خبر جدید

» ۷۸ طرح با یکهزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار در استان سمنان اجرایی می شود/قدردانی از استقبال پرشور مردم استان از کاروان تدبیر و امید/تشریح طرحهای ابرسانی در کشور

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

۷۸ طرح با یکهزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار در استان سمنان اجرایی می شود/قدردانی از استقبال پرشور مردم استان از کاروان تدبیر و امید/تشریح طرحهای ابرسانی در کشور
[ad_1]


رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ۷۸ طرح با یکهزار و ۴۶۶ میلیارد تومان اعتبار، مصوبات این سفر برای استان سمنان خواهد بود، گفت: اجرای این طرح ها می تواند به تحول، رشد و پیشرفت استان کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان با قدردانی از استقبال و مهربانی مردم بسیار خوب و شریف این استان، میهمان نوازی مردم شاهرود و دیگر شهرستان ها از کاروان تدبیر و امید، گفت: از وحدت در این استان بسیار خوشحالم و آقای شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست استانداری، علما و نخبگان، در کنار هم برای آبادانی این استان و ایران تلاش می کنند و همواره در کشور مرهون کمک مردم هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم در روزهای سخت همیشه پشت نظام بودند، دست دولت را گرفتند و امروزهم چنین است، تاکید کرد: درشرایطی هستیم که بحمدالله بودجه سال آینده را تنظیم کردیم وآمادگی داریم که هر زمانی که مجلس شورای اسلامی آماده باشد، تقدیم کنیم و امیدواریم این بودجه مایه خیر و برکت برای مردم باشد.

دکتر روحانی با اشاره به حضور در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به مناسبت ۱۶ آذر و احترام به دانشجو و روز دانشجو، تاکید کرد: دانشگاه های ما، آزاد ترین دانشگاه های دنیا از لحاظ بیان اظهار نظر و نقد است و در کمتر کشوری می توان سراغ داشت که دانشجویان و تشکل های مختلف راحت و آزاد نظرات، انتقادات و بیانات شان را مطرح کنند.

رئیس جمهور افزود: همواره علاقمند هستیم که در خدمت دانشگاهیان باشیم و تقریبا در این دولت همه مراسم های ۱۶ آذر با شور و نشاط فراوان در سراسر کشور برگزار شده است و سخنرانان و دانشجویان مختلف صحبت کردند.

دکتر روحانی با اشاره به گزارش سال گذشته وزارت کشور مبنی بر برگزاری ۱۲۰۰ جلسه و نشست در ۱۶ آذر، تاکید کرد: این مایه افتخار ما است و امسال هم این چنین است و من خوشحالم که همیشه در آغاز سال تحصیلی در مهرماه و در آذرماه در خدمت دانشگاهیان بودیم.

رئیس جمهور به برگزاری بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در استان سمنان اشاره کرد و  گفت:  از جلسه و نکات مطرح شده همه عزیزانی که در راستای ترویج این فریضه مهم دینی و اسلامی، فعالیت دارند و همچنین از جناب آقای قرائتی؛ دوست قدیمی که در این راستا توفیقات خوبی دارند، استفاده کردیم  و مردم ما از آغاز همیشه با دین و اهل بیت (ع)این چنین بودند.

دکتر روحانی خاطر نشان ساخت:  فضایی در کشور وجود دارد که مردم از این فرهنگ بلند اسلام و از نیایش نماز که برای ما چهره اسلام است، قدردانی می کنند و نکته ای که امروز در سخنرانی تأکیدکردم این بود که جوهره و باطن اسلام پرستش است و صورت این دین همان نماز است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نماز همان پرچم به اهتزاز در آمده دین است و هر کجا نماز است ما آنجا احساس عطر، معنویت و ایمان می کنیم.

