خبر جدید

» تکنولوژی ردیابی پرتو به‌زودی به کارت‌ گرافیک‌های AMD خواهد آمد

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

تکنولوژی ردیابی پرتو به‌زودی به کارت‌ گرافیک‌های AMD خواهد آمد
[ad_1]

چندی پیش بود که انویدیا با رونمایی از تکنولوژی «ردیابی پرتو» غوغایی در گرافیک بازی‌ها به پا کرد و حال به نظر می‌رسد که کمپانی AMD هم قصد دارد تا این تکنولوژی را به کارت گرافیک‌های آتی خود بیاورد.

لازم به توضیح است که تکنولوژی «ردیابی پرتو – Ray Tracing» بازتاب همزمان (Real-Time) نور و تعبیه افکت های سینمایی را ممکن می‌کند. جدا از این تکنولوژی، AMD قصد دارد با استفاده از معماری ۷ نانومتری، به میزان قدرتی که برای رقابت با کارت‌های جدید انویدیا مورد نیاز است برسد. همچنین طی سال آینده میلادی باید منتظر عرضه شدن کارت‌های گرافیک این کمپانی با پشتیبانی از حافظه‌ GDDR6 و HBM2 باشیم.

در ادامه می‌توانید نحوه کار این تکنولوژی را مشاهده کنید:


کلیک کنید


پیش از این مدیران AMD بارها به این نکته اشاره کرده بودند که تا زمانی که به امکان استفاده از ردیابی پرتو در همه مدل‌های کارت‌های گرافیک‌، چه گران قیمت و چه مدل‌های اقتصادی نرسند، از آن استفاده نکرده و تا آن زمان برای آماده شدن بازار برای استفاده از این تکنولوژی جدید منتظر خواهند ماند.

این کار از آن‌جایی که در حال حاضر تنها چند بازی از ردیابی پرتو پشتیبانی می‌کنند کاری منطقی بوده و حتی انویدیا هم مجبور شد تا ماه اکتبر سال جاری برای پشتیبانی ویندوز ۱۰ و دایرکت‌ایکس از این تکنولوژی منتظر بماند. احتمال می‌رود استفاده از ردیابی پرتو با عرضه کنسول‌های نسل بعدی و پیشتیبانی‌ آن‌ها از این تکنیک، گسترده تر شود.

در ضمن طی هفته‌ای که گذشت انویدیا به طور رسمی از کارت گرافیک پرچمدار خود با نام RTX Titan پرده برداشت.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.