خبر جدید

» مدیر مالی هواوی به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در کانادا بازداشت شد

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

مدیر مالی هواوی به‌دلیل زیر پا گذاشتن تحریم‌های ایالات‌ متحده آمریکا علیه ایران، در کشور کانادا بازداشت شد.

به‌گزارش وب‌سایت The Global and Mail، مِنگ وانژو، مدیر مالی بزرگترین تولیدکننده‌ی تجهیزات ارتباطی و دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند در دنیا، در ونکوورِ کانادا به ظن همکاری تجاری با ایران و زیرپا گذاشتن تحریم‌های ایالات‌متحده علیه این کشور، بازداشت شد.

اکنون هواوی این خبر را به‌صورت رسمی تأیید کرده است. طبق گفته‌ی این شرکت چینی، منگ، دختر بنیان‌گذار هواوی تحت اتهامات نامشخص اکنون از کانادا به ناحیه‌ی شرقی نیویورک منتقل شده است.

سخنگوی هواوی در گفتگو با وب‌سایت تک‌کرانچ گفته است:

شرکت، درباره‌ی اتهامات ارائه‌شده اطلاعات کمی در دست دارد و درباره‌ی تخلف‌های خانم منگ ابداً مطلع نیست. ما بر این باور هستیم که سیستم قانونی کانادا و ایالات متحده در نهایت به یک جمع‌بندی خواهند رسید. هواوی به‌صورت تمام‌و‌کمال مطابق مقررات موجود عمل می‌کند؛ از جمله قانون‌های تحریمی که توسط سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه‌ی اروپا وضع شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، خانم منگ از اول دسامبر در بازداشت به‌‌سر می‌برد و قرار است در روز جمعه‌ به محکومیت‌های وی رسیدگی شود.

تنش‌ها بین قانون‌گذاران آمریکایی و هواوی از سال ۲۰۱۶ به بعد بالا گرفته است. حال در اثر جنگ تجاری بین این دو غول اقتصادی جهان، آتش این تنش‌ها بیشتر از هر زمان دیگری شعله‌ور شده است. در ماه اوت، دونالد ترامپ دستوری را صادر کرد که بر طبق آن، مؤسسات دولتی را از استفاده از محصولات هواوی و ZTE منع می‌کرد. در همین حین، قانون‌‌گذاران ایالات متحده آمریکا طی نامه‌ای که به نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو ارسال کرده‌اند، از وی خواسته‌اند که هواوی را از زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان تجهیزات ۵G کنار بگذارد.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.