خبر جدید

» رخنه اطلاعات بانک ملت ایران

  • تاریخ : 18th می 2021
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

سرقت اطلاعات کاربران بانک ملت در چند روز گذشته خبر ساز شد. اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون مشترک بانک ملت که هک شده بود در اینترنت برای فروش قرار گرفته است، افشای این اطلاعات از طریق هک شرکت "به پرداخت ملت" بوده و توسط وب آموز بررسی و تایید شد. این اطلاعات شامل شماره مشتری – نام و نام خانوادگی – کد ملی – ش ش – ت ت – شماره حساب – شهر و استان تولد – شهر و استان ساکن – آدرس – شماره موبایل است.

درز اطلاعات ۳۰ میلیون ‌کاربر بانک ملت صحت دارد؟ این روزها اخبار لو رفتن اطلاعات کاربران توسط هکرها کمی عادی شده است. اما این بار نوبت به هک بانک ملت و لو رفتن اطلاعات کاربران رسیده است. بنابر آنچه مشخص شده، اطلاعات بیش از ۳۰ میلیون نفر از مشتریان بانک ملت با حمله هکرها به اطلاعات شرکت به پرداخت ملت، لو رفته و این اطلاعات حالا در معرض فروش قرار گذاشته شده است.

 

اما چه اطلاعاتی در این سرقت اطلاعاتی از دست رفته است؟ آیا لو رفتن این اطلاعات خطرناک است؟ در ادامه برای بررسی جزئیات اطلاعات لو رفته با ما باشید.

هک بانک ملت

هک بانک ملت ؛ درز اطلاعات ۳۰ میلیون ‌کاربر بانک ملت صحت دارد؟

این اطلاعات شامل مشتری، نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، شماره حساب، شهر و استان تولد، شهر و استان سکونت، آدرس و شماره موبایل مشترکان است. جریان هک شدن شرکت به پرداخت ملت در ادامه ارائه شده است.

اطلاعات منتشر شده در رابطه با دیتابیش نظام هویت سنجی اطلاعات مشتریان بانک ملت CIF (customer information file) بوده است.  همچین اطلاعاتی شامل نام، فامیل، نام پدر، آدرس قبل و آدرس جدید به علاوه بخشی از شماره موبایل متعلق به ۱۰ میلیون مشتری بانک ملت به طور رایگان منتشر شده است. توجه کنید “این اطلاعات شامل اطلاعات بانکی نیست” پس نگران اطلاعات کارت و بانکی خود نباشید.

به سرقت رفتن اطلاعات کاربران بانک ملت به لزوم بهره گیری از خدمات امنیتی و پشتیبانی شبکه های رایانه ای جدیت بیشتری بخشیده است و شرکت ها و سازمان ها بایستی مسائل امنیتی خود را رعایت کنند. اما این مورد کفایت نمی کند و باید از مشاوره شرکت های پشتیبانی شبکه نیز بهره ببرند تا حفره های امنیتی خود را مسدود کنند و از رخنه هکرها جلوگیری کنند.

 

هک شدن بانک ملت

با وجود این، این اولین باری نیست که اطلاعات کاربران بانکی در ایران هک می شود. چندی پیش از این بود که در یک هک گسترده، اطلاعات مشترکان بانک های ملت، تجارت، سرمایه، سپه و قوامین منتشر شد.

ماجرای این درز اطلاعاتی از آنجا آغاز شد که برخی کاربران ایمیلی به همراه یک فایل ۵۰۰ مگابایتی دریافت کردند که حاوی اطلاعات بانکی نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر ایرانی بود. اگز ذره ای هم شک و شبهه درباره صحت این اطلاعات وجود داشت، نشانی درگاه ارسل کننده و صحت اطلاعات شخصی برخی کاربران که در آن درج شده بود، شک و شبهه را برطرف کرد.

بررسی های اولیه پلیس فتا نیز در ادامه تایید کرد که این اطلاعات کاملا درست بوده است و ظاهرا اطلاعات سیستم بانکی کشور به سادگی در اختیار هکرها قرار گرفته است.

لزوم اقدام امنیتی سازمان ها

با خطرات جدی و هک شدن های بسیاری از بانک ها و سازمان های داخل کشور، لزوم اقدامات امنیتی برا حفاظت از اطلاعات جدی تر شده است. به همین خاطر سازمان ها و شرکت ها باید بیش از پیش به مسائل امنیتی خود توجه کنند.

امنیت شبکه

خدمات و امنیت شبکه به شرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا از اطلاعات خود محافظت کنند. شبکه های امنیتی شرکت، راه نفوذ هکرها و بدافزارها را می بنند و از دسترسی آن ها به اطلاعات امنیتی و حیاتی سازمان جلوگیری می کنند. امنیت سیستم های کامپیوتری کمک می کند تا اطلاعات سازمان ها و شرکت ها ایمن بماند. پیشگام رایانه با ارائه راهکار و خدمات امنیت شبکه آماده ارائه خدمات امنیت شبکه های کامپیوتری به شرکت ها و سازمان های خصوصی و غیر خصوصی است.

بهترین شرکت امنیتی تهران

ارائه‌ خدمات امنیت شبکه و فروش و پشتیبانی محصولات امنیتی شرکت پیشگام رایانه جهت تامین نیازهای کامل مشتریان خود در زمینه امنیت اطلاعات با ارائه‌ خدمات تخصصی در زمینه‌های مشاوره و طراحی ،اجرا و پیاده سازی و همچنین بهینه سازی زیرساخت امنیتی شبکه‌های کامپیوتری فعالیت میکند. کلیه خدمات امنیت شبکه کامپیوتری نرم افزاری و سخت افزاری در پیشگام رایانه عرضه می شود. در صورت نیاز به امنیت سیستم کامپیوتری و امنیت اطلاعات شبکه می توانید با پیشگام رایانه تماس حاصل فرمایید. نیروهای متخصص ما آماده ارائه هرگونه خدمات امنیتی شبکه شرکت ها و سازمان ها به مشتریان گرامی هستند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.