خبر جدید

» پلیس نیویورک برای تامین امنیت از پهپاد استفاده می‌کند

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

اداره‌ی پلیس نیویورک قصد دارد برای تأمین امنیت شهر از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کند؛ این طرح با انتقاد فعالان مدنی همراه شده است. 

به‌دنبال برنامه‌ریزی پلیس در برخی شهرهای جهان برای تأمین امنیت ازطریق گشت‌زنی پهپاد، پلیس نیویورک هم تصمیم گرفت این طرح را اجرایی کند. هدف اداره‌ی پلیس نیویورک (NYPD) از به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز آسمان نیویورک، انجام مأموریت‌های جست‌وجو و عملیات نجات، مقابله با گروگان‌گیری و نیز برخی کاربردهای دیگر است.

قرار است در مرحله‌ی نخست، ۱۴ پهپاد توسط پلیس نیویورک به کار گرفته شود. پرنده‌های هدایت‌پذیر از راه دور (هواپیمای بدون سرنشین) مورد بحث توسط شرکت چینی DJI تولید شده‌اند و پرواز آن‌ها تنها با مجوز پلیس و به منظور انجام عملیات پشتیبانی ممکن خواهد بود. پلیس نیویورک اعلام کرد که از این پهپادها برای کنترل اعتراض‌های خیابانی گسترده هم استفاده خواهد کرد و از اطلاعات تصویری به دست آمده برای بررسی صحنه‌ی جنایت هم استفاده می‌کند.

NYPD drone / پهپاد پلیس نیویورک

قرار نیست پلیس نیویورک از پهپادها برای انجام امور قابل انجام توسط نیروهای زمینی پلیس مانند گشت‌زنی عادی، کنترل ترافیک، تعقیب خودروهای مشکوک در شرایط عادی و سایر امور معمولی استفاده کند. همچنین پهپادهای یادشده به سلاح مجهز نخواهند شد و بدون دریافت مجوزهای موردی برای انجام جستجوهای خاص به کار گرفته نمی‌شوند.

نیویورک

پیش از این ۹۰۰ واحد پلیس محلی، سازمان‌های امدادی، آتش‌نشانی‌‌ها و… در امریکا برای انجام برخی امور خود از پهپاد استفاده می‌کردند. برنامه‌ریزی پلیس نیویورک برای استفاده از پهپاد باتوجه‌به بافت متراکم این شهر و وجود انبوه آسمان‌خراش‌ها، نگرانی‌هایی را درباره‌ی نقض حریم شخصی مردم به وجود آورده است. برخی از گروه‌های فعال در زمینه‌ی آزادی‌های مدنی به این طرح پلیس اعتراض کرده‌اند و آن را ناقض حقوق شهروندی دانسته‌اند.

NYPD drone / پهپاد پلیس نیویورک

مقاله‌های مرتبط:

کریستوفر دان، رئیس اتحادیه‌ی آزادی‌های مدنی نیویورک در این زمینه گفت:

سیاست پهپادی اداره‌ی پلیس نیویورک هیچ محدودیت معنی‌داری بر فعالیت پهپادها در شهر نیویورک ایجاد نخواهد کرد و به آن‌ها اجازه می‌دهد که آرشیو دائمی از فیلم‌های هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشند که فعالیت سیاسی و رفتار خصوصی قابل مشاهده‌ی شهروندان را از آسمان ضبط می‌کند. درحالی‌که اداره‌ی پلیس قبل از انتشار این اعلامیه به ما اطلاع داده است و ما از این موضوع قدردانی می‌کنیم، اما معتقد هستیم که سیاست جدید باعث اعمال فشار قانونی در مقابل منافع خصوصی شهروندان نیویورکی می‌شود. استفاده از پهپاد دلیل منطقی برای پلیس نیویورک ندارد و ممکن است هر نهادی را قادر سازد تا به نحوی به محتوای ثبت‌شده توسط این دستگاه‌ها دسترسی داشته باشد. ما از پلیس می‌خواهیم که پیش از تاریخ اجرایی شدن دستورالعمل جدید، با گروه‌های مدنی نشستی برگزار کنند و قوانین جدی‌ برای حفاظت از حریم خصوصی شهروندان تدارک ببینند.

پلیس نیویورک از ویندوز فون برای ارتباط بین نیروهایش استفاده خواهد کرد

جیمز پی. اونیل، رئیس اداره‌ی پلیس نیویورک در بیانیه‌ای گفت:

اداره‌ی پلیس نیویورک به‌عنوان بزرگ‌ترین دپارتمان پلیس شهری در ایالات متحده، همواره به‌دنبال یافتن راهکارهایی برای استفاده از فناوری‌های مدرن است. برنامه‌ی جدید وسایل نقلیه بدون سرنشین (UAS)، بخشی از این تکامل است و نیروهای آموزش‌دیده و متبحر پلیس را قادر می‌سازد تا بتوانند بهتر به مردم خدمات ارائه دهند. همچنین پهپادها به نیروهای پلیس کمک می‌کنند تا بتوانند وظیفه‌ی دشوار حفاظت از امنیت شهروندان را به شیوه‌ای موثرتر، کارآمدتر و ایمن‌تر انجام دهند. 

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.