اشتغال موجود حتی در شرایط تحریم است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: رعایت حقوق همه کارگران و سه جانبه گرایی برعهده ماست و حتما به موضوعات دولتی و سیاست‌های اقتصادی توجه ویژه داریم اما یکی از مهمترین وظایف ما، نظارت بر اجرای قانون کار و صیانت از حقوق کار و کارگر است. در این زمینه شورای حل اختلاف و رسیدگی و غیره برای صیانت ازکارگران وجود دارد چرا که کارگران پناهی جز این موارد ندارد.

شریعتمداری افزود: تکیه ما در انجام این امور تکیه بر شرکای اجتماعی همچون مجموعه‌ها و تشکل‌های کارگری در سراسر کشور، شوراهای اسلامی، انجمن‌های صنفی، مجموعه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و غیره هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ما مکلف هستیم مستقیما از طریق شرکای اجتماعی از حقوق مردم و کار صیانت کنیم. اولا طرح طبقه‌بندی مشاغل حق کارگر است که باید حل شود و برای اجرای آن نیز هیچ بهانه‌ای پذیرفته شده نیست. باید انجمن‌های صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته تپه با ظرفیت‌های قانونی موجود تشکیل شود و طرح طبقه‌بندی بدون ضرورت به اینکه حتما اگر شورای اسلامی کار نیست نمی‌شود انجام بدهد کنار برود و به شکلی شود که انجمن صنفی موضوع را انجام دهد.

مطالبات حقوق کارگران همه دارای قانون است

وی تصریح کرد: عده‌ای به دنبال برهم زدن آرامش هستند که حاصل آن بیکاری کارگر است و ما نمی‌خواهیم این اتفاق رخ دهد بلکه می‌خواهیم با حفظ کامل آرامش این امور را انجام دهیم.

شریعتمداری ادامه داد: وقتی نماینده‌ای به این شرکت فرستادیم بر ایجاد آرامش تاکید کردیم برای اینکه کمک کنیم حقوق افراد رعایت و پیگیری شود. اصل صیانت از اشتغال موجود و تامین مواد اولیه است و بنده هم حامی کارفرما برای آوردن سرمایه در گردش برای اداره کارخانه هستم. از طرف دیگر هم حامی کارگر هستم که همه حقوق معوقه‌اش پرداخت شود، نمی‌شود مجانی کار کنند. کارگری که هفت ماه حقوق نگرفته است حق دارد عصبانی شود هر فردی هفت روز حقوق نگیرد عصبانی می‌شود. حداقل باید به این کارگران گفته شود ما حقوق شما را به رسمیت می‌شناسیم و اکنون توان پرداخت نداریم و فعلا با ما همکاری کنید، اگر شما این سخن را بگویید کارگران با شما همراهی می‌کنند و سفره‌های نداشته خود را نیز به روی شما می‌گشایند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قلدری کردن برای کارگر و گفتن اینکه تو کار نکرده‌ای و ما حق تو را نمی‌دهیم درست نیست و باید از نیروی کار صیانت کنیم.

شریعتمداری تاکید کرد: موضوعات اجتماعی، سیاسی نباید تبدیل به موضوعات امنیتی شود.

وی گفت: یکی از زیباترین جملاتی که از کارگران هفت تپه شنیدم این بود که کارگران به دنبال این بودند که کارگاهشان راه بیفتد و این خود ۸۰ درصد کار را پیش می‌برد .

به خاک خوزستان علقه دارم

شریعتمداری‌، خوزستان را پیشانی ایران دانست و اشاره کرد که برادر شهیدش در همان خاک آرام گرفته است و علقه خاصی به آن سرزمین دارد .وی خوزستان را پیشانی ایران توصیف کرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.