خبر جدید

» چگونه می توان ماشین لباسشویی خود را در منزل تعمیر کنیم؟

  • تاریخ : 30th می 2020
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

در یک روز گرم تابستانی یا سرد زمستانی که آخرین احتمال را برای خرابی ماشین لباسشویی خود می دهید ناگهان ماشین لباسشویی شما از کار میافتد و شما می مانید و چندین سناریو که چرا ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر در منزل دارد؟ از جمله این موارد میتواند این باشد که دیگ از آب پرشده و تخلیه نشده است، یا لباس های شسته شده تمیز نیستند و کدرند، یا خشک کن لباسشویی کار نمی کند.

برای دستگاهی مثل ماشین لباسشویی که سخت کار می کند پس از مدت ها خراب شدن اتفاق عجیبی نیست. اگر با همچین موردی مواجه شدید ما در درجه ی اول تعمیر لباسشویی تاپ امداد رو پیشنهاد می کنیم تا در کمترین زمان و هزینه لباسشویی خانه شما به حالت اول بازگردد ولی اگر خودتان می خواهید دست به آچار ببرید می توانید از نکاتی که در این مقاله ذکر می کنیم برای تعمیر انوتع ماشین لباسشویی مثل تعمیر لباسشویی بوش و تعمیر لباسشویی آریستون در منزل استفاده کنید.

۱) ماشین لباسشویی روشن نمی شود

این اساسی ترین و پایه ای ترین مورد است که ممکن است برای تعمیر ماشین لباسشویی در منزل شما پیش بیاید. شما لباس ها را درون حوضچه ماشین لباسشویی قرار داده اید، دکمه “ON” را فشار داده اید یا شماره گیر را چرخانده اید، و پس از آن هیچ اتفاقی نمی افتد.

سیم برق پشت ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا از وصل شدن آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به حرکات شدید واشرها، به خصوص هنگام عدم تعادل بار، ماشین ها ممکن است حرکت کنند. هنگامی که یک ماشین حرکت می کند، ممکن است سهواً سیم برق را از آن جدا کند.

آیا قطع کننده مدار به ماشین لباسشویی خاموش است؟ برای تنظیم مجدد قطع کننده مدار، پنل الکتریکی را پیدا کنید. قطع کننده مدار صحیح را پیدا کنید، آن را در جهت “خاموش” بپیچید و دوباره به حالت “روشن” برگردید.

اتصالات سوئیچ درپوش جلو لباسشویی شما ممکن است معیوب باشد. این قسمت از قاب درب است که به دستگاه ارتباط می دهد که درب به درستی بسته شده است و اشکالی ندارد که شروع به پر کردن آب کند. درب را ببندید و تماشا کنید زیرا بخشی از درب با قسمت روی دستگاه وصل می شود. قسمت بالایی باید در قسمت پایین قرار گیرد.

سوئیچ درپوش واشر شما ممکن است معیوب باشد. می توانید این کار را با تنظیم دستگاه بر روی “ON” آزمایش کرده و سپس با انتهای صاف یک قلم آن را وارد سوراخ کنید. اگر به درستی کار کنید، با وجود باز بودن درب، آب باید پر شود.

۲) ماشین لباسشویی به طور مناسب لباس ها را تمیز نمی کند

این ممکن است یکی از ناامید کننده ترین مشکلات ماشین لباسشویی باشد زیرا شما فقط بعد از اجرای یک چرخه کامل متوجه آن می شوید. بعد از شستن لباس، آن را برداشته و ظاهراً لباس های تمیز دارای مو و سایر کثیفی ها هستند.

از اضافه بار در لباسشویی خودداری کنید. یک شستشوی بیش از حد کامل فضای کافی برای آب شستشوی تمیز برای بیرون کشیدن مواد شوینده و زباله ها را ندارد. برای حداکثر بارهای خاص با کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی مراجعه کنید.

از مواد شوینده کمتری استفاده کنید. مواد شوینده بیش از حد می تواند به جای بیرون کشیدن آن ، لباس و کثیفی های دیگر را دوباره به لباس برگرداند.

وسایل مربوط به حیوانات خانگی مانند پتو ، تختخواب گربه و سگ را بشویید و اسباب بازی ها را بطور جداگانه از بقیه لباس ها بشویید. اگر حیوان خانگی مخصوصاً کثیف است ، وان ماشین لباسشویی را با دست بعد از شستشو تمیز کنید.

۳) ماشین لباسشویی نمی چرخد

این مشکل به این صورت است که لگن از آب پر می شود ولی دیگ نمی چرخد.

برای تعمیر این نوع عیب در ماشین لباسشویی سعی کنید لباس را در وان ماشین لباسشویی مجددا پخش کنید. هنگامی که واشر از تعادل خارج شود ، به طور خودکار متوقف می شود تا زمانی که لباس را به تعادل برساند. پس از توزیع مجدد لباس ، دوباره درب آن را ببندید. اگر توزیع بار صحیح باشد ، دستگاه باید بطور خودکار چرخش را شروع کند. بارهایی که شامل مواد پر جذب مانند حوله  و لباس های ضخیم مانند شلوار جین و ژاکت هستند اغلب باعث عدم تعادل می شوند.