 دکتر روحانی با قدردانی از استقبال بسیار گرم و صمیمانه مردم سرخه، اظهار داشت: سفر به سرخه زنده کردن خاطرات دوران کودکی است و با همه کسانی که در دوران کودکی هم سن و سال بودیم  و معلمینی  که در دبستان تلاش کردند، دیدار کردم.

  رئیس جمهور با بیان اینکه بسیار خوشحالم که طرحها و پروژه های زیادی در این سفر افتتاح، برنامه ریزی و اقدامات اجرایی آن آغاز شد، گفت:مهمترین مسأله این استان آب است  و همه ما در سراسر کشور باید به این نکته توجه کنیم  که باید مردم بتوانند، ابتدا از آب سالم پایدار آشامیدنی و سپس از ضرورت های صنعت و کشاورزی استفاده کنند.

دکترروحانی با تاکید بر اینکه  همه باید به یکدیگر در سراسر کشور کمک کنیم، دولت باید تسهیلات لازم را آماده کند و همچنین سرمایه گذاری های بسیار کلان انجام گیرد، افزود: الان برای طرح تامین آب یزد از دریای عمان و خلیج فارس اقدامات  و سرمایه گذاری بزرگی انجام  شده است.

رئیس جمهور ادامه داد: برای کرمان و حتی اصفهان به دنبال این هستیم که آب برای این استان ها از جنوب تامین شود و اگر سرمایه گذارخصوصی در این زمینه وارد شود، این سرمایه برگشت دارد و دولت در زمینه آب شرب تضمین های لازم را انجام می دهد که برای آب شرب مردم خریدار خواهد بود و صنعت نیز به فعالیت های خود ادامه خواهد داد.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه پروژه تامین آب برای بسیاری از استانهای کشور که در کم آبی و مضیقه هستند، لازم و ضروری است، ادامه داد: با هماهنگی های خوبی که با محیط زیست به عمل آمد، طرحی را مصوب کردیم که از نظر دولت برای سرمایه گذاری کاملاً آماده است و مسائل محیط زیستی حل شده است تا چگونه آب به مردم برسد  و آلودگی ایجاد نکند که این مهمترین مسأله استان بود.

رئیس جمهور  با اشاره به اقدامات دولت برای اجرای تقاضای شاهرود مبنی بر حق  یک مرز هوایی و فرودگاه بین المللی در استان بویژه برای صادرات کالاها ، گفت: جلسات لازم در تهران در این زمینه برگزار شد و تأکید می کنم این طرح کارشناسی شده ، در کمیسیون های دولت بررسی شده است و قبل از سفر هیات دولت به این استان در جلسات بحث و تصویب شد.

دکتر روحانی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی کاملاً آماده است تا مقدمات اجرای این پروژه مهم را انجام دهد و این کار هم برای استان و مخصوصاً برای شهرستان شاهرود ضروری و الزامی بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه   خوشحالم بین بخش های مختلف، ۱۰ هزار میلیارد تفاهم شد و اسناد تفاهم در این زمینه ها به امضا رسید، گفت: برای اجرای این طرح ها که بخش های مختلف خصوصی، دولتی و بانک ها سرمایه گذاری می کنند، کمک می کنیم تا کاملاً اجرایی شود  که در اینصورت می تواند استان سمنان را متحول کند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امیدوارم  این سفر مایه خیر و برکت برای مردم عزیز استان سمنان و کشور باشد، ادامه داد: سمنان، چهارراه کشور است و از غرب به شرق و از شمال به جنوب و بسیاراهمیت دارد و مردم این استان همیشه میهمان نواز زائرین تربت پاک امام هشتم(ع) هستند.

 رئیس جمهور گفت: تقریباً این مسیر حدود ۵۰۰ کیلومتر از حرم تا حرم است و مردم افتخار می کنند به آنهایی که به زیارت قبر امام هشتم(ع) می روند، خدمت کنند و همچنین جاذبه های گردشگری باعث شود تا مردم مقداری در اینجا توقف، استراحت و از آثار بسیار خوب و دیدنی این استان بازدید کنند.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.