خبر جدید

» آیا اینترنت کابلی در هنگام قطع برق کار می کند؟

  • تاریخ : 21st ژوئن 2021
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

آیا اینترنت کابلی در هنگام قطع برق کار می کند؟ اگر ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) شما قدرت داشته باشد ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که مودم خود را در خانه تأمین کنید (از طریق ژنراتور یا پشتیبان گیری باتری) ، و اینترنت خواهید داشت. اگر تأمین کننده خدمات اینترنت (ISP) شما برق را از دست داده باشد ، اینترنت شما خراب است.

چگونه می توان یک مودم بدون برق را اجرا کرد؟ اگر برق شما ضعیف است ، برای راه اندازی مودم خود چند گزینه پیش رو دارید: یا یک نسخه پشتیبان باتری نصب کنید ، یا یک مولد برق.

آیا تلفن ثابت در قطعی برق کار می کند؟

برخی از برج های سلولی دارای ژنراتورهای پشتیبان هستند که در مدت قطع حدود پنج ساعت برق تأمین می کنند. در کمتر از یک روز تلفن همراه شما بی فایده می شود. تلفن های ثابت قدیمی معمولاً در هنگام قطع برق کار می کنند. دلیل این امر آنست که خطوط ثابت قدیمی (خطوط مسی) تلفن ثابت را در جایی تأمین می کنند که شما به پریز برق نیازی ندارید – تلفن بی سیم به پریز نیاز دارد. شرکت های برق ژنراتورهای پشتیبان دارند که می توانند در طول قطعی برق خط تلفن معمولی را برای بیش از یک هفته اجرا کنند. خطوط ثابت قدیمی در زیر زمین قرار دارند و از آنها در برابر آسیب طوفان محافظت می کنند.

آیا می توانم در هنگام قطع برق اتصال اینترنت WiFi خود را حفظ کنم؟

بله ، در صورت قطع برق محلی ، می توانید اینترنت بی سیم خود را با پشتیبان گیری ساده از باتری در مودم و روتر بی سیم خود در خانه داشته باشید. در خاموشی گسترده برق ، جایی که ارائه دهنده اینترنت شما هیچ قدرتی ندارد ، حتی اگر مودم و روتر شما روشن باشد ، اتصال اینترنت خود را از دست خواهید داد.

من می توانم به شما کمک کنم در اکثر شرایط ، از قطعی ساده برق در خانه یا بلوک خود ، تا قطع برق در سطح شهر ، اتصال اینترنت خود را حفظ کنید. مطمئناً ، هر سناریو چالش های خاص خود را دارد ، بنابراین بیایید غواصی کنیم (قول می دهم ساده بگویم). اول کار های مهم:

اینترنت در داخل منزل شما چگونه کار می کند؟

هنگام سفارش سرویس اینترنت به خانه خود (بعضی اوقات بخشی از بسته کابل تلویزیون است) ، نماینده شرکت به خانه شما می آید و مودمی را قلاب می کند. مودم همان چیزی است که خانه شما را به ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) متصل می کند.

اگر در خانه خود اینترنت بی سیم می خواهید ، باید روتر بی سیم را به مودم وصل کنید. امروزه ، بسیاری از ISP ها به شما یک دستگاه ارائه می دهند که مودم و روتر بی سیم را با هم ترکیب می کند.

اگر می خواهید اینترنت شما در هنگام قطع برق به کار خود ادامه دهد ، باید از مودم و روتر خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. بعداً در این باره بیشتر توضیح دهید.

اینترنت در خارج از خانه شما چگونه کار می کند؟

ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) اینترنت را از طریق روترهای صنعتی ، سوئیچ ها ، مودم ها ، تقویت کننده ها و حتی دکل های ارتباطی بی سیم به خانه شما می رساند. اگر هرکدام از این اجزا قدرت خود را از دست بدهند ، اتصال اینترنت خود را از دست خواهید داد! اما راههایی نیز در این مورد وجود دارد. 

پشتیبان گیری مودم و روتر

محتمل ترین سناریوی قطعی برق سناریوی محلی است (بیش از ۹۵٪ قطعی محلی است). شما قدرت خود را به خانه ، بلوک یا بخش کوچکی از محله خود از دست می دهید. شاید طوفانی درختی را خراب کرد که به خطوط برق آسیب رساند. این قطعیات غالباً طی چند ساعت ترمیم می شوند.

در این حالت ، اگر از یک باتری پشتیبان تهیه کنید و مودم و روتر بی سیم خود را تأمین می کنید ، اتصال اینترنت خود را از دست نخواهید داد. اکثر نسخه های پشتیبان باتری می توانند این دو دستگاه را برای چند ساعت کار کنند (برای تنظیمات شخصی من به تصویر زیر مراجعه کنید).

در صورت قطع برق در خانه من ، پشتیبان گیری باتری CyberPower من مودم و روتر بی سیم من را به مدت ۴۳۲ دقیقه (بیش از ۷ ساعت اینترنت WiFi!) اجرا می کند
همچنین می توانید از این دستگاه برای شارژ تلفن خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که اگر از آن برای شارژ دستگاه ها استفاده کنید ، مدت زمان ماندن مودم و روتر را کاهش می دهد.

اگر می خواهید کارها را به سطح بعدی برسانید ، می توانید یک ژنراتور برق بخرید ، اما این برای مقاله دیگری است.

خاموشی در سطح شهر چطور؟

اگر قطعی برق گسترده باشد ، روشن نگه داشتن اینترنت و Wi-Fi خانگی از کنترل فوری شما خارج است. برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) از پشتیبان خود استفاده می کنند (شبیه همان موردی که برای خانه شما در مورد آن صحبت کردیم اما در مقیاس صنعتی). بسیاری از ISP ها این کار را نمی کنند. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ نمی توانید به فضا بروید ، درست است؟ در واقع شما می توانید!

از اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کنید!

من فرض می کنم که شما می خواهید در هنگام قطع برق به اینترنت متصل شوید تا بتوانید به پرونده های مهم خود دسترسی پیدا کنید ، از خانه کار کنید ، به خانواده خود برسید و از آنچه در جهان پیرامون شما می گذرد مطلع شوید. من فرض می کنم که شما به روزرسانی های فیس بوک و فیلم های زیبا گربه یوتیوب اهمیتی نمی دهید. این کاملا منطقی و در بسیاری موارد حیاتی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.