خبر جدید

» راهنمای خرید چادر مسافرتی – کجارو

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

چادر مسافرتی یکی از اصلی‌ترین وسایل سفر است و باید در هنگام خرید و انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید تا در آن کاملا راحت باشید.

چادر مسافرتی جزو مهم‌ترین وسایل سفر در سفر آخر هفته یک یا دو روزه یا حتی سفرهای چند روزه است. در هنگام خرید چادر مسافرتی و انتخاب صحیح آن باید موارد مختلفی را از جمله ظرفیت، ابعاد، وزن، استحکام، ضد آب بودن یا نبودن، جنس و امکانات چادر و اینکه چادر برای چه فصولی مناسب است و سایر مواردی که در ادامه بیان خواهیم کرد، در نظر بگیرید.

ظرفیت چادر برای خواب

چادر مسافرتی

مقاله‌های مرتبط:

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید چادر باید به آن توجه کنید، ظرفیت آن است. شما باید بر اساس تعداد نفراتی که می‌خواهند از چادر استفاده کنند یا در آن بخوابند و اینکه آیا می‌خواهید وسایل یا حیوانات خانگی خود را نیز در چادر جای دهید یا نه، چادر مناسب خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که برای تعیین ظرفیت و ابعاد مناسب چادر برای هر نفر، هیچ استاندارد مشخصی وجود ندارد.

توصیه می‌کنیم در هنگام بررسی ظرفیت چادر و انتخاب آن مناسب بر اساس این پارامتر، اندازه چادر را بر اساس یک نفر اضافه‌تر از تعداد نفرات مورد نظر خود انتخاب کنید؛ مخصوصا اگر افرادی که در چادر می‌خوابند، چنین ویژگی‌هایی دارند:

  • چاق و تنومند هستند
  • از فضاهای بسته به شدت می‌ترسند
  • قبل از خواب یا هنگام خواب غلت می‌زنند
  • برای خواب راحت نیازمند فضای کافی در اطراف خود هستند
  • همراه خود بچه یا حیوان‌ خانگی دارند

مناسب بودن چادر برای فصل‌های مختلف

چادرهای ۳ فصله

چادر

بیشتر چادرهای موجود در بازار برای دمای معتدل در سه فصل بهار، تابستان و پاییز مناسب بوده و سبک وزن هستند. این چادرها معمولا دارای یک پنجره توردار برای ایجاد جریان هوا در چادر و در عین حال جلوگیری از ورود پشه و دیگر حشرات به داخل آن است؛ البته مشبک بودن پنجره‌ها گاهی اوقات باعث ورود گرد و خاک به داخل چادر نیز می‌شود.

بیشتر این چادرها همراه با یک کاور برای جلوگیری از آفتاب خوردن یا ریزش باران شدید روی آن، عرضه می‌شوند. این چادرها معمولا در برابر باران‌های شدید مقاومت می‌کنند؛ اما در مقابل طوفان و بادهای شدید و برف سنگین این چنین نیستند. در کل می‌توان گفت این چادرها از شما در برابر باران یا برف سبک محافظت می‌کنند و نوعی حریم خصوصی نیز برای شما ایجاد می‌کنند.

چادرهای ۳-۴ فصله

چادرهای سه فصله

این نوع چادرها طوری طراحی شده‌اند که مناسب استفاده طولانی‌مدت برای ۳ فصل بهار، تابستان و پاییز هستند. این نوع چادرها بیشتر برای تابستان مناسب هستند؛ اما می‌توان در اوایل فصل بهار و اواخر پاییز که معمولا در بیشتر نقاط سردسیر برف سبکی می‌بارد، نیز از آن‌ها استفاده کرد، هدف از طراحی چنین چادرهایی ایجاد تعادل در جریان هوا، استحکام بالا و گرم نگه‌ داشتن افراد در هوای سرد است.

این نوع چادرها ۱ یا ۲ تیرک بیشتر از چادرهای ۳ فصله دارند و تعداد پنجره‌های تور دار آن‌ها کمتر از چادرهای ذکر شده است. دلیل این نوع طراحی چادرهای ۳-۴ فصله، استحکام بیشتر و جلوگیری از خروج گرما از آن‌ها است. این نوع چادرها برای افرادی که بیشتر به ارتفاعات می‌روند، انتخاب خوبی است. در کل این نوع چادرها مقاومت خوبی دارند؛ اما مانند چادرهای ۴ فصل که در ادامه در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد، در برابر برف سنگین مقاوم نیستند.

چادرهای ۴ فصل

چادر زمستانی

چادرهای ۴ فصل برای مقاومت در برابر برف و بوران شدید طراحی شده‌اند و برف و طوفان شدید هیچ گزندی به آن‌ها وارد نمی‌کند. این چادرها نسبت به انواع دیگر چادرهای مذکور، تیرک‌های بیشتری دارند و از مواد سنگین‌تری ساخته شده‌اند. سقف چادرهای فصلی برای جلوگیری از جمع شدن برف روی سقف، گنبدی شکل بوده و کاوری که برای جلوگیری از ریزش برف یا باران روی چادر، قرار می‌گیرد، تا نزدیک زمین کشیده شده است.

