خبر جدید

» دانشجویان در بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

دانشجویان در بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند
[ad_1]

رئیس دانشگاه قم گفت: دانشجویان در بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند و به عنوان قشری فرهیخته پیشگام جامعه‌اند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلی قدس با گرامیداشت روز ۱۶ آذر روز دانشجو عنوان کرد:دانشجو نسبت به مسائل اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در جامعه بی تفاوت نیست.

رئیس دانشگاه قم افزود:آینده کشور در دست دانشجویان است و آن ها در بسیاری از تحولات اجتماعی و فرهنگی اثرگذار هستند و به عنوان قشری فرهیخته پیشگام جامعه اند.

وی تصریح کرد:دانشجو عنصری پویا و مطالبه گر و شجاع و حساس نسبت به امور اجتماعی است و با عدالت خواهی و آرمان خواهی در تحقق اهداف و رسالت خود گام برمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد:یکی از آرمان های مهم دانشجویان و طلاب تحقق عدالت اجتماعی در جامعه است از این رو هیچ گاه این دو طیف در برابر اشرافی گری و ثروت اندوزی در بین مسئولان و دست اندرکاران بی تفاوت نیستند.

وی خاطرنشان کرد:همچنین دانشجو با بصیرت و آگاهی در برابر نفوذ دشمن و تضعیف استقلال و آزادی در کشور از سوی دشمن می ایستند از طرفی دانشجویان در برابر جنایات مستکبران بر علیه مردم مظلوم جهان سکوت نمی کند و از مسئولان وزارت خارجه تقاضا در جهت توقف این جنایات قدمی بردارند.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد:دانشجویان در مورد بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی و ملی حساس هستند پس باید در تربیت مدیران انقلابی در دانشگاهها تلاش شود تا بتوانیم در بسیاری از عرصه ها به پیشرفت و تعالی برسیم.

وی اظهار کرد:دانشجویان توانمندی های زیادی در حوزه های علمی و تحقیقاتی از خود نشان دادند و نگاه ویژه ای به رفع مشکلات و نیازها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز عنوان کرد:دانشجو نقش اثرگذاری در مقابله با آسیب های اجتماعی دارند البته گاهی دانشجویان خود در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار دارند و دانشگاه ها به تنهایی قادر نیستند جلوی برخی آسیب های اجتماعی را بگیرند.

وی تصریح کرد:امروز یکی از ابزارهای مهم دشمن در تحقق اهداف کمرنگ کردن ارزش ها در جامعه و ترویج بی حجابی است در این خصوص تلاش کرده ایم با پدیده بی حجابی مقابله کنیم و از نظر فرهنگی در ترویج حجاب گام برداریم.

رئیس دانشگاه قم بیان کرد:بی شک بسیاری از آسیب ها و مشکلات با تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه رفع می شود و باید زیرساختهای لازم در جهت بهره گیری از ظرفیت حوزه و دانشگاه در گره گشایی از مشکلات فراهم شود.

وی گفت:یکی از مطالبات مهم دانشجویان توجه به ارزش های اسلامی و انقلابی است و آن ها نسبت به بی توجهی مسئولان نسبت به ارزش ها برآشفته می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز عنوان کرد:رهبری در دیدار با دانشجویان رهنمون های حکیمانه و با ارزشی دارند که باید این رهنمون ها مورد توجه باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.