خبر جدید

» بهره‌برداری از بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاه

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

بهره‌برداری از بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در کرمانشاه
[ad_1]

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در هشت ماهه امسال بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «محسن رستمی» در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که امروز (۱۵ آذر) برگزار شد، اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۵۲۶ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر در استان صادر شده است.

وی افزود: از نظر تعداد جواز تأسیس‌ها ۱۴۶ درصد، از نظر میزان سرمایه‌گذاری ۴۲ درصد و از نظر میزان اشتغالزایی ۱۰۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

به گفته این مسئول، کرمانشاه از نظر رشد صدور جواز تأسیس رتبه دوم کشور را در نیمه اول امسال به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه شمار پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در هشت ماهه امسال را نیز ۵۳ مورد با سرمایه‌گذاری ۳۳۳۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۵۲۲ نفر  اعلام کرد.

وی از فعال‌سازی بیش از ۵۰ واحد صنعتی راکد در استان در هشت ماهه امسال خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری این واحدها ۹۸۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی آن‌ها ۷۵۵ نفر بوده که در این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۷ واحد فعال شد، رشد قابل توجهی داشتیم.

رستمی خاطرنشان کرد: در هشت ماهه امسال ۱۷۸ قرارداد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی استان داشتیم که وسعت آن ۶۷ هکتار بوده و از نظر تعداد قراردادها ۳۴۵ درصد و از نظر وسعت ۲۰۹ درصد رشد داریم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و استان کرمانشاه از افزایش ظرفیت ۴۸ واحد صنعتی هم از ۴۰ به حدود ۷۲ درصد خبر داد که برای ۴۱۸ نفر اشتغالزایی داشته و یادآور شد: عمده این واحدها در زمینه مصالح ساختمانی فعالیت دارند.

رستمی از هشت طرح صنعتی در دست احداث استان هم یاد کرد که سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی حین بهره‌برداری ۱۹۰۰ نفر دارند.

وی خاطرنشان کرد: از این واحدها ذوب آهن، ایلیا ذرت و قوطی‌سازی زمزم در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از اشتغالزایی ۳۸۴۵ نفر در هشت ماهه امسال در حوزه صنایع خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵۲۲ مورد مربوط به واحدهای صنعتی بهره‌برداری شده،  ۷۵۵ مورد مربوط به احیا واحدهای راکد، ۴۱۸ مورد مربوط به افزایش ظرفیت واحدها و مابقی مربوط به اشتغالزایی حین ساخت هشت طرح صنعتی بزرگ در دست احداث است.

رستمی از فعالسازی ۱۷ معدن غیرفعال استان با اشتغالزایی ۱۷۰ نفر هم در هشت ماهه امسال یاد کرد.

وی اشاره‌ای هم به آخرین وضعیت ۱۸۶ واحد تولیدی آسیب دیده در جریان زلزله داشت و ادامه داد: از این تعداد ۱۲۰ واحد در زمان زلزله فعال بود که اکنون ۱۶۰ مورد از این واحدها فعال شده است.

رستمی شمار جلسات ستاد تسهیلی که در سال جاری تشکیل شده را نیز ۴۹ مورد با ۲۸۶ مصوبه اعلام کرد که از این تعداد بیشترین مصوبه مربوط به بانک‌ها بوده است.

وی یادآور شد: از این مصوبات ۴۰ درصد اجرایی شده، ۳۵ درصد در دست اقدام است و۲۵ درصد نیز اجرا نشده است.

به گفته این مسئول، در ستاد تسهیل مشکلات واحدهای صنعتی و خصوصاً ۴۰ واحد صنعتی که بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی دارند به‌صورت ویژه رصد می‌شود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.