خبر جدید

» هک کردن ۵۰ هزار پرینتر برای تبلیغ یوتوبر معروف

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

هک کردن ۵۰ هزار پرینتر برای تبلیغ یوتوبر معروف
[ad_1]

در حال حاضر دو کانال در یوتوب در رقابت با یکدیگر هستند تا بتوانند در صدر پر مخاطب‌ترین کانال‌های یوتوب قرار بگیرند. یکی از ‌‌آن‌ها کانال شخصی PewDiePie یوتوبر معروف سوئدی است که در حال حاضر در صدر قرار دارد و یک کانال هندی به نام T-Series که در تعقیب اوست. این رقابت به طرفداران نیز سرایت کرده و حالا یکی از طرفداران PewDiePie حدود ۵۰ هزار پرینتر را برای تبلیغ PewDiePie هک کرده است!

این رقابت به صورت مسالمت آمیز با خرید بیلبورد‌ها برای تبلیغ آغاز شد اما رفته رفته شکل جدی‌تری به خود گرفت تا حدی که پرینتر ۵۰ هزار کاربر هک شد و هکری که نام خود را Giraffe به معنای زرافه گذاشته بود، با پرینت یک برگه کاغذ از کاربران خواست تا PewDiePie را در یوتوب سابسکرایب یا دنبال کنند.




کانال هندی T-Series که جدی‌ترین تعقیب کننده‌ی PewDiePie گیمر و استریمر معروف سوئدی است؛ بیشتر به به پست فیلم‌های بالیوودی و موزیک ویدیو‌ها می‌پردازد و مثل PewDiePie دارای ۷۳ میلیون سابسکرایبر یا دنبال کننده است.

بعد از به وقوع پیوستن موفقیت آمیز این تهاجم، یکی از خبرگزاری‌ها با Giraffe به صحبت پرداخت و از نوع انجام این حمله سوال پرسید. وی در پاسخ گفت که این حمله به سادگی اتفاق افتاده است. او در این باره گفته که یادگیری، انجام و به نتیجه رساندن این هک تنها ۳۰ دقیقه زمان نیاز داشت.

Giraffe ادامه داد که ابتدا ۸۰۰ هزار پرینتر آسیب پذیر را شناسایی کرده و سپس ۵۰ هزارتای آن‌ها را برای هک کردن انتخاب نموده است.

استریمر سوئدی PewDiePie نسبت به این حمله واکنش نشان داد و ضمن تشکر از همه‌ی طرفدارانش برای حمایت از او و همچنین تشویق آن‌ها به ادامه‌ی تبلیغات برای بالا رفتن دنبال کنندگان یوتوب، از آن‌ها خواست که در این راه دست به اقدامات غیر قانونی نزنند.

با اینکه این حمله منجر به از بین رفتن اطلاعات شخصی نشد و هیچ کدام از کامپیوتر‌های قربانی را دچار مشکل نکرد، اما نشان می‌دهد که آسیب پذیری کامپیوتر‌های شخصی تا چه حد بالاست.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.