خبر جدید

» عسل و سرکه سیب و بررسی مهم ترین خواص ترکیب سرکه سیب و عسل

  • تاریخ : 15th ژانویه 2020
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

عسل و سرکه سیب دو ماده‌ی طبیعی شگفت‌انگیز هستند که مزایای زیادی برای سلامتی دارند. این دو مونث به شکل پردازش نشده و خام می‌توانند طیف گسترده‌ای از مشکلات مربوط به سلامتی را درمان کنند. با ترکیب کردن سرکه و عسل با هم، می‌توانید مزایای این دو داروی طبیعی را افزایش دهید. علاوه بر این، اضافه کردن عسل شیرین به سرکه سیب باعث می‌شود که نوشیدنی‌تان خوش‌طعم‌تر و گواراتر شود.

عسل و سرکه سیب

این داروی خانگی کارایی زیادی بر درمان مرض های ما دارد و به راحتی در منزل قابل جاسازی است می تواند بدن را زهر زدایی کند و موجب بهبود گلودرد و  و بهبود خفگی خون بالا شود.

عسل و سرکه سیب هر دو سرشار از پتاسیم هستند که سطح سدیم خون را تنطیم کرده و فشار خون را کنترل می‌کنند. هر دوی آن‌ها در بر گیرنده منیزیم هستند و باعث کاهش تنگنا از دیواره رگ‌ها می‌شوند. همچنین به عنوان اکسیر ضدپیری نیز استفاده می‌شوند. علاوه بر این ترکیب عسل و سرکه سیب نوعی اکسیر طبیعی برای پاکسازی و سم‌زدایی روده بزرگ نیز محسوب می‌شوند.

خواص عسل و سرکه سیب

خواص بی‌نظیر و سودمند ترکیب عسل و سرکه سیب:

۱. تقویت ایمنی بدن انسان

ماده اسیدی که به دلیل فرآیند تخمیر در سرکه سیب به وجود می آید، اگر با عسل ترکیب شود می تواند یک آنتی بادی نیرومند بوجود آورد. اگر در درازا یک هفته دو بار مصرف شود مایه خواهد شد لغایت افراد به راحتی بدست باکتریها و رادیکالهای آزاد باره حمله پیمان نگیرند. این مسئله می تواند از مبتلا شدن افراد به تب و زکام های معمول بازدارندگی کند.

۲. رها شدن از پرماسیدن خستگی

احساس خستگی معمولاً به افرادی که فعالیت‌های کاملی در یک روز دارند ورود می کند،به انگیزه استرس و تنش که می‌تواند تعداد زیادی اسید لاکتیک خون را در تن انسان تولیدکند و باعث می‌شود که ماهیچه در واژگان پزشکی با خستگی مواجه شود. برخی مواقع اوقات انقباض عضلانی ایجاد می‌کند و انرژی و سرزندگی تن را تفریق می‌دهد.

۳. رها شدن از معده درد

مخلوط عسل و سرکه سیب می تواند مثل یک آنتی بیوتیک فعال باشد که از بعضی مرض ها مثل اسهال، درد اپی گاستریک، تهوع و نفخ ممانعت می کند.

این مخلوط می تواند حلق و مری را از شر هرگونه میکروب و باکتری که می تواند مایه التهاب و درد شود، خلاصی بخشد. در ضمن درهم این دو ماده با هم می تواند به عنوان دهان شویه بهره‌گیری شود. مطمئنا بهداشت دهان ودندان در درمان مشکلات سیستم گوارشی بسیار موثر است.

۴. می تواند سکسکه را مهار کند

معمولاً مردم سکسکه می‌کنند و هیچ ایده‌ای ندارند جز اینکه کوشش کنند خود را غافلگیرکنند و یا آب معدنی بنوشند. ولی با مصرف آمیخته سرکه سیب و عسل می‌توانند ازسکسکه سریع‌تر از هر شیوه دیگری رهایی یابند. توصیه میکنیم حتما این روش رو آزمون کنید.

۵. این ترکیب می‌تواند گرفتگی بینی را التیام بخشد

سرما خوردگی زمانی که باکتری و میکروب‌ها در سوراخ بینی و سینوس به دام بیفتند، در بدن نفوذ میکند. با مصرف سرکه سیب و عسل می‌توان مخاط را از حفره بینی و سینوس بیرون کرد. (مثل decongestant عمل میکند) و می‌تواند باعث شود که فرآیندالتیام سریع‌تر شود.

۶. سرکه سیب و عسل می تواند روند بهبود زخم را تندتر کند

این درهم می تواند روند بهبود را برای زخم بسته و مفتوح (زخم خونین) سریعتر کند. روند خونریزی نیز می تواند به راحتی متوقف شود و زخم خشک شده را شفا کند. بهتر است برای این مورد در سررسید خرید عسل گونه خام آن را تهیه کنید.

