خبر جدید

» گفتگوی اختصاصی طرفداری با فرزانه توسلی: حجاب مشکل ورزش بانوان نیست؛ خوشحالم نامزدِ کسب عنوان بهترین گلر جهان شده ام

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

گفتگوی اختصاصی طرفداری با فرزانه توسلی: حجاب مشکل ورزش بانوان نیست؛ خوشحالم نامزدِ کسب عنوان بهترین گلر جهان شده ام
[ad_1]

اختصاصی طرفداری– فرزانه توسلی، دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران در روزهای گذشته نامش بر سر زبان ها افتاده است. نام او در فهرست بهترین گلرهای فوتسال جهان قرار گرفته است و نامزد جایزه بهترین دروازه بان سال ۲۰۱۸ جهان شده است.

در ادامه گفت و گوی اختصاصی طرفداری را می خوانید با فرزانه توسلی:

ابتدا به شما تبریک می گویم بابت حضورتان در فهرست بهترین گلرهای جهان و اینکه نظرتان در این خصوص چیست و چقدر امیدوار هستید که به عنوان بهترین دروازه بان فوتسال جهان در سال ۲۰۱۸ انتخاب شوید.

واقعیتش که من از این اتفاق خیلی خوشحال هستم و خودم را نماینده ای کوچک از یک خانواده بزرگ فوتسالی می دانم. و حالا نمی دانم که شانس چقدر در این جایزه تاثیر دارد. تیم ملی فوتسال بانوان در یکی دو سال گذشته غیر از جام ملت های آسیا در هیچ تورنمنت دیگری شرکت نکرده است و طبیعی است که خیلی کمتر دیده شده ایم و اوج دیده شدن ما در همان جام ملت های آسیا و قهرمانی آسیا بوده. جالب است که من حتی در خصوص رقبای خودم هیچ اطلاعاتی ندارم چون در این یکی دو سال تیم ملی فوتسال بانوان در هیچ مسابقه جهانی شرکت نکرده بود.

وضعیت تیم باشگاهی خودتان، نامی نو و در کل وضعیت لیگ برتر فوتسال بانوان به چه صورت است؟

 خب سطح لیگ برتر امسال از لحاظ کیفی بسیار بالاتر است و تیم ها خیلی قوی تر هستند. تقریبا بازیکنان ملی پوش بین تیم های لیگ برتری تقسیم شده اند و اگر در سال های گذشته رقابت برای قهرمانی بین یکی دو تا تیم بود، امسال ۵-۴ تیم داریم که در کورس قهرمانی هستند. مشکلات اسپانسری نیز هم که همیشه وجود داشته است. تیم ما در ابتدای فصل با نام سپیدرود شروع کرد و از هفته پنجم بود که تیم داشت منحل می شد که خدا را شکر باشگاه نامی نو این تیم را تحت پوشش گرفت و از هفته پنجم، ششم بود که به انتقال داده شدیم به اصفهان.

اوضاع تیم ملی به چه صورت است؟ 

ببینید از زمانی که ما از جام ملت ها بازگشته ایم، هنوز یک اردو برگزار نشده است. از اردیهشت ماه که ما از بازی های آسیایی برگشتیم و از مهر که استارت رقابت های لیگ برتر زده شد همه بازیکنان ملی پوش در تیم های لیگ برتری مشغول به فعالیت هستند و پس از برکناری خانم شهرزاد مظفر از سرمربی گری تیم، هنوز وضعیت سرمربی تیم ملی مشخص نیست و امیدوارم که هرچه زودتر کسی که شایسته تر و لایق تر است انتخاب شود و اردوها از سر گرفته شود.

آیا پاداش قهرمانی جام ملت های آسیا به شما داده شده است؟

قرار بود فدراسیون به هر نفر ۲۲ میلیون تومان پاداش بدهد اما پس از پیگیری هایی که این چند وقت اخیر داشته ایم گفتند که فدراسیون پول نداشته است و اولین پولی که در اختیار فدراسیون قرار بگیرد، تیم ملی فوتسال بانوان در اولویت است برای پرداخت و به ما داده می شود.

