خبر جدید

» معرفی انواع اکستنشن مو

  • تاریخ : 22nd سپتامبر 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن مو به پر کردن، بلند کردن مو و اضافه کردن مش و های لایت در بین موی سر با استفاده از موی طبیعی یا مصنوعی گفته می شود. داشتن موهای پرپشت و بلند، آرزوی خیلی ها، به ویژه خیلی از آنهایی است که ظاهر چهره شان برایشان اهمیت فوق العاده ای دارد؛ مثلا بازیگران هالیوود. اما شاید ندانید که در میان هنرپیشه های هالیوودی که به نظر می رسد موهای زیبا و پرپشتی دارند، کم نیستند آنهایی که برای رسیدن به هدف دلخواهشان از اکستنشن مو استفاده می کنند.

چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانوم ها در ایران بالا گرفته برخی خانوم ها از این روش برای بلندتر کردن موها و برخی برای پرپشت نشان دادن مویشان استفاده میکنند.
بد نیست قبل از انجام آن با انواع اکستنشن ها و روشهای مختلف نصب و مراقبتهای قبل و بعد و همچنین خطرهای آن برای موها آشنایی پیدا کنند.

برای نصب اکستنشن موی باید حداقل ۷تا ۱۰سانتی متر بلندی داشته باشد هر قدر مو بلند تر باشد اکستنشن راحت تر نصب میشود با این حال موهای کوتاه را هم میتوان اکستنشن نمود.

انواع اکستنشن مو:

۱-استفاده از موی طبیعی

استفاده از موی طبیعی در اکستنشن توجه بیشتری را در مخاطب ایجاد می کند، قیمت این موها بالا می باشد و همچنین اکستنشن موی طبیعی مانند موی خودتان قابلیت رنگ و دکلره و هایلایت و …را شامل می شود.دوام اکستنشن با موی طبیعی بستگی به میزان رشد موی شخص از ۳ ماه تا ۶ ماه می باشد، اما هر۴۵ روز یکبار باید توسط متخصص، ترمیم انجام شود.برای تشخیص طبیعی بودن با آتش زدن چند تارمو از بوی سوختن مو میتوان متوجه شد،موهای که تارهای ضخیم دارند طبیعی نیستند.

مزایا و معایب استفاده از مو طبیعی:

بیشتر از انواع مصنوعی دوام می آورند. حجم بیشتری به موها می دهند.*

*جنبه های منفی گران تر از انواع مصنوعی هستند. در صورت استفاده از ابزارهای گرمایشی (مانند سشوار) برای حالت دهی به انواع مصنوعی، احتمال ذوب شدن آنها وجود دارد.

۲-استفاده از موی مصنوعی

در این روش طول موی اضافه شده را باید حداکثر ۳۰ سانتی متر بلند کنید، مقدار بیشتر از این وزن مو رو زیاد می کند و به پوست سر فشار وارد می کند و باعث ریزش موهای طبیعی و کم پشتی می شود. بهترین طول متوسط برای موی اضافه شده مصنوعی ۲۲ سانتی متر می باشد.مدت زمان این نوع اکستنشن حدود ۳ الی ۴ ماه است و فاصله گرفتن آن ها از کف سر بستگی به سرعت رشد مو و سن شما دارد هرچی سن بیشتر باشد دیرتر فاصله موی مصنوعی از کف سر فاصله می گیرد.

مزایا و معایب استفاده از مو مصنوعی:

*حالت پذیری و رنگ پذیری مطلوب و بدون محدودیتی دارند. ارزان تر از انواع طبیعی هستند.

*احتمال دارد که از روش های غیربهداشتی برای تولید آنها استفاده شده باشد. عمر مفید آنها طولانی نیست.

نکاتی که قبل از اکستنشن باید رعایت کرد:

انتخاب متخصص مجرب و حرفه ای برای انجام کار*
انتخاب نزدیک ترین جنس مو به موی خودتان (فر ، صاف ، تار ضخیم یا نازک )*
*در صـورت لـزوم انجـام دادن رنــگ و لایت یا کراتینه قبل از نصـب
انتخـاب قد موی مناسب با موی شما با کمک اکستنشن کار مجرب*

*قبل از اکستنشن موهای خود را با یک شامپو شستشو دهید تا از چربی و مواد آرایشی پاک شود.

* اگر موهایتان خیلی کوتاه است توصیه میشود بیشتر از ۴۰سانت مو به آن اضافه نکنید اگر مقدار زیادی مو با طول بلند به لابه لای موهایتان اضافه کنید فشار زیاد ناشی از وزن آن موجب ریزش موهای طبیعیتان خواهد شد بعضی افراد نیز به دلیل کشش زیاد مو دچار سر درد میشوند.

 

انواع روش های نصب اکستنشن مو

اکستنشن چسبی

در روش اکستنشن با چسب ,موها را با استفاده از دستگاه اکستنشن به چسب سر مو حرارت داده و شاخه مو را به سر نصب میکنیم.

