خبر جدید

» چند ترفند ساده عکاسی که باید بدانید

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

عکاسی یکی از سرگرمی‌های لذت‌بخشی است که می‌تواند ساعت‌ها شما را مشغول کند. دانستن نکات و ترفندهای عکاسی، این لذت را دوچندان می‌کند.

از عکس‌هایی که می‌گیرید، راضی نیستید؟ این نارضایتی معمولا بدین‌معنا است که به‌دنبال راهی برای بهبود وضعیت عکس‌هایتان هستید. این موضوع عنصری مفید برای یادگیری است. امروزه، یادگیری تکنیک‌های عکاسی از هر زمان دیگری راحت‌تر است.

درادامه، چند نکته‌ی بسیار ساده و البته مهم در عکاسی را بررسی می‌کنیم.

۱. هنگام عکاسی توجه و تمرکز کنید

شاید خنده‌دار به‌نظر بیاید؛ ولی تعداد زیادی از عکاسان قبل‌ازآنکه از سوژه‌ی مدنظر عکس بگیرند، توجه و تمرکز کافی نمی‌کنند. این بی‌توجهی در عکس‌ها نمود پیدا می‌کند؛ مثلا وجود اشیایی در پس‌زمینه، مانند سطل زباله یا هرچیز نامربوط دیگر ناشی از این نبود تمرکز است. اگر تنها پنج ثانیه صرف بررسی پس‌زمینه کنید؛ یعنی گوشه‌های تصویر را بررسی و کامپوزیشن مناسبی اتخاذ کنید، قطعا تصویر بهتری ثبت خواهید کرد.

عکاسی در شب

سعی کنید عناصر اضافی را از پس‌زمینه‌ی عکستان حذف کنید؛ زیرا هرچه عناصر موجود پس‌زمینه بیشتر باشند، مخاطب عکس کار سخت‌تری در دیدن سوژه‌ی اصلی دارد. بنابراین، سوژه‌ی شما هرچه باشد، از عکاسی پرتره گرفته تا عکاسی از مناظر، بهتر است پس‌زمینه‌ی خلوت‌تری داشته باشید. این امر موجب می‌شود سوژه‌ی اصلی راحت‌تر و واضح‌تر نمایان شود و درنهایت، عکس شما برای مخاطب جذاب‌تر باشد.

۲. دوربین خود را ثابت نگه دارید

برخی از عکاسان مبتدی این نکته‌ی بسیار اساسی را نادیده می‌گیرند. اگر دوربینتان را ثابت نگه ندارید، احتمال بلورشدن عکس وجود دارد. برای ثابت نگه‌داشتن دوربین وجود سه‌پایه الزامی نیست. اگر دوربین را به‌درستی دردست بگیرید، لرزش نخواهد داشت. برای این کار دوربین را با دو دست نگه دارید و سعی کنید دستانتان را به قفسه‌ی سینه بچسبانید. اگر از دوربین DSLR استفاده می‌کنید، دست خود را زیر دوربین ثابت کنید؛ همان‌طورکه در عکس زیر می‌بینید. ترجیحا برای عکاسی از نمایاب دوربین استفاده کنید و از LCD آن استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود دوربینتان در پایدارترین حالت قرار گیرد.

عکاس

۳. از فیلترها استفاده کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت عکس‌ها، استفاده از فیلتر مناسب هنگام عکاسی است. فتوشاپ و لایت روم ابزارهایی بسیار قدرتمند برای ویرایش عکس هستند؛ اما این ابزارها کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با فیلتر را ندارند. در مواقع مختلفی نظیر مواقع زیر، می‌توانید از فیلترها استفاده کرد:

  • استفاده از فیلتر Polarizing Filter برای افزایش کنتراست آسمان و کاهش بازتاب شدید نور از سطوح غیرفلزی و کاهش مه محیط
  • استفاده از فیلتر Graduated Neutral Density برای افزایش نور محیط با تاریک‌کردن آسمان
  • استفاده از فیلتر Neutral Density برای کمینه‌کردن نور ورودی به لنز و امکان کاهش سرعت شاتر برای ثبت تصاویری ناب از حرکت ابرها و آب

مقاله‌های مرتبط:

با صرف اندکی وقت برای استفاده از فیلتر هنگام عکاسی، می‌توانید وقت زیادی صرفه‌جویی کنید که پس از عکاسی، صرف ویرایش عکس می‌کنید.

۴. صبور باشید

در مقام عکاس، صبوربودن یکی از سخت‌ترین کارها محسوب می‌شود. برای عکاسی عجله نکنید. عجله‌کردن نه‌‌تنها باعث افزایش احتمال خطا می‌شود؛ بلکه وقت کمتری برای فکرکردن به نوردهی و کامپوزیشن و سایر مسائل خواهید داشت. بهتر است به این موضوع فکر کنید هرباری که برای عکاسی بیرون می‌روید، یک یا دو عکس عالی بگیرید تا اینکه عکس‌های مختلف متوسط. با این ذهنیت مسلما وقت بیشتری برای فکرکردن به سوژه‌ی عکاسی صرف خواهید کرد و عکس‌های بهتری ثبت‌ می‌کنید.

عکاسی

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.