تیم ملی فوتسال بانوان

در کل وضعیت قراردادهای فوتسال بانوان به چه صورت است؟ مبلغ قراردادها خرج زندگی شما را تامین می کند؟

اصلا. یعنی مشکل بزرگ ورزش بانوان و نه تنها در رشته فوتسال بلکه در تمامی رشته ها همین بحث مالی است. ما بعد از قهرمانی در جام ملت های آسیا انتظار داشتیم که افزایش چشم گیری در قراردادمان ببینیم ولی متاسفانه این اتفاق که رخ نداد بلکه یک سری از تیم ها منحل شدند و برخی از باشگاه ها از تیم داری انصراف دادند مثل دانشگاه آزاد و در مورد قرارداد ها نیز این را بگویم که من به همان اندازه قرارداد فصل گذشته بستم و همان طوری که همه چیز در کشور ما دو برابر شده است اما مبلغ قراردادهای ما هیچ تغییری نکرده است.

آیا پیشنهاد لژیونر شدن داشته اید تا در لیگ های خارجی بازی کنید؟

خیر 

اگر چنین پیشنهادی به دست شما برسد قبول می کنید؟

 صددرصد. به نظرم هر بازیکنی آرزوی این را دارد که در لیگ های معتبری همچون لیگ اسپانیا که در فوتسال صاحب سبک هستند توپ بزند.

در جریان اتفاقی که برای خانم نیلوفر اردلان رخ داد هستید که همسرشان اجازه حضور در مسابقات خارجی را به ایشان ندادند و حتی یک فیلم نیز از این ماجرا ساخته شده به نام عرق سرد. می خواستم بدانم که آیا چنین مشکلی برای شما نیز تا به حال رخ داده است؟

خانم اردلان یک استثنا بود و من تا به کنون چنین مشکلی ندیده ام و خوشبختانه رابطه ملی پوشان و خانواده هایشان خوب است و هیچ کدام چنین مشکلی نداشته اند. بیشتر بچه ها نیز مجرد هستند و تنها مشکل همان بحث خانم اردلان بود که کلی هم رسانه ای شد.

فرزانه توسلی

 رابطه شما به حجابی که باید در زمین بازی داشته باشید چگونه است و نظر شما در این مورد چیست؟

ببینید من فکر می کنم که حجاب مشکل ورزش بانوان نیست و مشکل بزرگتر پوشش رسانه ای و تصویری بازی ها است. که ما این پوشش رسانه ای را در داخل کشور نیز نداریم. خدا رو شکر که AFC و فیفا شرایط پوششی ما را پذیرفته اند و تیم برای شرکت در مسابقات بین المللی نیز مشکلی ندارد ولی مشکل بزرگتر این است که ما خودمان در داخل نیز حمایت نمی شویم. به عنوان مثال انتظار داشتیم که فینال آسیا که بین ایران و ژاپن برگزار شد حداقل پخش زنده تلویزیونی داشته باشد. حتی انعکاس آن قهرمانی نیز بیشتر در فضای مجازی بود. من فکر می کنم که اگر صدا و سیما از ورزش بانوان حمایت کند و ما پخش زنده رقابت های خارجی و داخلی داشته باشیم خیلی بیشتر دیده می شویم و من فکر می کنم که پوشش و حجاب خیلی دست و پا گیر نیست برای دیده نشدن ما.

و سخن پایانی …

من از اینکه نامزد بهترین گلر جهان شده ام خوشحال هستم و فقط امیدوارم که فدراسیون فوتبال نگاه ویژه تری به تیم ملی فوتسال بانوان داشته باشد. تیمی که پتانسیل زیادی دارد. تیمی که دو بار قهرمان جام ملت های آسیا می شود با وجود تیم های خوبی مثل ژاپن که برنامه ریزی های بلند مدتی دارند و یا مثل تایلند که در فوتسال مردان نیز صاحب سبک هستند  و واقعا فوتسال ایران نیز پتانسیل بالایی دارد و امیدوارم که فدراسیون بهای بیشتری به این تیم بدهد تا این تیم بتواند حتی در مسابقات جهانی صاحب مقام شود.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.