دلایل استفاده:ایمن بودن، دیده نشدن بعد از متصل شدن، داشتن عمر طولانی تر نسبت به انواع رینگی.نحوه مراقبت:اگر جداسازی انواع چسبی با دقت انجام بگیرد، طول عمر آنها را بیشتر می کند. استفاده از شامپو و حالت دهنده برای اکستنشن های چسبی کنار موهای طبیعی مانعی ندارد. با این حال، مراجعه به سالن های آرایش معتبر برای متصل کردن یا جدا کردن اکستنشن های چسبی ضروری است.

اکستنشن چسبی
مناسب برای:اکستنشن های چسبی، بهترین انتخاب برای افراد دارای موهای کوتاه یا متوسط هستند. مراقبت های لازم بعد از اتصال انواع چسبی، استفاده از آنها را برای افراد دارای موهای بلند سخت می کند.

اکستنشن رینگی

روش بعدی استفاده از رینگ است. در این روش شاخه های مو را با رینگ به چند دانه از موهای سر وصل کرده و با استفاده از فشار با انبر رینگ را سفت کرده و بدین ترتیب رینگ در سر صفت میشود. مشکلی که رینگ ایجاد میکند دردیست که در هنگام خوابیدن بر روی سرایجاد میکند.

اکستنشن رینگی

این روش برای افراد با موهای نازک و کم پشت زیبایی ندارند و موقع جمع کردن مو رینگ مشخص می شود.بهترین انتخاب برای افراد دارای موهای بلند هستند. اگر این اکستنشن ها به درستی به موهای کوتاه متصل نشوند، درنهایت دیده خواهند شد.

اکستنشن با دوخت

در روش اکستنشن با دوخت ,موهای تهیه شده را که بصورت موهای سر دوخت دار میباشد تهیه کرده .در محلی که مناسب است و می خواهیم مورا نصب کنیم یک بافت افقی در سر میزنیم و موی سر دوخت دار را به بافت روی سر دوخت می زنیم.

این روش هیچ آسیبی به مو وارد نمی کند هر زمان هم از موی طبیعی می توانید جدا کنید.

دلایل استفاده:اکستنشن هایی که با کمک نخ مخصوص اکستنشن متصل می شوند، به راحتی تا ۱۲ هفته دوام می آورند. این اکستنشن ها طبیعی به نظر می رسند و می توان از آنها تا یک سال استفاده کرد. در ضمن، از نظر اقتصادی هم در درازمدت مقرون به صرفه هستند.

اکستنشن با دوخت
نحوه مراقبت:در صورت استفاده از انواع با دوخت، مرطوب سازی موها و استفاده از نرم کننده ها برای جلوگیری از هر گونه مشکلی ضروری است. به علاوه، افرادی که از این اکستنشن ها استفاده می کنند، باید در استفاده از محصولات حالت دهنده مو احتیاط لازم را داشته باشند، چون این کار می تواند به موهای طبیعی آنها آسیب برساند.
این اکستنشن ها برای همه موها و با هر اندازه ای مناسب هستند. درحال حاضر، شرکت های پیشرفته برای سازگار کردن هرچه بیشتر این اکستنشن ها با انواع مو تلاش می کنند.

اکستنشن مو با گیره

در روش اکستنشن با گیره از موهایی استفاده می شود که سر آنها گیره نصب شده و موها را لایه لایه بین موهای سر با گیره موجود نصب می کنیم.که در این روش ماندگاری زیادی نداریم و اصولا فقط برای یک شب قابل استفاده میباشند. و البته این مزیت را دارا میباشند که میتوان مجددا از آنها به همین روش استفاده کرد.

اکستنشن مو با گیره

 

اکستنشن مو با کراتین

که این روش بهترین و ماندگار ترین روش برای اکستنشن است و کمترین مشکل را برای فرد ازنظر راحتی و سلامت مو ایجاد میکند.در این روش به جای چسب از قطعات کراتین استفاده می شود و حسن آن در این است که کراتین بعد از حرارت جذب مو شده و همچنین موهای اکستنشن را به موهای سر وصل میکند همه ی ما میدانیم که کراتینه کردن موهای آسیب دیده به بهبود آن کمک میکند.و در اینجا نکته قابل توجه این است که چسب کراتین حاوی کراتین است و خیلی بهتر از چسب عمل میکند. و یکی دیگر از محاسن اکستنشن به روش کراتین این است که در هنگام باز کردن موهای اکستنشن از سر از استون استفاده نمیشود. بلکه از ریموورهای مخصوص کراتین استفاده میشود که به ریشه و ساقه مو آسیب نمی رساند. این روش از همه روش ها بهتر است و فرد را اذیت نمیکند و به راحتی توسط برس اکستنشن شانه شده و راحت و قابل تحمل است.

