خبر جدید

» کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:‌ دلار ۱۱ هزار تومانی هم قیمت منطقی نیست

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:‌ دلار ۱۱ هزار تومانی هم قیمت منطقی نیست
[ad_1]

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ – ۱۰:۲۴

30 هزار دلار ارز قاچاق در البرز کشف شد

تهران (پانا) – عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی می‌گوید باید کاهش نرخ ارز تا دست‌یابی به قیمت منطقی و با ثبات ادامه یابد.

به گزارش خانه ملت، حمدالله کریمی با اشاره به کاهش قیمت دلار در روزهای گذشته گفت: نرخ دلار تحت تاثیر فعالیت سوداگران، برخی از اخبار سیاسی و ضعف مدیریت با افزایش قابل توجهی در سال جاری روبه‌رو شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: رشد قیمت دلار در بازار ارز بخشی از فعالیت‌های بنگاه‌های اقتصادی را با چالش جدی روبرو کرده است و به طور طبیعی تداوم این وضع و بالا بودن بهای تمام‌شده تولید، مانع فعالیت بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس ادامه داد: کاهش قیمت دلار در روزهای اخیر اتفاق افتاده است اما نباید فراموش کرد نرخ ارز هنوز منطقی نیست به طور مثال نرخ حدود ۱۱ هزار تومانی دلار بیانگر کاهش حدود یک‌سومی ارزش پول ملی است بنابراین باید کاهش نرخ ارز تا دست‌یابی به قیمت منطقی و با ثبات ادامه یابد.

کریمی گفت: مدیریت و نظارت بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز بسیار مهم است البته تعامل کمیسیون اقتصادی مجلس با دولت در رابطه با ساماندهی بازار ارز ارتقا یافته که می‌تواند در کاهش التهاب‌های بازار ارز تاثیرگذار باشد.

وی گفت:با وجود اینکه اعلام می‌شود ارز با نرخ دولتی برای تامین کالاهای اساسی اختصاص می‌یابد اما براساس بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار، نرخ این کالاها با رشد قابل توجهی در مدت اخیر روبه‌رو شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در هر صورت علاوه بر ساماندهی بازار ارز باید نظارت بر قیمت کالاها نیز در بازار موثر باشد و اینگونه نشود که ارز با نرخ دولتی ارائه شود اما مردم همچنان کالای گران خریداری کنند.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.