خبر جدید

» مشخصات دانگ فنگ S30، محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

مدل S30 دانگ فنگ، نسخه‌ی صندوق‌دار از H30 کراس با مشخصات فنی مشابه است. این محصول، توسط ایران خودرو مونتاژ خواهد شد.

بسته‌ ماندن مرزها در مقابل واردات مدل‌های خارجی، فرصتی مغتنم برای خودروسازان داخلی است تا با استفاده از تخفیف گمرکی به مونتاژ مدل‌های چینی و یکه‌تازی در بازار ایران، مشغول شوند. با این شرایط، ایران خودرو به‌زودی از دانگ فنگ S30 رونمایی خواهد کرد. این محصول چینی با بدنه‌ی سدان، تفاوت فنی با H30 کراس ندارد و صرفا به دلیل استفاده از صندوق‌ عقب، کمی جادارتر خواهد بود.

Dongfeng S30

دانگ فنگ S30 با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود تا قدرت ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور بر دقیقه و نهایت گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ارائه کند. وزن خالص این خودرو در مقایسه با H30 کراس، کمی بیشتر است اما دقیقا با همان پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته عرضه می‌شود. با این حساب، می‌توان اطمینان داشت در زمانی حدود ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و میانگین مصرف سوخت ۸ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد. در تبلیغات ایران‌خودرو، صحبت از زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۲.۵ ثانیه و مصرف سوخت ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برای سدان دانگ‌فنگ شده است که اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

Dongfeng S30

در فضای داخلی دانگ فنگ S30، نمایشگر لمسی ۶.۵ اینچ با قابلیت نمایش دوربین عقب و ناوبری ماهواره‌ای، سانروف، امکان اتصال گوشی همراه با بلوتوث، پوشش چرم مصنوعی و ۲ کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو وجود دارد. در فهرست ارائه‌شده توسط ایران‌خودرو، استارت دکمه‌ای و کروز کنترل دیده نمی‌شود. دانگ فنگ S30 از نظر امکانات ایمنی هم، حرفی برای گفتن ندارد و صرفا با ترمز ضد قفل (ABS) و تقسیم کننده‌ی نیروی ترمز (EBD) قابل خرید خواهد بود. ایربگ‌های پرده‌ای برای حفاظت سرنشینان عقب و فناوری مدیریت الکترونیک تعادل (ESP)، در فهرست امکانات ایمنی S30 دیده نمی‌شوند.

Dongfeng S30

قیمت نهایی خودرو با توجه به مشکلات اقتصادی و فقدان اطلاع‌رسانی صریح توسط نهادهای تصمیم‌گیرنده، نامشخص است. دانگ فنگ S30 احتمالا به‌صورت پیش‌فروش بلندمدت با قیمت غیرقطعی، عرضه خواهد شد؛ اما می‌توان اطمینان داشت در نهایت، بیش از ۸۰ میلیون تومان برای مصرف‌کننده، هزینه داشته باشد. ارزش فعلی دانگ فنگ H30 کراس در بازار آزاد، حدود ۸۵ میلیون تومان است.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.