خبر جدید

» رایتل می‌خواهد استارت‌آپ‌های یونیکورن در ایران بسازد

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

رایتل می‌خواهد استارت‌آپ‌های یونیکورن در ایران بسازد
[ad_1]

مدیرعامل رایتل امروز (۱۷ آذر) برنامه‌ها و جهت‌گیری‌های آتی اپراتور سوم را در نخستین روز از هفته دیجیتال تشریح کرد.

«محمد مهدی عطوفی» خبر از تغییر گسترده در مدل درآمدی رایتل برای سال آینده داد. او گفت که رایتل باید تبدیل به یک اپراتور خدمات دیجیتالی شود و نباید صرفاً نقش یک کانال (پایپ) برای عبور دیتا را بازی کند: «هدف‌گذاری سال آینده ما این است که سی درصد درآمد شرکت از حوزه خدمات دیجیتالی باشد. این درصد به بخش‌های مختلفی تقسیم می‌شود که حوزه B2B چهل درصد و حوزه B2C شصت درصد آن را تشکیل می‌دهند.»

رایتل




مدیرعامل رایتل همچنین از سبد محصولات و خدمات رایتل در فضای B2C نام برد که شامل سرویس‌های دیجیتالی مختلف می‌شدند. برخی از این سرویس‌ها در حوزه تلویزیون و ویدیو، فروشگاه‌های اپلیکیشن، شبکه‌های اجتماعی، بازی، پرداخت و کیف‌ پول هستند. عطوفی اعتقاد دارد که این سرویس‌ها باید بتوانند سبک زندگی مردم را تغییر دهند. 

عطوفی همچنین از تامین اجتماعی به عنوان یک پشتیبان یاد کرد و گفت: «رایتل متعلق به تامین اجتماعی است. یکی از بنگاه‌های اصلی تامین اجتماعی، شستا است. شستا به عنوان یک بنگاه اقصادی در سال دست‌کم ۷۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. اگر موفق شویم تسهیلاتی را از طریق این بنگاه مالی وارد اکوسیستم کنیم، این سودی است که شامل حال تمام بازیگران عرصه فناوری خواهد شد.»

رایتل

به گفته مدیرعامل رایتل، نباید این انتظار وجود داشته باشد که اپراتورها صرفاً نقش کانال (پایپ) را بازی کنند و مهره‌های بازی باید به شکلی چیده شوند که منافع همه تامین شود. عطوفی خبر می‌دهد که اگر یک استارت‌آپ یا کسب‌وکار دارای قابلیت‌هایی مثل نوآوری، جذابیت و کاربرد در کنار ساده سازی تحویل سرویس و شخصی سازی باشد رایتل به عنوان یک اپراتور موبایل آماده همکاری با آنهاست:

«تصور ما این است که بازار بزرگی در مجموعه خانواده تامین اجتماعی و شستا وجود دارد که می‌تواند برای همه ثروت آفرینی داشته باشد. ما امید داریم دست‌کم یکی از این پروژه‌ها تبدیل به یونیکورن‌های کشور شود. وزیر ارتباطات در ابتدای دوره وزارت خود مطرح کردند که کشور در پایان دوره وزارت ایشان باید چهار یونیکورن داشته باشد. ما جوان هستیم و می‌خواهیم یکی از این یونیکورن‌ها را بسازیم.»

مدیرعامل رایتل در گفتگو با دیجیاتو و در پاسخ به این سوال که این اپراتور به دنبال سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بزرگ است یا می‌خواهد استارت‌آپ‌های کوچکی بسازد و سپس آنها را تبدیل به یونیکورن کند، گفت:

«بیشتر دعوت ما از استارت‌آپ‌هایی است که در مراحل اولیه هستند و قابلیت رشد دارند. مخصوصاً در حوزه‌های مرتبط با تامین اجتماعی. در این حوزه بازار بسیار بزرگی وجود دارد و ما به دنبال پیدا کردن و حمایت از این دست استارت‌آپ‌ها هستیم. نوع سرمایه گذاری ما، از نوع در اختیار قرار دادن بازار است؛ بازاری که امروز وجود دارد و می‌تواند کار انجام دهد. ما با این مشارکت می‌توانیم امیدوار باشیم که استارت‌آپ‌هایی را رشد دهیم که تبدیل به یونیکورن‌های کشور شوند.»

مدیرعامل رایتل همچنین از تحول بزرگ دیجیتالی این اپراتور گفته بود. اما آیا رایتل با توجه به فاصله‌ای که با دو رقیب اصلی‌اش دارد به راحتی می‌تواند به این تحول دیجیتالی دست پیدا کند؟ مدیرعامل رایتل در پاسخ به این سوال، به دیجیاتو گفت: «مسیر پر فراز و نشیبی در انتظار ماست اما در نهایت هیچ راهی جز تغییر نخواهیم داشت و باید مسیر را با تمام سختی‌هایش طی کنیم. فکر می‌کنم این‌کار شدنی است.»

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.