در این نوع چادرها روزنه‌ها تا حد ممکن پوشیده شده تا در هوای سرد داخل آن کاملا گرم باشد. در ضمن زمانی که بادهای شدیدی می‌وزد، این چادرها می‌توانند بهترین پناهگاه برای شما باشند.

ویژگی‌های اصلی چادر

ارتفاع زیاد

چادر بلند

اگر می‌خواهید برای لباس عوض کردن بایستید و سقف کوتاه باعث آزار روحی و جسمی شما شود، قطعا باید چادری با سقف بلند انتخاب کنید.

شکل مناسب

چادرها معمولا به دو شکل تهیه می‌شوند؛ چادرهایی که به شکل اتاق هستند و چادرهای گنبدی شکل.

چادرهای اتاق شکل

چادرهای اتاق شکل

این چادرها که معمولا مستطیلی شکل هستند، از حداکثر ارتفاع و فضای ممکن برخوردار هستند. این نوع چادرها برای افرادی که می‌خواهند خانوادگی سفر کنند، کاملا مناسب است؛ زیرا معمولا دارای چند بخش مجزا از یکدیگر بوده و علاوه بر در اصلی دارای یک در فرعی در داخل چادر نیز هستند. در ضمن این چادرها یک سایبان کاربردی نیز دارند.

چادرهای گنبدی شکل

چادرهای گنبدی شکل

این چادرها استحکام بالایی دارند و در برابر وزش بادهای شدید مقاومت بیشتری دارند؛ بنابراین برای روزهای طوفانی مناسب‌تر از چادرهای اتاق شکل هستند. ارتفاع این چادرها در مرکز آن‌ها مناسب است؛ اما دیواره آن‌ها کمی شیب‌دار بوده که باعث دل‌گیر شدن آن‌ها می‌شود.

کف بزرگ

کف چادر

اگر قد شما ۱۸۰ سانتی‌متر یا بیشتر بوده یا دوست دارید کف چادر فضای زیادی داشته باشد، بهتر است چادری را انتخاب کنید که اندازه کف آن به جای ۲۱۰ یا ۲۲۰ سانتی‌متر، ۲۲۵ سانتی‌متر یا کمی بیشتر باشد.

درهای مناسب و کافی

در چادر

در هنگام خرید چادر مسافرتی باید به تعداد، شکل و جهت درهای آن نیز توجه کنید. اگر تعداد زیادی از افراد می‌خواهند از چادر استفاده کنند، چادری را انتخاب کنید که چند در داشته باشد تا برای خروج از آن مزاحم دیگران نشوید (مخصوصا شب‌ها)؛ بنابراین چادرهای اتاقی شکل می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

در ضمن درهای زیپ‌دار کمی سخت باز می‌شوند و سر و صدای زیادی هم دارند. برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم چادری را انتخاب کنید که زیپ در آن‌ها از نوع زیپ YKK باشد؛ این زیپ بهترین نوع زیپ در جهان بوده و کارخانه سازنده آن مدعی است پنج برابر سریع‌تر از زیپ‌های دیگر باز می‌شود.

تیرک‌های مناسب

تیرک چادر مسافرتی

ساختار تیرک‌های چادر نقش زیادی در میزان سختی یا آسانی نصب و محکم کردن آن‌ دارد؛ البته تقریبا همه چادرهای مناسب برای خانواده فاقد تیرک هستند. برای برپایی این چادرها نیازی به میخ‌های مشابه میخ طویله نیست و بزرگ‌ترین مزیت این چادرها، جابه‌جایی آسان و سریع به نقاط دلخواه شما است. همچنین به‌راحتی می‌‌توانید با وارونه کردن و تکان دادن این چادرها، به‌راحتی خرده‌های کوچک زباله از آن خارج می‌شود.

هر چقدر تعداد تیرک‌های چادر کمتر باشد، سریع‌تر برپا خواهد شد. در ضمن متصل کردن تیرک‌ها به گیره راحت‌تر از پیچاندن نخ آن‌ها به دور میخ‌های کوچک است. در برخی از چادرها تیرک‌ها هم به گیره متصل می‌شوند و هم می‌توان نخ آن‌ها را دور میخ‌های کوچک پیچید. این ویژگی به حفظ تعادل، استحکام، ایجاد جریان بهتر هوا و نصب راحت‌تر چادر کمک زیادی می‌کند. در برخی از چادرها رنگ هر یک از گوشه‌های چادر با رنگ گیره‌های اختصاصی آن‌ها یکسان بوده و این ویژگی نیز به برپایی راحت‌تر چادر کمک زیادی می‌کند. در ضمن تیرک‌های آلومینیومی نسبت به انواع فایبرگلاسی خود بادوام‌تر و مقاوم‌تر هستند.

