خبر جدید

» آشنایی کامل با اصطلاحات بیت کوین | بیت کوین چیست؟

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

آشنایی کامل با اصطلاحات بیت کوین | بیت کوین چیست؟
[ad_1]

رسانه کلیک – دانستن اصطلاحات بیت کوین برای افرادی که به دنبال استخراج و مبادله این ارز دیجیتالی هستند، یک نکته مهم و الزامی است. در ادامه این مطلب شما را با برخی از اصطلاحات پایه مربوط به بیت کوین آشنا می‌کنیم. همراه ما باشید.

بیت کوین یک ارز دیجیتالی محبوب و پرکاربرد است که افراد زیادی با آن سر و کار دارند. این ارز دیجیتالی توسط تجهیزات کامپیوتری قدرتمند قابل استخراج بوده و در بازار خرید و فروش می‌شود. فعالیت در زمینه ارز دیجیتال و کار با بیت کوین نیازمند دانستن یکسری اصطلاحات است که پیش از هر چیز باید آن‌ها را فرا بگیرید. در این مطلب سعی داریم برخی اصطلاحات پایه بیت کوین را در ساده‌ترین حالت ممکن توضیح دهیم.

بیت کوین (Bitcoin)

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که با رمزنگاری ایجاد می‌شود. در واقع کدها در چندین بلاک کنار هم قرار می‌گیرند و بیت کوین را تشکیل می‌دهند. هرچه رمزنگاری بیشتر باشد، بیت کوین شما با ارزش‌تر خواهد بود. بعد از ساخته شدن بیت کوین می‌توان آن را در مراکز مختلف به پول نقد تبدیل کرد. برخی فروشگاه‌های اینترنتی از بیت کوین پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید از این ارز دیجیتال برای خرید آنلاین استفاده کنید.

استخراج کردن – ماین کردن (Mining)

فرآیند رمزنگاری برای ساخته شدن بیت کوین را استخراج یا همان ماین می‌گویند (چگونه توسط کامپیوتر یا لپ تاپ بیت کوین استخراج کنیم؟).

ماینر (Miner)

به تجهیزاتی که برای استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه‌های استخراج یا ماینر می‌گویند. ماینرها در مدل‌های مختلف موجود هستند و هرکدام با توجه به میزان قدرت، در بازه قیمتی‌ خاصی قرار می‌گیرند (با این مرورگر ساده به صورت رایگان بیت کوین دریافت کنید!).

نرخ هش (Hash Rate)

نرخ هش در واقع سرعت انجام عملیات رمزنگاری با الگوریتم ریاضی در بیت کوین است. هرچه نرخ هش بالاتر باشد، سرعت دستگاه برای یافتن بلاک‌ جدید و انجام محاسبات مربوط به آن سریع‌تر خواهد بود. حداکثر نرخ هش یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب دستگاه‌های ماینر است.

بلاک چین (Blockchain)

بلاک چین یک فناوری امن است که از دارایی بیت کوین کاربران نگهداری می‌کند. در واقع می‌توان بلاک چین را یک سیستم عامل به حساب آورد که بیت کوین به عنوان نرم افزار در آن فعالیت می‌کند. بلاک چین نام یک شرکت مشهور نیز هست که خدماتی مانند کیف پول برای ارز دیجیتالی را ارایه می‌کند.

کیف پول – والت (Wallet)

کیف پول یا والت یک مرکز مجازی است که می‌توان در آن بیت کوین‌های بدست آمده را نگهداری کرد. سرویس‌های متعددی به عنوان کیف پول بیت کوین وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید (چطور کیف پول بیت کوین بسازیم؟).

آدرس کیف پول (Address)

هر کیف پول یک آدرس دارد که برای تبادل بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع کاربران بعد از استخراج بیت کوین می‌توانند آن را به کیف پول خود انتقال دهند. آدرس کیف پول عملکردی مانند شماره حساب بانکی دارد و برای خرید و فروش بیت کوین‌ها باید از آن استفاده کرد.

ساتوشی (Satoshi)

کوچکترین واحد سازنده بیت کوین ساتوشی است. هر ساتوشی معادل ۰٫۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت‌ کوین است.

BTC

واحد بیت کوین با BTC نشان داده می‌شود. برای هر بیت کوین می‌توان ۱BTC را در نظر گرفت.

آلت کوین (Altcoin)

آلت کوین‌ها یکسری ارزهای دیجیتالی هستند که شباهت زیادی به بیت کوین دارند (چطور اتریوم رایگان بدست آوریم؟).

پول رمزنگاری شده (Cryptocurrency)

پول‌هایی که به صورت رمزنگاری شده با حل مسایل ریاضی تولید می‌شوند، Cryptocurrency نام دارند.

رمزنگاری (Cryptography)

فرآیندی که با الگوریتم‌های ریاضی کدهای مختلف را برای محافظت از اطلاعات می‌سازد، Cryptography گویند.

شاخص قیمت بیت کوین (BPI)

میانگین بهای بیت کوین طی معاملات جهانی را شاخص قیمت بیت کوین می‌گویند.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.