خبر جدید

» تفاوت‌ کوین و توکن در چیست

  • تاریخ : 26th جولای 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

تفاوت‌ کوین و توکن در زمینه ارزهای دیجیتال و ذکر و بررسی آنها برای خیلی از افراد جالب و قابل توجه است. واژه‌های “کوین” و “توکن” اغلب به عنوان مترادف استفاده می‌شوند و از نظر بسیاری از افراد یک معنی دارند. اما آنها به دو مفاهیم کاملا متفاوت اشاره می‌کنند. پس چرا بسیاری از رمزگشاها کوین‌ها و توکن‌ها را اشتباه می‌گیرند و تفاوت اساسی بین آنها چیست؟

با ظهور سریع و به یکباره اصطلاحات جدید در عرصه پول‌های جدید و مبادلات مالی که ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده، یکی از آنها هستند، اشتباهاتی از سوی مردم و فعالان این حوزه ایجاد می‌شود. یکی از اشتباهات رایج این است که تمامی کوین‌ها و توکن‌ها را جزء ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده می‌دانند، در حالی که بسیاری از آنها به عنوان پول به فروش نمی‌رسند و هرگز به معنای آن به کار نمی‌روند. بیت کوین یکی از این کوین و توکن‌ها است که دارای تمامی ویژگی‌ها و خصوصیات ارزهای دیجیتالی و رمزنگاری شده است اما تمامی کوین‌ها و توکن‌هایی که تولید انبوه آن پس از موفقیت بیت کوین آغاز شد، بسیاری از این خصوصیات و ویژگی‌های لازم را برآورده نمی‌کنند. بیشتر بخوانید: آموزش ایچیموکو

تفاوت‌ کوین و توکن : کوین

در زمینه بررسی تفاوت‌ کوین و توکن باید با کوین و ویژگی‌های آن آشنا شد. کوین‌ها پول دیجیتالی هستند که با استفاده از تکنیک های رمزنگاری شده ایجاد می‌شوند و ارزش آن در طول زمان ذخیره می‌شود. اساسا این معادل دیجیتالی پول است. بیت کوین معروف ترین نمونه است. بیت کوین بر اساس فناوری بلاک چین کار می‌کند. داده‌ها به طور جمعی ذخیره می‌شوند و بین شرکت کنندگان در شبکه بلاک چین به اشتراک گذاشته می‌شوند. بلاک چین امنیت مبادلات مالی را تضمین می‌کند و امکان تقلب را کاهش می‌دهد.

کوین ویژگی‌های مشابه پول را دارد: آنها قابل تعویض، قابل تقسیم، قابل قبول، قابل حمل، با دوام و عرضه محدود هستند. اکثر عاشقان ارزهای دیجیتال و رمزنگاری شده اصرار دارند که کوین‌ها در آینده جایگزین پول رایج و مرسوم خواهند داشت.

ویژگی‌های اصلی کوین عبارتند از:

  1. آنها به شبکه بلاک چین متصل شده‌اند – هر کس مجاز است که در شبکه حضور یابد و شرکت کنند.
  2. آنها می‌توانند ارسال، دریافت یا استخراج شوند.

تفاوت‌ کوین و توکن : توکن

در زمینه بررسی تفاوت‌ های کوین و توکن باید با توکن و ویژگی‌های آن آشنا شد. توکن‌ها دارایی‌های دیجیتالی است که می‌توانند تنها در یک پروژه و اکوسیستم خاص استفاده شوند. تفاوت اصلی توکن با کوین در همین زمینه است که در آینده توکن‌ها را نمی‌توان جای پول استفاده کرد بلکه آنها کارکرد استفاده به عنوان یک دارایی و پول دیجیتال را دارند. با توکن می‌توان به کارکنان و کارمندان یک پروژه دیجیتالی دسترسی محدود داد که ممکن است با راه اندازی پروژه‌های دیجیتالی بعدی توکن‌های جدیدی جایگزین توکن قبلی شوند.

ایجاد یک توکن ساده تر از ایجاد یک کوین است، زیرا شما مجبور نیستید یک کد جدید ایجاد کنید یا یک چیزی را تغییر دهید – شما فقط از یک قالب استاندارد از پلتفرم‌هایی مانند اتریوم استفاده ‌کنید که مبتنی بر بلاک چین هستند و اجازه می‌دهد هر کسی به راحتی و تنها در چند مرحله ساده توکن مورد نیاز خود را ایجاد کند. بیشتر بخوانید: دانلود متاترید ۵

نتیجه گیری

کوین‌ها تنها روش پرداخت هستند در حالی که توکن‌ها ممکن است سهم شرکت را به نمایش بگذارند. به محصول یا خدمات دسترسی پیدا کنند و بسیاری از کارها و وظایف دیگر را انجام دهند. کوین ارزشی است که می تواند برای خرید و فروش کالاها مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید یک کوین را با یک کوین دیگر مبادله کنید، یا برعکس. کوین به طور مستقل عمل می‌کند، در حالی که هر توکن تنها می‌تواند برای یک پروژه خاص مورد استفاده قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.