کاور ضد باران مناسب

کاور ضد باران چادر

کاور ضد باران کاوری است که می‌توانید هنگامی که احتمال بارش باران یا ایجاد شبنم وجود دارد یا زمانی که می‌‌خواهید کمی داخل چادر گرم شود، آن را روی سقف چادر بکشید. دو نوع کاور ضد باران وجود دارد؛ برخی از کاورها فقط روی سقف را می‌پوشاند و با استفاده از آن‌ها که تا حدود زیادی هم از چادر در برابر باران محافظت می‌کنند، هم نور بیشتری به چادر می‌رسد و هم می‌توانید اطراف خود را به خوبی مشاهده کنید. کاورهای نوع دوم کاملا چادر را می‌پوشانند و تا جای ممکن از چادر در مقابل باد و باران محافظت می‌کنند.

جنس مناسب سایه‌بان و کاور ضد باران

جنس کاور ضد باران چادر

هر چقدر پارچه سایه‌بان و کاور ضد باران، متراکم‌تر و ضخیم‌تر باشد، آن‌ها مستحکم‌تر و زمخت‌تر هستند. همچنین چنانچه از نوار یا مواد درزگیر یا پارچه یا مواد متراکم در کف چادر استفاده شده باشد، احتمال نفوذ آب به داخل چادر کاهش می‌یابد.

برخورداری از فضای اضافی برای قرار دادن وسایل همراه

چادر مسافرتی

در برخی از چادرها بخشی وجود دارد که برای نگه‌داری از اشیا و وسایل دیگر مسافران طراحی شده است. در برخی از کاورهای باران چنین فضایی هم به کاور اضافه شده است؛ اما در برخی از موارد این بخش اضافی جزو وسایل جانبی چادر هستند و به صورت مجزا فروخته می‌شود.

برخورداری از سیستم تهویه مناسب

در اکثر چادرها معمولا در سقف، پنجره‌ها و دیواره‌های آن، تورهایی قرار گرفته است که به منظور ایجاد جریان بهتر هوا، جلوگیری از عرق کردن و ایجاد چشم‌انداز برای چادر، در آن نصب شده‌اند. توصیه می‌کنیم اگر قصد استفاده از چادر در مناطق گرم و مرطوب را دارید، از چادرهایی با تورهای بزرگ‌تر استفاده کنید.

برخورداری از قلاب‌ها و جیب‌های داخلی

جیب های داخل چادر

در داخل برخی از چادرها قلاب‌هایی برای آویزان کردن فانوس یا لامپ‌های دستی وجود دارد. در برخی از چادرها نیز قلاب‌هایی روی دیوارها نصب شده که برای متصل کردن قفسه‌ها یا طاقچه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید وسایل اضافی خود را که نمی‌خواهید فضای کف چادر را اشغال کنند، روی این قفسه‌ها قرار دهید و چادر خود را مرتب‌تر کنید؛ البته این قفسه‌ها جداگانه به فروش می‌رسند. در ضمن جیب‌های بزرگ و کوچک دوخته‌شده به دیواره‌ها نیز می‌توانند کاربردی باشند.

برخورداری از قلاب‌های نگهدارنده چادر

پایه نگهدارنده چادر

برخی از چادرهای با کیفیت همراه با حلقه‌هایی جهت اتصال پایه‌های نگهدارنده عرضه می‌شوند. استفاده از این حلقه‌ها باعث بسته شدن روزنه‌ها در هوای طوفانی نیز می‌شود.

لوازم جانبی اختیاری چادر

پارچه کفی چادر

پارچه کف چادر

این پارچه‌ها که به صورت جداگانه فروخته می‌شود، در زیر چادر پهن می‌شود؛ اگر چه این کار باعث می‌شود کف چادر ضخیم شود؛ اما در عوض این پارچه از آسیب صخره‌های کوچک، شاخه‌ها و اشیای نوک تیز و برنده روی زمین به چادر جلوگیری می‌کند؛ قطعا قیمت این پارچه کمتر از هزینه رفوگری کف چادر یا تعویض آن کمتر است. به دلیل اینکه پارچه‌های کفی کاملا اندازه کف چادر هستند، آب را به خود جذب نمی‌کنند؛ چنانچه آب جذب این پارچه‌ها شود، کف چادر نیز خیس می‌شود.

قفسه‌های توری

قفسه توری چادر

همانطور که گفتیم در برخی از چادرها جیب‌هایی برای قرار دادن اشیای اضافی در آن‌ها به دیواره‌ها دوخته می‌شوند. می‌توانید علاوه بر این جیب‌ها از قفسه‌های توری که در بالای چادرها قرار می‌گیرند و کاربرد مشابهی دارند، نیز استفاده کنید.

دیگر لوازم جانبی کاربردی

  • میله‌های نگهدارنده برای تغییر مکان چادر
  • جارو و خاک‌انداز
  • پادری داخلی و خارجی
  • وسایل تعمیر چادر
  • اسپری‌های درزگیر
  • طناب
  • هواکش باتری‌خور

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.