سرکه سیب و عسل

۷. درهم سرکه سیب و عسل می‌تواند روده را سالم‌تر کند

اسید استات موجود در سرکه سیب و آنتی سپتیک موجود در درون عسل می تواند دیواره روده کبیر و مواد غذایی را که درون آنها مصرف می شود (حاوی باکتری ها باشد) پاک کند. اگر روده بزرگ تندرست و خوب باشد، پروسه جذب مواد مغذی از طریق آن می تواند بهتر اتمام شود.

۸. این محلول می‌تواند (آکنه) را التیام بخشد.

این درهم را می طاقت بر روی آکنه افراد برای کشتن باکتری هایی که سبب التهاب می شوند و می توانند آکنه را از بین ببرند، بهره‌گیری کرد. البته پروا داشته باشید شرایط نگهداری عسل و همینطور شرایط حفاظت سرکه سیب برای دور ماندن از باکتری ها و تباهی غذایی می تواند به این روند کمک بیشتر کند.

۹. مخلوط سرکه سیب و عسل می تواند اعتیاد به مزه شیرین را مدیریت کند

برخی کسان باید رژیم غذایی خود را با توقف مصرف بیش از کران مواد شیرین، مهار کنند. افرادی که به مزه شیرین کیک و شیرینی ها اعتیاد پیدا کرده‌اند. گاهی اوقات نمی‌توانند اشتیاق خویش برای خوردن و نوشیدن شیرینی اضافی را تحمل کنند. پژوهش ها نشان میدهد که با مصرف این مخلوط می نا اعتیاد به مواد غذایی و نوشیدنی های شیرین را اداره کرد.

۱۰. این درهم می تواند سطح گلوکز داخل خون را کاهش دهد

هر دو این مواد خوراکی می توانند از گزینه های اضافی برای آمیخته کردن با سبزیانه سبزی ها باشند. فلذا این محلول عالی با اضافه شدن به سالادها می تواند عملکرد قلب را درمان بخشد. زیرا این ترکیب می تواند قلب را از بردباری حمله قلبی محافظت کند.

۱۱. به عنوان داروی طب گیاهی برای بهبود درد به انگیزه اسید اوریک

این آمیخته می تواند بدترین دردهای بیمار را که دچار به اسید اوریک می شود، تسکین دهد. سرکه سیب می تواند سطح پورین را که در گسترده به دام افتاده کاهش دهد و سطح اسید اوریک را برقرار و نرمال کند.

۱۲. این مخلوط می تواند به عنوان سفیدکننده دندان ها عمل کند

پس از مسواک زدن دندان، این درهم را می طاقت بر روی سطح دندانها مالید الی سفید تر و صریح تر شود بدون اینکه منفذی در دندان برپایی کند. همین موضوع در ممانعت از بیماریهای گوارشی زیاد مفید خواهد بود.

۱۳. این ترکیب می تواند مایه رشد تندرست تر موهای شما شود

همانطور که قبلا اشاره کردیم شما می توانید با اسفاده از ماسک عسل برای مو هایتان یک تقویت کننده طبیعی بسازید. علاوه بر این با استفاده از شامپو حاوی سرکه سیب می توانید رشد موهایتان را تندرست تر کنید و از کدر شدن آن بازداری کنید. ترکیب این دو می تواند برای موها بسیار مفیدتر باشد. منبع: ویزبی

نحوه ی درست کردن این اکسیر عسل و سرکه سیب :

یک لیوان آب گرم، ۱٫۵ تا ۲ قاشق سرکه سیب و ۱٫۵ تا ۲ قاشق عسل. این مواد را با یکدیگر مخلوط کرده به طوری که تمامی کاملا حل و یکدست شوند. سپس آن را به‌آرامی بنوشید. ممکن است در پیش درآمد از طعم آن خوشتان نیاید ولی کم‌کم به آن عادت می‌کنید.

ترکیب عسل و سرکه سیب

آیا سرکه سیب و عسل برای بچه ها و نوزادان عوارضی ندارد؟

برای کودکانی که هنوز در مرحله رشد هستند، استفاده از این ترکیب هنوز بحث برانگیز است. زیرا برخی از کسان به مواد برپایی دهنده سرکه سیب که حاوی الکل حدودا لغایت ۶٪ است اشاره می کنند. ولی از نظر پزشکی  اگر استفاده از سرکه سیب برای استفاده موضعی در بدن باشد، می‌تواند احد از گزینه‌های داروی گیاهی باشد که می‌تواند زخم کودکان را نیز تندتر التیام بخشد.

در واقع سرکه سیب برای کودکان ذیل ۸ سنه رهنمود نمی شود. زیرا حاوی میزان بالای اسید است. به کارگیری سرکه سیب را می طاقت با آب لیمو تغییر داد که در واقع دارای اسید بالا است اما برای مسیرهای گوارشی و معده ایمن تر است. وانگهی مصرف عسل برای کودکان ذیل یک سال، به انگیزه گمان کردن ابتلا به مرض بوتولیسم زیاد خطرناک است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.