خبر جدید

» موضوعات اجتماعی- سیاسی، امنیتی نشوند / خوزستان پیشانی ایران است / ‎ وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی خانه تمام کارگران ایرانی است

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

موضوعات اجتماعی- سیاسی، امنیتی نشوند / خوزستان پیشانی ایران است / ‎ وزارت تعاون ، کارورفاه اجتماعی خانه تمام کارگران ایرانی است
[ad_1]


‎وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نمایندگان کارگران  “شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ” که در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و باحضور “علیرضا محجوب ” نماینده مجلس و دبیرکل خانه کارگر ،” حاتم شاکرمی” معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و “کریم یاوری ” مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای  رسیدگی به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفته تپه در محل وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  برگزارشد تاکید کرد : هرفردی که درایران اسلامی به فکر خون شهدا ، پایداری جمهوری اسلامی و خادم این ملت است باید صیانت از اشتغال موجود را اولین هدف خود بداند . 

‎به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی “محمد شریعتمداری” پس از شنیدن سخنان و خواسته های کارگران “شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه ” تاکید کرد : مجموعه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خانه و متعلق به همه  کارگران ایران و تمام تلاش ما صیانت از اشتغال موجود است . 

‎وی اضافه کرد : هرکسی که درمقابل صیانت اشتغال موجود می ایستد از ما نیست و حفاظت و صیانت از مشاغل موجود برای افرادی که نان آوران خانه هایشان هستند امری ضروری است و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تثبیت و صیانت از اشتغال موجود حتی در شرایط تحریم است . 

‎وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : رعایت حقوق همه کارگران و سه جانبه گرایی برعهده ماست و حتما به موضوعات دولتی و سیاست های اقتصادی توجه ویژه داریم اما یکی از مهم ترین وظایف ما نظارت براجرای قانون کار و صیانت از حقوق کار و کارگراست ، دراین زمینه شورای حل اختلاف و رسیدگی و …برای صیانت ازکارگران وجود دارد  چرا که کارگران پناهی جز این موارد ندارد . 

‎شریعتمداری افزود : تکیه ما در انجام این امور تکیه برشرکای اجتماعی مانند مجموعه ها و تشکل های کارگری درسراسر کشور ، شوراهای اسلامی ، انجمن های صنفی ، مجموعه ها و سازمان های مردم نهاد و…هستند .  

‎وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یاد آورشد : ما مکلف هستیم مستقیما از طریق شرکای اجتماعی از حقوق مردم و کار صیانت کنیم . اولا طرح طبقه بندی مشاغل حق کارگراست که باید حل شود و برای اجرای آن نیز هیچ بهانه ای پذیرفته شده نیست . باید انجمن های صنفی کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفته تپه با ظرفیت های قانونی موجود تشکیل شود و طرح طبقه بندی بدون ضرورت به اینکه حتما اگر شورای اسلامی کار نیست نمی شود انجام بدهد کنار برود و به شکلی شود که انجمن صنفی موضوع را انجام دهد . 

‎مطالبات حقوق کارگران همه دارای قانون است 

‎وی تصریح کرد :  عده ای به دنبال برهم زدن آرامش هستند که حاصل آن بیکاری کارگر است و ما نمی خواهیم این اتفاق رخ دهد بلکه می خواهیم با حفظ کامل آرامش این امور را انجام دهیم . 

‎شریعتمداری ادامه داد : وقتی نماینده ای به این شرکت فرستادیم برایجاد آرامش تاکید کردیم برای اینکه کمک کنیم حقوق افراد رعایت و پیگیری شود . اصل صیانت از اشتغال موجود تامین مواد اولیه است و بنده هم حامی کارفرما برای آوردن سرمایه درگردش برای اداره کارخانه هستم  ازطرف دیگرهم حامی کارگرهستم که همه حقوق معوقه اش پرداخت شود ، نمی شود مجانی کارکنند . کارگری که هفت ماه حقوق نگرفته است حق دارد عصبانی شود هر فردی هفت روز حقوق نگیرد عصبانی می شود . حداقل باید به این کارگران گفته شود ما حقوق شما را به رسمیت می شناسیم و اکنون توان پرداخت نداریم و فعلا با ما همکاری کنید ، اگر شما این سخن را بگویید کارگران با شما همراهی می کنند و سفره های نداشته خود را نیز به روی شما می گشایند . 

‎وزیرتعاون ، کار ورفاه اجتماعی ادامه داد : قلدری کردن برای کارگر و گفتن اینکه تو کار نکرده ای و ما حق تو را نمی دهیم  درست نیست و باید از نیروی کار صیانت کنیم . 

شریعتمداری تاکید کرد:  موضوعات اجتماعی ، سیاسی نباید تبدیل به موضوعات امنیتی شود . 

وی گفت : یکی از زیباترین جملاتی که از کارگران هفت تپه شنیدم این بود که کارگران به دنبال این بودند که کارگاهشان راه بیفتد و این خود ۸۰ درصد کار را پیش می برد .

 

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.