خبر جدید

» خواص خمیر مایه

  • تاریخ : 28th اکتبر 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

امروزه خمیر مایه ها معمولا به صورت گرانول، پودر یا تکه های کوچک عرضه می شوند که این ها همه نوعی خمیر مایه خشک و غیر فعال هستند، هنگامی که این خمیر مایه ها در محیط مرطوب قرار می گیرند، فعال می شوند.

خمیر مایه طعم شوری دارد و سرشار از انواع ویتامین B، آهن، کلسیم و آمینواسید است. در ادامه با مقاله عطاری آنلاین عطارمارت همراه باشید تا با خمیر مایه بیشتر آشنا شوید.

 

خواص خمیر‌ مایه

خمیر مایه به دلیل داشتن ویتامین B12 نقش موثری در ساخته شدن گلبول های قرمز دارد؛ چرا که ویتامین B12 باعث افزایش تولید گلبول های قرمز توسط مغز استخوان می‌ شود.

خمیر مایه با داشتن انواع ویتامین های گروه B نقش بسزایی در افزایش مقاوت و تقویت دستگاه ایمنی بدن دارد و از بروز بیماری های مختلف جلوگیری می کند؛ بیشتر سوخت و ساز سلولی و سیستم ایمنی بدن در صورت وجود ویتامین های B انجام می‌ شود در نتیجه خمیر مایه می تواند به سوخت و ساز سلولی نیز کمک کند.

خمیر مایه برای افرادی که گیاه خوار هستند تجویز می شود. این ماده برای رفع نیاز ها و کمبود های تغذیه ای بدن بسیار مفید است؛ به این دلیل که می تواند کمبود پروتئین، ویتامین و فیبر بدن را جبران کند و عوارض آن را از بین ببرد.

آمینواسید های موجود در خمیر مایه باعث می شود تا این ماده بتواند با تاثیر بر روی پوست آن را سالم تر کند؛ علاوه بر این آمینواسید ها می توانند تقویت کننده مناسبی برای مو ها و ناخن ها باشند.

 

نحوه استفاده از خمیر مایه

این ماده می تواند به عنوان پنیر استفاده شود؛ همچنین تهیه نان در خانه از دیگر روش های استفاده از خمیر مایه است.

از خمیر مایه به عنوان ادویه در پخت ماکارونی و انواع سوپ نیز استفاده می کنند.

البته توجه داشته باشید که اگر به صورت غیر خشک و فعال از این ماده استفاده می کنید، ابتدا از مصرف زیاد پرهیز کنید به مرور زمان اگر مشکل گوارشی برای شما رخ نداد، می‌ توانید مقدار مصرف آن را بیشتر کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.