سطح دستگاه را روی زمین بررسی کنید. دستگاه خارج شده از سطح چرخش را متوقف می کند. این عمل برای ایمنی در ماشین لباسشویی شما برنامه ریزی شده است. سطح دستگاه را با یک سطح صاف چک کنید و با تنظیم پاها دستگاه را به سطح خود برگردانید.

زهکشی و شیلنگ تخلیه را بررسی کنید. موارد کوچک ممکن است سیستم زهکشی دستگاه را مهار کند. ممکن است بتوانید پمپ تخلیه واشر را بدون خارج کردن آن بررسی کنید. سرانجام ممکن است شیلنگ تخلیه که از پشت دستگاه به نقطه زهکشی منتهی می شود ، مسدود شود.

۴)ماشین لباسشویی خیلی صدا ایجاد می کند

یکی از مشکلات ماشین لباسشویی که آزاردهنده تر از بقیه هم است این هستش که واشر در طی چرخیدن دیگ باعث ایجاد سر و صدا می کند. این مشکل را در اسرع وقت ترمیم کنید، زیرا حرکت نادرست باعث شستشوی واشر و ایجاد مشکلات جدید می شود.

  • یاتاقان های وان که مستقیماً در زیر وان قرار دارند ممکن است فرسوده و نیاز به تعویض داشته باشند.
  • اگر ماشین لباسشویی صدا را فشار می دهد ، ممکن است یاتاقان های وان نیاز به روانکاری داشته باشند.
  • قرقره موتور ماشین لباسشویی ممکن است فرسوده باشد. این یک تعمیر نسبتاً پیچیده است، چون که برای رسیدن به موتور باید بخش قابل توجهی از دستگاه را جدا کنید.

۵)ماشین لباسشویی با آب پر می شود اما تخلیه نمی شود

یکی از اتفاقاتی که ممکن است افتاده باشد این است که  پمپ دستگاه شما با یک تکه پارچه یا یک کالای دیگر که مربوط به شستشو است ، بسته شده باشد. با یک وسیله آب را بیرون بیاورید و دستگاه را جدا کنید. برای دسترسی راحت تر دستگاه را به سمت بالا شیب داده و جلوی دستگاه را روی دو یا چهار آجر بگذارید. محاسبات پمپ دستگاه شما ممکن است به راحتی قابل مشاهده باشد، بنابراین ارزیابی ساده بودن گرفتگی در پمپ ساده است. در این صورت، از انبردست استفاده کنید تا به آرامی مانع قفل پمپ نشوید.

لوله را باز کنید. یک سطل یا سطل سطحی در این نزدیکی داشته باشید، زیرا این لوله پر از آب خواهد شد. آب را تخلیه کنید. در صورت وجود گرفتگی در شیلنگ، معمولاً آب در انتهای شیلنگ قرار واهد گرفت.

۶) ماشین لباسشویی لرزش بیش از حد دارد

هنگامی که ماشین لباسشویی شما در حال کار است، به خصوص در هنگام خشک کن، ممکن است به شدت  لرزش داشته باشد، اغلب آنقدر که دستگاه “راه می رود”. این ممکن است در صورت داشتن یک دستگاه با راندمان بالا، که چرخش سریع تری نسبت به ماشین های بارگذاری بالا دارد، تلقی شود.

شاید دستگاه شما مجدداً تعادل برقرار کند. از سطح حباب برای ارزیابی سطح دستگاه از یک طرف به سمت جلو استفاده کنید. با چرخاندن پاهای دستگاه به بالا یا پایین ، سطح دستگاه را مجدداً تنظیم کنید. بر خلاف خشک کن ، که فقط دو پایه قابل تنظیم در جلو دارد، بیشتر ماشین های شستشو دارای چهار پایه قابل تنظیم هستند.

با ترکیبی از ترکیبات ماشین لباسشویی، تسمه های اتصال ممکن است شل شده و باعث لرزش شدید دستگاه شود. این می تواند یک وضعیت خطرناک باشد، زیرا ممکن است خشک کن از واشر خارج شود. تسمه های اتصال را محکم کنید یا در صورت لزوم آنها را تعویض کنید.

خرید پد ضد لرزش را در نظر بگیرید. آزمایش ها نشان داده است که لنت هایی با ضخامت ۳ اینچ کار بسیار خوبی در از بین بردن لرزش و لرزش دارند. در حالی که ارزان نیست، این لنت ها می توانند ابزاری با ارزش برای کاهش انتقال لرزش واشر به خانه شما باشند.

سخن پایانی

در آخر بازهم به شما توصیه می کنیم که خود دست به تعمیر ماشین لباسشویی در منزل نزنید و آن را به متخصصین در این امر بسپارید. متخصصین تاپ امداد در کمترین زمان و بالاترین کیفیت ماشین لباسشویی بوش و ماشین لباسشویی آریستون شما را تعمیر می کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.