خبر جدید

» رییس جمهوری اکوادور: انگلیس در مورد آسانژ تضمین‌ داده است

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

رییس جمهوری اکوادور: انگلیس در مورد آسانژ تضمین‌ داده است
[ad_1]

رییس جمهور اکوادور گفت، انگلیس تضمین‌های کافی را برای عدم تحویل آسانژ به کشوری که ممکن است در آن با حکم اعدام روبه‌رو شود، ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، لنین مورنو، رییس جمهور اکوادور در مصاحبه‌ای رادیویی اظهار کرد، دولتش تضمین‌هایی کتبی را از انگلیس دریافت کرده که طبق آنان جولیان آسانژ، بنیانگذار وبسایت افشاگر ویکی‌لیکس در صورت خروج از سفارت اکوادور در لندن به کشوری که ممکن است در آن با مجازات اعدام روبه‌رو شود، تحویل داده نخواهد شد.

این مساله مدت‌ها است که به یکی از نگرانی‌های آسانژ تبدیل شده زیرا در صورت تحویل داده شدنش به آمریکا، ممکن است به اعدام محکوم شود. او در آمریکا به جاسوسی، توطئه، سرقت دارایی‌های دولتی و کلاهبرداری کامپیوتری متهم شده است و دولت ترامپ گفته است که دستگیری آسانژ یکی از اولویت‌های این کشور است.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، مورنو همچنین افزود که تیم حقوقی بنیانگذار ویکی‌لیکس در حال تصمیم‌گیری برای گام بعدی خود هستند.

او در مصاحبه رادیویی خود افزود: برای آسانژ راهی وجود دارد که برای نزدیک شدن به آزادی تصمیم‌گیری کند.

مورنو در عین حال خاطرنشان کرد که این افشاگر به اتهام نقض شرط وثیقه در پرونده تعرض جنسی‌، همچنان در انگلیس با حبس روبه‌رو است.

رییس جمهور اکوادور درباره اقامت آسانژ در سفارت کشورش در لندن گفت: من حضور آسانژ در سفارت اکوادور را دوست ندارم اما ما به حقوق انسانی او احترام گذاشته‌ایم و با این وجود فکر می‌کنیم که شش سال برای محبوس ماندن در یک سفارت مدتی بسیار طولانی است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.