خبر جدید

» کاربرد فلوکولانت در صنایع

  • تاریخ : 28th نوامبر 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

فلوکولانت به معنای لخته ساز است و ترکیب شیمیایی انواع آن بر اساس کاربردش در صنایع مختلف، متفاوت است. از جمله کاربردهای فلوکولانت در صنایع، می‌توان به صنایع غذایی، صنایع مرتبط با معدن، علم سطح، صنایع و علوم مرتبط با شیمی و فیزیک، علوم مرتبط با زمین شناسی و… اشاره کرد. البته به طور کلی کاربرد فلوکولانت در صنایع مرتبط با تصفیه آب و مایعات است که طی آن به کمک مواد لخته کننده، ذرات ریز معلق در آب را منسجم و قابل جدا سازی می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم درباره کاربرد فلوکولانت در چهار صنعت متفاوت اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

کاربرد فلوکولانت در صنایع مرتبط با معادن، عمران و علوم زمین شناسی

در صنایع مرتبط با معدن، عمران و علوم زمین شناسی، فلوکولانت باعث به هم پیوستن رس‌ها، پلیمر‌ها و ذرات کوچک می‌شود. در نتیجه این امر ساختاری شکننده در مایعات به وجود می‌آید که به راحتی می‌توان آن‌ها را از مایعات جدا کرد. در این صنایع پس از افزودن، فلوکولانت به مخلوط مورد نظر، به دلیل جاذبه‎ای که بین بارهای مثبت و منفی ذرات به وجود می‌آید، لخته مورد نظر ایجاد می‌شود.

کاربرد فلوکولانت

در صنایع مرتبط با تغذیه

یکی از کاربردهای فلوکولانت ، مرتبط به صنایع تولید پنیر است، در این صنایع در مراحل مختلف تولید پنیر، برای بررسی میزان پیشرفت پنیر در حال شکل گیری از فلوکولانت استفاده می‌کنند. فرآیند انعقاد فلوکولانت در کارخانه‌های تولید پنیر بر اساس، هیدرولیز مولکول‌ها و ماکروپپتیدها شکل می‌گیرد. از لخته سازها در حین سر و کله زدن با پساب‌های ناشی از فعالیت صنایع غذایی نیز استفاده می‌شود. از جمله لخته کننده‌های کاربردی در صنایع غذایی می‌شود به آهن دو سولفات (FeSO4)، سولفات آلومینیوم و آهن سه کلرید (FeCl3) اشاره کرد.

 

کاربرد فلوکولانت در علوم و صنایع مرتبط با شیمی و فیزیک

در رابطه با مواد امولوسیون، لخته سازی به فرآیندی اشاره دارد که طی آن مواد ریز معلق در ماده اصلی، به صورت خوشه‌ای به یک دیگر متصل می‌شوند. بیشتر بخوانید: فلوکولانت آنیونی

 

در زیست شناسی و تست جار شیمیایی

از لخته سازی در بیوتکنولوژی برای میکروفیلتراسیون مواد غذایی بیولوژیکی استفاده می‌شود. لخته کننده‌های سلولی عموما بار مثبت دارند ، چراکه بار سلول‌های زنده عمدتا مثبت است. هدف از این تست، انتخاب ماده لخته کننده مناسب در انواع واکنش‌های شیمیایی است. آزمایش جار شیمیایی به منظور درک فرآیندهای انعقادی، لخته سازی و رسوب گذاری انجام می‌گیرد. در دستگاه انجام تست جار از مایعاتی که تحت تاثیر مخمر هستند استفاده می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.