خبر جدید

» سیاست دولت حمایت جدی از صادرکنندگان است

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

سیاست دولت حمایت جدی از صادرکنندگان است
[ad_1]


معاون اقتصادی رییس جمهوری گفت: حمایت جدی از صادرات و صادرکنندگان از طریق تسهیل تجارت و تقویت منابع ارزی کشور دو سیاست جدی دولت برای مقابله با تحریم های اقتصادی است.

«محمد نهاوندیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق آمارها، صادرات کشور در هشت ماهه نخست امسال در مسیری رو به رشد مستمری قرار گرفته و سیاست دولت حمایت جدی از صادرات است.

نهاوندیان درباره اینکه برخی صادرکنندگان ارز حاصل از صادرات را به بازار تزریق نکرده اند، گفت: سیاست ارزی و تجاری کشور به صراحت و روشنی اعلام شده و خود صادرکنندگان هم کاملا با این سیاست همراه هستند تا ارز حاصل از صادرات باید به چرخه اقتصاد کشور باز گردد.

وی افزود: اما با توجه به واقعیاتی که ما در مناسبات خود داریم نیز محدودیت های ناشی از تحریم ها، باید از انعطاف پذیری کامل برخوردار باشیم و با این رویکرد بانک مرکزی صادرکنندگان را طبقه بندی کرده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: اینکه صادرکننده ای ارز خود را به مصرف واردات برساند یا در سامانه نیما یا از طریق بانک ها و صرافی ها عرضه کند به این معنی است که دست صادرکنندگان را در بازگرداندن ارز باز بگذاریم.

نهاوندیان ادامه داد: هدف اصلی استمرار صادرات است تا ارز حاصل از آن به ریال تبدیل شده و بتوان با آن خرید انجام داد یا تولید جدید داشت؛ این چرخه که یکبار تمام نمی شود بلکه باید مرتب تداوم داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری تاکید کرد: بازگشت ارز صادرکنندگان به بازار یکی از عواملی بوده که در هفته های اخیر سبب ثبات در بازار ارز شده است.

وی در باره تداوم رایزنی رئیس جمهوری با صاحب نظران اقتصادی هم گفت: دیدار با صاحب نظران و کارشناسان ادامه می یابد زیرا ما در شرایطی هستیم که همه باید دست به دست هم دهیم و به ابتکارهای جدید دست یابیم.

نهاوندیان تاکید کرد: رئیس جمهوری ماموریت داده است که این دیدارها به طور جدی دنبال شود و از این رو تصمیم جدیدی در ارتباط با تداوم جلسه ها گرفته شده است.

ایرنا

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.