خبر جدید

» اپل پتنتی برای ایرپاد با طراحی بدون جهت و سنسور سلامتی ثبت کرد

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

پتنت جدید اپل مشخصات ایرپادی را نشان می‌دهد که در آن، گوشی ماژول اختصاصی برای گوش چپ و راست ندارد و از سنسور بیومتریک نیز برای رصد داده‌های سلامتی بهره می‌برد.

ایرپاد اپل شاید بهترین ایرپاد در کلاس خود باشد؛ اما برای همه مناسب نیست. گوش داخلی افراد شکل‌های مختلفی دارد؛ به‌همین‌دلیل، این هدفون‌ها برای همه مناسب نیستند و در برخی مواقع، جای‌گیری نامناسب آن‌ها در گوش باعث ایجاد درد می‌شود. این موضوع برای هدفونی ۱۶۰ دلاری خصوصیتی منفی محسوب می‌شود؛ مخصوصا که این هدفون‌ها نسبتا راحت‌تر گم می‌شوند و جایگزین‌کردنشان نیز چندان ارزان نیست.

پتنت جدیدی که اپل سال گذشته درخواست ثبت آن را ارائه داده بود، ثبت شده و ممکن است راه‌حلی برای این مشکل ایرپادها باشد. این پتنت مشخصات ایرپادی را توضیح می‌دهد که گوشی‌های آن صرفا برای گوش راست یا چپ طراحی نشده‌‌اند و برای همه مناسب هستند. همچنین، درون این ایرپادها سنسورهای بیومتریکی قرار دارند که ضمن رصد داده‌های سلامتی، تشخیص می‌دهند در کدام گوش قرار می‌گیرند.

AirPods توصیف شده در این پتنت طراحی متقارن دارد که سبب می‌شود برای هر دو گوش مناسب باشد. در این پتنت آمده:

آن‌ها می‌توانند در هرکدام از گوش‌های چپ یا راست کاربر قرار بگیرند. باتوجه‌به این طراحی، این ایرپاد می‌تواند سنسور و مداری داشته باشد که با تشخیص گوشی که در آن قرار می‌گیرد، عملکرد ایرپاد را به‌شکل متناسب تنظیم کند.

در این پتنت گفته شده حداقل یکی از سنسورها بیومتریک است و به‌شکلی طراحی شده که درکنار قسمتی از زبانه‌ی گوش قرار می‌گیرد و این امکان را به ایرپادها می‌دهد که داده‌های سلامتی، ازجمله ضربان قلب و دمای بدن را رصد کنند.

Apple AirPods ایرپاد اپل پتنت patent

مقاله‌ی مرتبط:

مانند همیشه، این فقط یک پتنت است و  حتی شاید با مرحله‌ی پروتوتایپ سال‌ها فاصله داشته باشد. بااین‌حال، می‌دانیم Apple در حال کار روی نسل بعدی ایرپادها است. ایرپاد فعلی در دسامبر ۲۰۱۶ معرفی شد و با اینکه گزارش‌ها از فروش فراوان آن خبر می‌دهند، در این دو سال به‌روزرسانی نشده است.

به‌گفته‌ی تحلیلگر محصولات اپل، مینگ چی کو، اپل در سال آینده نسل جدید ایرپاد را با ویژگی‌های ضدآب و حذف نویز عرضه خواهد کرد و در سال ۲۰۲۰، نیز نسخه‌ی کاملا بازطراحی‌شده‌ی آن را معرفی می‌کند. اگر اپل قصد داشته باشد برای ایرپاد طراحی مجدد و ویژگی استفاده در هر دو گوش ارائه دهد، منطقی به‌نظر می‌رسد دو سال با آن فاصله داشته باشیم.

افزون‌براین، پد شارژ بی‌سیم AirPower که اپل درباره‌ی آن سکوت کرده و با وجود گذشت بیش از یک سال از معرفی آن هنوز عرضه نشده است، با جعبه‌ی ایرپادهای فعلی سازگار نیست. این موضوع احتمال نزدیک‌بودن به عرضه‌ی نسل جدید این هدفون‌ها را افزایش می‌دهد. گفتنی است افرادی که به‌دنبال طراحی راحت‌تر هستند، شاید لازم باشد برای ایرپادهای دو نسل بعد دو سال صبر کنند.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.