خبر جدید

» هک کنسول پلی‌استیشن کلاسیک توسط یک هکر ژاپنی

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

هک کنسول پلی‌استیشن کلاسیک توسط یک هکر ژاپنی
[ad_1]

رسانه کلیک – هنوز یک هفته هم از تاریخ عرضه جهانی کنسول پلی‌استیشن کلاسیک نگذشته است که هکرها آن را مورد حمله قرار دادند و موفق به هک کردن آن شدند.

کنسول پلی‌استیشن کلاسیک در تاریخ ۳ دسامبر سال جاری (۱۲ آذر ۹۷) به بازار عرضه شده است. ظاهر این کنسول مشابه اولین کنسول پلی‌استیشن است که در سال ۱۹۹۵ میلادی (۱۳۷۴ شمسی) به بازار‌های جهانی راه یافته بود. هدف از عرضه پلی‌استیشن کلاسیک این بود که چندتایی از بازی‌های پلی‌استیشن ۱ را اجرا کند تا یادها و خاطره‌های بسیاری زنده شود. بر همین اساس شرکت سونی نزدیک به ۲۰ بازی قدیمی را در این کنسول برای مشتریانش بارگزاری کرده است؛ اما خبر بد اینجاست که تا اطلاع ثانوی هیچ بازی دیگری از کنسول پلی‌استیشن ۱ بر روی پلی‌استیشن کلاسیک اجرا نخواهد شد.

در راستای همین محدودیت، یکی از کاربران ژاپنی شبکه اجتماعی توییتر به نام bakueikozo، با انتشار یک ویدیو رسما تایید کرد که کنسول PlayStation Classic هک شده است. در این ویدیو شاهد آن هستیم که این کاربر با استفاده از حافظه USB یک عکس را در این کنسول اجرا می‌کند؛ البته این کار را به صورت دستی انجام داده و احتمال می‌رود بعد از مدتی، نوع اجرای رسانه‌ها با استفاده از حافظه خارجی در این کنسول تغییر کند.

این کاربر ضمن انتشار این ویدیو متن زیر را توییت کرده است:

من در حال ساخت و بارگزاری یک فایل تصویری بودم.

شما نمی‌توانید در این ویدیو ببینید اما من آن را از طریق حافظه USB بارگزاری کرده ام.

اکنون این کار به صورت دستی انجام می‌شود اما بدیهی است که به زودی تغییر خواهد کرد.

با توجه به این که کنسول پلی‌استیشن کلاسیک به این زودی و به همین سادگی هک شده است، می‌توان پی برد که مشکلات امنیتی بسیاری گریبان‌گیر این کنسول شده است.

لازم به ذکر است که نزدیک به دو سال پیش، کنسول خاطر انگیز سوپر نینتندو تحت عنوان Super NES Classic Edition به بازار‌های جهانی عرضه شد که این کنسول هم طی مدت زمانی کوتاهی بعد از تاریخ عرضه‌اش، هک شد!

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.