خبر جدید

» دمیرتاش عضو افتخاری انجمن قلم آلمان شد

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

دمیرتاش عضو افتخاری انجمن قلم آلمان شد
[ad_1]

انجمن قلم آلمان صلاح‌الدین دمیرتاش، نویسنده و از رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه را که از دو سال پیش در زندان به سر می‌برد، به عضویت افتخاری خود در آورد.

به گزارش ایسنا، انجمن قلم آلمان اعلام کرد که صلاح‌الدین دمیرتاش، نویسنده و از رهبران حزب دموکراتیک خلق ترکیه را به عنوان عضو افتخاری خود پذیرفته است. 

انجمن قلم آلمان نگرانی خود را از وضعیت صلاح‌الدین دمیرتاش در زندان اعلام کرده است.

صلاح‌الدین دمیرتاش، نویسنده و از رهبران حزب دموکراتیک ‌خلق‌ ترکیه که نماینده سابق پارلمان ترکیه نیز بود، از دو سال قبل به اتهام “ترویج تروریسم” در زندان به سر می‌برد. دادگاهی در ترکیه دمیرتاش را به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم کرده است.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ را به ارتباط با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) متهم کرده است. این حزب اتهام وابستگی به حزب کارگران کردستان را رد می‌کند.

دمیرتاش که ۴۵ سال دارد، به همراه تعدادی از نمایندگان حزب دموکراتیک خلق‌ در پارلمان ترکیه در ۱۴ آبان ۱۳۹۵ در جریان بازداشت‌های گسترده در این کشور به زندان افتاد.

پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ در ترکیه بازداشت‌های وسیعی از اقشار مختلف و طیف‌های گوناگون مخالف اردوغان در ترکیه انجام گرفت و هزاران تن از نیروهای اپوزیسیون ترکیه یا مخالفان اردوغان راهی زندان شده یا از کار برکنار شدند.  

صلاح‌الدین دمیرتاش علیه حکم حبس خود در ترکیه به دادگاه حقوق بشر اتحادیه اروپا شکایت کرد. اگر چه دادگاه حقوق بشر اروپا “حبس غیرقانونی” دمیرتاش را محکوم کرد و خواستار آزادی سریع او شد، اما قضات دادگاه ترکیه از آزادی دمیرتاش جلوگیری کردند. 

در بیانیه انجمن قلم آلمان آمده است: ما از مقامات مسئول ترکیه می‌خواهیم بلافاصله و بدون قید و شرط عضو افتخاری ما را از زندان آزاد کنند.

انجمن قلم آلمان در بیانیه خود اعلام کرد، ادامه حبس صلاح‌الدین دمیرتاش با انگیزه سیاسی صورت گرفته و مغایر با منشور آزادی بیان انجمن بین‌المللی قلم است.

دمیرتاش در ماه ژوئن از داخل زندان نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه در مقابل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور اعلام کرد و در این انتخابات با به دست آوردن ۸،۴ درصد آرا، در جایگاه سوم قرار گرفت.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.