خبر جدید

» راز بقای بشر در گرو حفظ محیط زیست است

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

راز بقای بشر در گرو حفظ محیط زیست است
[ad_1]


سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دیگر محیط زیست یک برنامه و اولویت نیست بلکه راز بقای بشر در گرو آن است.

 اسکندر امیدی نیا روز سه شنبه در گردهمایی معاونان آموزش و پژوهش ادارات محیط زیست کشور که در سرسرای همایش های توسعه نیشکر در اهواز برگزار شد، افزود: زیربنای خیلی از کارهای تاثیرگذار، آموزش و پژوهش است که در نهایت به بهره وری و توسعه منجر می شود.
وی با بیان اینکه آموزش بر مبنای همگرایی در چیدمان مدیریت شهرها و استان ها می تواند کلیدی باشد، گفت: همگرایی زمینه ساز اقدامات صحیحی است که در جامعه تاثیرگذار است بنابراین باید از ظرفیت ها به منظور آموزش مدیران استفاده بیشتری شود.
سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: اعتقاد دارم که ساختار اداری کمک چندانی به حوزه آموزش به ویژه در زمینه مسایل زیست محیطی نمی کند بلکه این موضوع باید با علاقه شخصی توسط شهروندان و سازمان های مردم نهاد که از توانایی بسیار خوبی برخوردار شده اند دنبال شود.
امیدی نیا ادامه داد: امروزه در دنیا بدون محدودیت در بخش های مختلف محیط زیست و آموزش هزینه های بسیار زیادی می شود.

لزوم مدیریت علمی و دقیق منابع آبی

وی همچنین به ‘جنگ آب در دنیا’ اشاره کرد و گفت: منابع آبی باید با مدیریت علمی و دقیق انجام شود و شاه کلید این مدیریت آموزش است.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: ۷۰ درصد مسایل زیست محیطی پاسخ فناورانه دارد و علم می تواند جواب سئوالات را داشته باشد تا مشکلات کنترل و حل شوند.

امیدی نیا محیط زیست را خارج از محدودیت های جغرافیایی دانست و خاطرنشان کرد: بنابر این چالش های مربوط به آن متعلق به کشور ایران نیست و به دید منطقه ای نیاز است که در این صورت می توان به بررسی و کاهش اثرات مخرب اقدام کرد.

رییس دانشکده محیط زیست ادامه داد: باید به پروتکل های بین المللی توجه داشته باشیم و از فرصت های جهانی حداکثر بهره برداری و استفاده صورت بگیرد.

امیدی نیا منشا ۲۵ درصد بیماری ها را با پایه محیط زیستی دانست و گفت: توجه به محیط زیست می تواند از بخش زیادی از چالش ها و به ویژه بیماری ها جلوگیری کند و به همین دلیل باید به امر آموزش و فعالیت پژوهشی در این حوزه توجه شود و مردم بهترین عامل بالقوه هستند که می توان از آنها بهره برد.

وی ادامه داد: نکته دیگری که نیاز است رویکرد آن بیش از گذشته تقویت شود این است که محیط زیست متعلق به آیندگان است و باید سعی کرد که امانت دار خوبی باشیم و در این مسیر حتما باید به سراغ آیندگان که هم اکنون در مهد کودک ها و مدارس هستند برویم و برای آنها مفاد آموزشی تهیه شود تا حفاظت از محیط زیست تمرین شود.

رییس دانشکده محیط زیست با تاکید بر اینکه بقای تمدن ما در گرو حفظ محیط زیست است، بیان کرد: نیاز است تا در مباحث محیط زیستی طوری عمل شود که رفتارهای روزمره ما محیط زیستی باشد.

امیدی نیا همچنین بر بکارگیری تکنولوژی بازگردانی آب در ساختمان ها تاکید کرد و از جامعه مهندسان خواست تا این فرآیند بازگشت آب را دنبال و اجرایی کنند.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: این تکنولوژی علاوه بر مزیت های اقتصادی به ایجاد فرصت های مناسب شغلی منجر می شود.

 نادیده گرفتن مشکلات خوزستان 

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز در این گردهمایی با تاکید بر اینکه خوزستان یکی از استان های ملی کشور است، بیان داشت: محور محرکه هر دولتی استان خوزستان است که تولید بیش از ۸۵ درصد نفت کشور، تولید ۱۵ میلیون تن محصول کشاورزی و ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی را برعهده دارد.

احمدرضا لاهیجان زاده گفت:اما خوزستان با وجود همه طرح ها و پروژه های ملی نادیده گرفته شده و به این دلیل آموزش محیط زیستی در این استان از ویژگی و ضرورت بسیار زیادی برخوردار است.

وی همچنین به ارایه فعالیت های آموزشی در زمینه های مختلف محیط زیستی اشاره کرد و افزود: صاحبان صنایع، گروه سنی کودک و نوجوان و همچنین کارکنان محیط زیست از مخاطبانی هستند که این آموزش ها را دریافت می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از آموزش ۲۷۶ هزار نفر محیط یار در ۲ سال اخیر در این استان خبر داد و گفت:تعامل مناسبی توسط سازمان های مردم نهاد دراین باره صورت گرفته است.

گردهمایی ۲ روزه معاونان آموزش و پژوهش ادارات محیط زیست کشور با حضور مسئولان مربوطه از ۳۱ استان کشور از صبح سه شنبه در اهواز آغاز بکار کرده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.