خبر جدید

» آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند و صادرات به ایران را ۷برابر کرد- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

آمریکا تحریم‌ها را بازگرداند و صادرات به ایران را ۷برابر کرد- اخبار اقتصادی – اخبار تسنیم
[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی دفتر آمار آمریکا نشان می‌دهد صادرات آمریکا به ایران پس از بازگشت تحریم‌های غیرنفتی رشد قابل توجهی داشته است.

دولت آمریکا در پی خروج یک‌جانبه از برجام اعلام کرد از ۶ اوت تحریم‌های غیرنفتی مثل تحریم خودرو، طلا و فرش و پسته ایران را از سر می‌گیرد.

با وجود بازگشت تحریم‌های آمریکا، در ماه اکتبر۲۰۱۸ صادرات آمریکا به ایران رشد قابل توجه حدود ۷برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته و به ۱۰۹٫۲ میلیون دلار رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل تنها ۱۶٫۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

رشد ۷برابری صادرات آمریکا به ایران در حالی است که واشنگتن فشار زیادی به کشورهای دیگر آورده تا از تجارت با ایران خودداری کنند. تحلیلگران، سیاست تحریمی آمریکا علیه ایران را هم در چارچوب سیاست‌های تجاری این کشور تحلیل می‌کنند.

بر اساس این گزارش با وجود رشد قابل توجه صادرات آمریکا به ایران، واردات این کشور از ایران در ماه اکتبر به مرز صفر رسیده است. آمریکا در اکتبر سال قبل ۳٫۲ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم را در اکتبر امسال به ۰٫۲ میلیون دلار کاهش داده است.

در ۱۰ماهه سال جاری میلادی مجموع تجارت دو کشور با رشد ۳برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۷۶٫۹ میلیون دلار رسیده است. تجارت ایران و آمریکا در ۱۰ماهه سال قبل ۱۵۸ میلیون دلار گزارش شده بود.

صادرات آمریکا به ایران در ۱۰ماهه سال قبل ۱۰۸٫۱ میلیون دلار بوده که این رقم با رشد ۴برابری در ۱۰ماهه امسال به ۴۰۹٫۴ میلیون دلار افزایش یافته است.

واردات از ایران نیز که در ۱۰ماهه سال قبل ۴۹٫۹ میلیون دلار گزارش شده بود در ۱۰ماهه امسال با رشد ۳۵درصدی به ۶۷٫۵ میلیون دلار رسیده است.

انتهای پیام/*

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.