خبر جدید

» «عبور ناممکن» نمایش تفکرات مهندسی جنگ است

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

«عبور ناممکن» نمایش تفکرات مهندسی جنگ است
[ad_1]

جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ – ۱۳:۱۸

مهندسی جنگ

تهران (پانا) – سیدمسعود امامی می‌گوید: «عبور ناممکن» درباره‌ آزادسازی خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس است و با نگاهی کاملاً علمی و مهندسی، چگونگی انجام این عملیات موفق را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، امامی که همراه با داود جلیلی، کارگردانی این فیلم را برعهده داشته است، با اشاره به این که تاکنون ۶ مستند درباره‌ ارتش و اتفاقات مربوط به دوران دفاع مقدس جلوی دوربین برده است، گفت: به اعتقاد من در حق همه کسانی که طی این ۸ سال کارهای بنیادین و عظیمی برای حفظ خاک کشورمان انجام داده‌اند، اجحاف شده است.
وی ادامه داد: در این اثر سعی کردم نگاهم را متمرکز بر فعالیت‌هایی کنم که موجبات دفاع از کشور را فراهم کرد. پیروزی ما نتیجه یک سری محاسبات و تفکرات مهندسی بود که برخی از آنها در دنیا نظیر ندارد؛ این که شما ۱۸۰ متر پل معلق بزنید و ۸ لشکر از آن بتوانند عبور کنند در هیچ کجای دنیا رخ نداده و زبانزد همه است. در فیلم، ما با نگاهی کاملاً تخصصی موضوع را بررسی می‌کنیم.
امامی گفت: مستندسازان نسل‌های گذشته بیشتر بصورت حسی کار می‌کردند اما بچه‌های امروز تحصیلکرده و جستجوگر هستند و حساب‌شده‌تر فیلم می‌سازند. در عملیات بیت‌المقدس ما تعداد زیادی از عراقی‌ها را به اسارت گرفتیم و این موضوع می‌تواند احساسات را برانگیزد یا زمانی که موسیقی «ممد نبودی» را در تیتراژ مستندمان می‌شنویم ممکن است بسیار تحت تاثیرمان قرار دهد، ولی قصد ما این بود که بررسی کنیم چطور به این موفقیت‌ها رسیدیم تا به مردم بگوییم این موفقیت‌ها به سادگی به دست نیامده است.
وی در پایان اشاره کرد: در کشورمان اسطوره‌هایی داریم که متاسفانه به دلیل بالا رفتن سن و مشکلات جسمی و روحی که جنگ برای آن‌ها داشته، کم‌کم از یاد می‌روند. ما مستندسازان موظف به ثبت تاریخ هستیم و این افراد تاریخ زنده جنگ محسوب می‌شوند. تا زمانی که زنده هستند باید از وجودشان بهره بگیریم و تاریخ را به درستی به ثبت برسانیم.
گفتنی است که مستند «عبور ناممکن» از آثار منتخب بخش جایزه شهید آوینی جشنواره سینماحقیقت است.
دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ به دبیری «سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد» در پردیس سینمایی چارسو برگزار خواهد شد.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.