اکستنشن مو با کراتین

چند نکته برای مراقبت از اکستنشن های مو

۱- صبح ها از شانه دندانه بزرگ برای مرتب کردن اکستنشن استفاده کنید.

۲-بیش از حد در معرض تماس با نور خورشید و آلودگی هوا قرار نگیرد.

۳-در استفاده از وسایلی مانند کلیپس، هدبند و روبان زیاده روی نکنید چون اکستنشن مو را شُل می کنند.
۴-برای افزایش عمر اکستنشن مو، رطوبت روی آنها را سریع پاک کنید
۵-برای اینکه درخشندگی اکستنشن را افزایش بدهید، یک بار در هفته به آن روغن بزنید

۶-شستشوی موی با اکستنشن :بهتر است موهای خود را در پنج روز اول بعداز نصب اکستنشن شست شو ندهید تا چسب ها سر جای خود کاملا ثابت شوند در هفته اول ممکن است پوست سرتان به خارش بیفتد در این صورت از اسپری مرطوب کننده مو استفاده کنید این خارش طبیعی است بعداز چند روز پوست سر به اکستنشن عادت میکند.
ابتدا قبل از اینکه موهایتان را شستشو دهید آن ها را شانه زده تا گره اگر دارد باز شود و سپس آرام زیر دوش بروید، مقداری شامپو زده و موها را از بالا به پایین فشار دهید تا تمیز شوند هیچ وقت مالش ندهید سپس کاملا آنها را آبکشی کنید، حتما بعد از آن از یک نرم کننده مو استفاده کنید مواظب باشید که به محل نصب اکستنشن برخورد نکند تا باعث شود اکستنشن ها شل شده و از محل جدا شوند. بعد از حمام، آرام موها را درون حوله فشار دهید اما حوله را بالا یا پایین نکشید..

توجه کنید:اوایل هنگام خواب در قسمتهای که اکستنشن اضافه شده احساس ناراحتی کنید این حس بعد از ۴تا۵روز از بین خواهد رفت و دیگر حتی متوجه اکستنشن نخواهید شد.

۷-توصیه میشود قبل از خواب موهای خود را با یک کش سر نرم در بالای سرتان جمع کنید، تا به هم گره نخورد هیچ وقت با موی خیس و مرطوب نخوابید.

۸-ازحالت دهنده ها و تافت مو استفاده نکنید زیرا باعث جدایی موها از محل اتصال می شوند.

۹از رنگ کردن و دکلره کردن موها در منزل تا حد ممکن خودداری کنید و این کار را به متخصص بسپارید.

۱۰-ترمیــم به موقـــع شما مانـــع از هر گونه آسیــب رسیــدن به موی شما می شودکه زمــان ترمیم در افـــراد با توجه به رشد مو متفاوت است بـا انجام این مراقبـت ها دوام اکستنشن بیشتر می شود و موی اصلی خود مشتری به هیچ عنوان آسیب نمی بیند.

مضرات و مشکلات اکستنشن مو

*بعضی افراد نیز به دلیل کشش زیاد موها دچار سردرد می شوند. گاهی چسب یا خود این موهای مصنوعی، موجب ایجاد حساسیت در پوست سر خواهند شد.

*اکستنشن باعث ریزش شدید موها می شود و در نهایت ممکن است به طاسی منجر شود، یکی از علل مهم ریزش موها بستن زیاد آنهاست. این نوع ریزش را ترکشن آلوپسیا (ریزش موی کششی) می گویند که در آن، موهای بخش هایی از سر که بیشتر تحت فشار و کشیده شدن بوده اند می ریزد و بتدریج سر طاس می شود. این نوع ریزش موها در زن هایی که همیشه موهایشان را دم اسبی می کنند یا محکم می بافند بسیار شایع است یکی از عوارض اکستنشن هم ریزش موی کششی است، چون در اکستنشن نیز موها به شدت کشیده می شود و به همین دلیل پس از مدتی شروع به ریزش می کند و گرچه شاید در دفعات اول و دوم موها چندان کم نشود، اما در دفعات بعدی کاهش آنها کاملا مشهود است.

* تشدید سردردهای میگرنی پس از اکستنشن در کسانی که مبتلا به میگرن هستند هم وجود دارد. البته در اکستنشن کشیده شدن موها در حدی نیست که باعث سردرد شود، اما وقتی کسی سابقه ابتلا به میگرن را دارد، نباید خطر کند.

*موهای اضافه شده به دلیل اینکه به موهای خود فرد وصل می شوند، فشاراتی را وارد می کنند که می تواند باعث آسیب زدن به موی اصلی فرد گردد.

ممکن است به دلیل عادت نداشتن، احساس ناراحتی کنید.. *خوابیدن با آنها، در ابتدا سخت است

نیاز به مراقبت زیادی دارد.*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.