خبر جدید

» لوازم الکترونیکی را دست دوم بخریم یا نه؟  

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

زندگی شهری، انتخاب‌ها و محدودیت‌هایی را پیش روی ساکنان خود نهاده که آنان را ناگزیر یا گاهی مشتاق به آزمودن تجربه خرید لوازم الکترونیکی دست دوم می‌کند.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا خرید لوازم الکترونیکی دست دوم انتخاب درستی است؟

قدیمی‌ترها عمدتاً می‌گفتند: «هر چیزی را اگر می‌خواهید دست دوم بخرید الّا لوازم برقی!». منطق‌شان هم این بود که لوازم برقی به دلیل ساختار حساس مدارها بسیار آسیب‌پذیرترند تا مثلا میز و تخت و کمد چوبی، که آنها را هم کسی مجبورتان نکرده بخرید، روی زمین سفره بیاندازید و روی رختخواب بخوابید و لباس‌ها را هم بقچه‌پیچ کنید و توی اشکاف بگذارید و تمام!

به‌علاوه اگر یک وسیله برقی دچار نقصی باشد، عیب و علتش به راحتی خط و خدشه‌ای که روی میز و تخت و کمد دست دوم افتاده و عیان است، قابل رویت نیست. حرف‌شان هم پر بیراه نبود؛ سی سال پیش اگر کسی مثلا صاحب تلویزیونی بود، چه دلیلی داشت آن را بفروشد؟ در حالی‌که تلویزیون‌های دیگر موجود در بازار چیزی بودند در رده همان که او داشت و احتمالا با پول چند سال پس‌انداز و انتظار در صف توزیع کالای تعاونی محل با «دفترچه بسیج اقتصادی» خریداری کرده بود یا به احتمالی بسیار اندک‌تر جزو برندگان خوش‌شانس و نایاب قرعه‌کشی همان تعاونی بود و زیر نگاه حسرت‌بار اهل محل صاحب فرشی یا تلویزیون و یخچالی شده بود.

به هر حال با فروش یخچال آزمایش یا تلویزیون ۱۴ اینچی پارس‌اش احتمالا چیزی جز خرید یک یخچال ارج یا تلویزیون توشیبای ۱۴ اینچی سیاه و سفید انتظارش را نمی‌کشید. بنابراین اساساً فروش کالای الکترونیکی از منطق رایج پیروی نمی‌کرد، پس تداول این جمله که: «حتما عیب و علتی داره که می‌خواد بفروشه» چندان بی‌راه نبود!

اما دنیای پر شتاب امروز با عرضه نسل‌های جدید از فناوری و امکانات، ما را در معرض تجربه‌های نو قرار داده است. در عین‌حال انتخاب‌ها و محدودیت‌هایی که زندگی شهری پیش روی ساکنان آن نهاده که آنان را ناگزیر یا گاهی مشتاق به آزمودن تجربه خرید لوازم الکترونیکی دست دوم می‌کند و در این راه ابزارهای کنترلی هم به کمک‌ آمده تا بخشی از دل‌مشغولی‌های حاصل از همان منطق قدیم را به نحوی پوشش دهد؛ چیزهایی مثل وجود ضمانت‌نامه برای بسیاری از محصولات الکترونیکی که با جابه‌جا شدن خریدار خدشه‌دار نمی‌شوند و همچنان معتبرند، و نیز روشن‌بینی خریدار و آگاهی او از نقایص متداول در یک محصول خاص الکترونیکی که وی را قادر می‌سازد با دقت و اشراف بیشتری به آزمودن وسیله‌ای که قصد خرید آن را دارد اقدام کند.

به‌علاوه تنوع محصولات ارائه شده در بازار لوازم الکترونیکی و پیشرفت روزافزون این حوزه از صنعت باعث تداول بینشی جدید در میان مصرف‌کنندگان شده و آن اینکه بخش بزرگی از جامعه مشتاق بهره‌مندی از فناوری‌های روز دنیا هستند و اساسا خیلی وقت‌ها به امید اینکه «انشالله دو سال دیگر یکی بهترش را می‌خریم!» با بودجه امروزشان تصمیم به خرید یخچال و تلویزیون و کامپیوتر و کنسول بازی و سیستم صوتی و دوربین عکاسی می‌گیرند! گذشته از اینکه این بینش مصرف‌گرایی در جامعه امروز چقدر قابل نقد است، در رابطه با سوال ما که: آیا خرید لوازم الکترونیکی دست دوم انتخاب درستی است یا نه، آگاهی از وجود آن می‌تواند روشن‌گر و اطمینان‌بخش باشد.

در این میان یکی از برجسته‌ترین امکاناتی که برای اطلاع از نوع و قیمت لوازم الکترونیکی دست دوم در دسترس خریداران قرار دارد، سایت دیوار است که با مراجعه به آن می‌توان از کم و کیف محصولات ارائه شده برای فروش اطلاع حاصل کرد و مهم‌تر از آن این‌که در آن امکان ارتباط مستقیم خریدار و فروشنده بدون وجود هیچ‌گونه واسطه و واسط‌گری فراهم آمده است. شما می‌توانید با یک پرس و جوی ساده حضوری یا اینترنتی از قیمت محصول مدنظرتان و ویژگی‌ها و مزایا و معایبش مطلع شوید و در بازار متنوع دیوار از خرید بهینه خود لذت ببرید.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.