خبر جدید

» دانش‌آموزان برای کنارگذاشتن مافیای کنکور کمک کنند

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

دانش‌آموزان برای کنارگذاشتن مافیای کنکور کمک کنند
[ad_1]

دیدار معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی

تهران (پانا) – معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش صبح امروز با حضور در جمع اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در مجتمع فرهنگی آموزشی محراب، با دانش‌آموزان پسر قرارگاه ملی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور برگزار شد، امیرعلی نعمت‌الهی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: «وزیر آموزش و پرورش اجرای سند تحول را در دستور کار جدی وزارت‌خانه قرار داده است. برای این سند باید زیر‌نظام‌هایی تهیه می‌شد و در قالب یک برنامه عملیاتی در می‌آمد. فعالیت‌هایی هم در دوره گذشته و هم در این دوره انجام شده و برای امسال و هم سال ۹۸ بودجه موردنظر هم در نظر گرفته شده است.»

او ادامه داد: « امروز بنده و شما دانش‌آموزان مکلف هستیم تا سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را هرچه زودتر اجرا کنیم. اگر آموزش و پرورش کشور تقویت نشود یا خودمان آن را ضعیف کنیم ضرر خواهیم کرد.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزانی که در دانش‌آموزان پسر قرارگاه ملی اتحادیه انجمن‌های اسلامی حضور داشتند، افزود: «برای اینکه با دل قرص به استان‌تان بازگردید می‌گویم که اخیرا شورای اجتماعی کشور در خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد که در آن جلسه رهبری از دو نهاد تعریف کردند و به نحوی که مقتضی می‌دانستند از آموزش و پرورش و سپاه پاسداران اسلامی تشکر کردند.»

نعمت‌الهی گفت: «اکنون یک مدیریت انقلابی، جهادی و متدین در حال فعالیت است و همه ما باید کمک کنیم تا آموزش و پرورش هر روز در جایگاه بهتری قرار بگیرد.»

او در ادامه گفت: «فضای کشور را بعضی مسموم می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که نظام تعلیم و تربیت کشور متحول شود. بخش عمده‌ای از فعالیت و وقت ما صرف مسائلی می‌شود که نباید بشود، در حالی که باید به امور اصلی آموزش و پرورش بپردازیم.»

معاون وزیر آموزش و پرورش به دغدغه‌های مختلف دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: «برخی از مطالبات شما دانش‌آموزان که در جلسات مختلف بیان می‌کنید، درست است، اما همواره باید مسائل کشور و کمبوده‌ها را هم ببینید، کمبودهای مالی کشور را هم ببینید. »

او افزود: «شما دانش‌آموزان پیشتاز قرارگاه ملی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان به خوبی می‌توانید به آموزش و پرورش کمک کنید و یار و یاور آن باشید تا به تحولی که مدنظر است، دست یابیم. برای نمونه، شما دانش‌آموزان باید دغدغه‌ای را که رهبری در زمینه نماز داشتند، دنبال کنید و در آن پیشتاز باشید. شما می‌توانید از فضای مجازی از همین کمپین‌ها که دایره نفوذ بالایی دارند، استفاده کنید. »

نعمت‌الهی ادامه داد: «شما به عنوان اتحادیه اسلامی دانش‌آموزان به رهبر عزیز نشان دهید که دغدغه‌هایشان را کم کرده‌اید. اگر ما کوتاهی کرده‌ایم شما باید وارد میدان شوید، شما باید بگویید امسال در مدارس کشور باید در زمینه اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشیم. باید در سطح کشور بحث‌های سیاسی را کنار بگذاریم و وحدت را ترویج کنیم. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان باید به مهد مقاومت و مودت تبدیل شود و من از شما می‌خواهم این موارد را به خوبی پیگیری کنید.»

او از دانش‌آموزان خواست تا تجربیات خوب خود و معلمانشان را مستندسازی کنند، نعمت‌الهی افزود: «تجربه‌های خوب خود و معلمان‌تان را مستندسازی کنید و در این زمینه پیشتاز باشید تا به بهترین شکل از آنها استفاده شود، هرچند که خوشبختانه تاریخ شفاهی اتحادیه هم در دست تدوین است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش به کنکور و کتاب‌های کمک درسی هم اشاره کرد و گفت: «حرف آموزش و پرورش و خواست آن در زمینه کنکور و کتب کمک درسی مشخص است و دانش‌آموزان هم این را به خوبی می‌دانند، اما شما باید کمک کنید تا حفظیات و مافیای کنکور کنار گذاشته شود.»

نعمت‌الهی اما در ادامه درخواست دیگری از دانش‌آموزان داشت و گفت: «بارها وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه در آموزش و پرورش اجرا نمی‌شود و جایگاهی ندارد، اما باز هم از شما دانش‌آموزان می‌خواهیم اگر مواردی هست به ما گوشزد کنید تا پیگیری کنیم. دوستان ما در مناطق مختلف مکلف و موظف هستند که این موضوع را پیگیری کنند. هرجا کوچکترین سایه‌ای از این سند را هم دیدید به ما اطلاع دهید. به مدیرکل ما در استان اطلاع دهید.»

او افزود: «شاید ما کمبود معلم داشته باشیم اما هیچ وقت کلاس درس تعطیل نشده است. امسال خوشبختانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شد که در هیچ جایی کلاسی تعطیل نشود.»

دانش‌آموزان اقدام خوب خبرگزاری پانا را دنبال کنند

نعمت‌الهی در ادامه بر استفاده از ظرفیت عظیم خبرگزاری پانا در سراسر کشور تاکید کرد و گفت: «شما دانش‌آموزان باید به نقد توجه کنید، وزیر آموزش و پرورش از شما خواستند تا کتاب‌های درسی را نقد کنید و این خود یکی از مسیرهای تحول در آموزش و پرورش است، اخیر خبرگزاری پانا در اقدامی خوب، فراخوان داده است تا نقدهای شما بر کتاب‌های درسی را منتشر کند، شما دانش‌آموزان باید با این خبرگزاری در ارتباط باشید. علاوه بر خبرگزاری، اتحادیه هم باید این موضوع نقد کردن را به طور مناسب و مستمر دنبال کند.»

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.