خبر جدید

» ایربگ جانبی ZF برای بدنه اتومبیل، ایده ای جدید جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

ایربگ جانبی ZF برای بدنه اتومبیل، ایده ای جدید جهت ارتقای ایمنی حمل و نقل
[ad_1]

شرکت ZF یکی از معروف ترین تامین کنندگان قطعات خودرو در جهان به شمار می رود. این شرکت آلمانی که بیشتر با گیربکس های پیشرفته اش شناخته می شود، اخیرا یک ایده جالب برای کاهش شدت حوادث و سوانح ترافیکی معرفی کرده است.

در ایده جدید ژرمن ها، علاوه بر داخل کابین، در بیرون اتاق و قسمت های جانبی خودرو نیز ایرگ هایی نصب می شوند. این ایربگ های جانبی پیش از برخورد یک خودروی دیگر از سمت درها، سریعا باز شده و مثل نقاط شکست با جذب ضربه از شدت آن می کاهند.

بدیهی است که در این صورت سرنشینان هر دو خودرو امنیت بیشتری پیدا خواهند کرد. به گفته ZF تست های داخلی این شرکت نشان داده اند که ایربگ های جانبی بیرونی می توانند تا ۴۰ درصد، شدت صدمه های ناشی از برخورد از کنار را تقلیل دهند.




zf-side-airbag (1)

مکانیسم عملکرد ایربگ های جانبی ZF، مشابه با نمونه های به کار رفته در داخل کابین است. این ایربگ ها دو الی سه برابر بزرگ تر از ایربگ های پرده ای موجود در کابین خودروهای امروزی هستند، به همین خاطر به کیسه های حجیم تر و گاز بیشتری نیاز دارند.

از لحاظ جنس و گازهای مورد استفاده، ایربگ های بیرونی ZF و ایربگ های رایج داخلی شبیه هم هستند. با این حساب می توان نتیجه گرفت که تکنولوژی ها و مواد اولیه لازم برای تبدیل ایده ZF به عمل، در دسترس قرار دارند.

اما در این بین باید بر یک چالش مهم و بزرگ غلبه کرد و آن چیزی نیست جز مطمئن شدن از وقوع برخورد. مسلما هیچ کس مایل نیست که به دلیل عبور از فاصله نزدیک با یک خودرو یا هر جسم دیگر، ایربگ بیرونی اتومبیلش باز شده و هزینه ای به وی تحمیل شود.

به منظور جلوگیری از اتفاقات این چنینی، ZF از سخت افزار و نرم افزار به طور همزمان کمک گرفته است. برای تشخیص برخورد حتمی، خودروها به رادار، فناوری لیدار و انواع سنسورها و دروبین ها مجهز می شوند. چنانچه نرم افزار موجود برخورد را اجتناب ناپذیر تشخیص دهد، ایربگ جانبی در عرض ۱۰۰ میلی ثانیه باز شده و قبل از وقوع تصادف به طور کامل پر خواهد شد.

ایربگ های جانبی

دکتر سون شاب (Swen Schaub) مدیر ارشد بخش استراتژی ZF در این باره گفته:

این سیستم باید بتواند جهت و مکان ضربه احتمالی را به موقع پیش بینی کند. اهمیت این موضوع به قدری است که حتی حرکت ناچیز خودرو درست ۵۰۰ میلی ثانیه قبل از تصادف، می تواند تفاوت های زیادی به دنبال داشته باشد.

آنطور که یکی از سخنگوهای ZF اعلام کرده، آزمایش زنده ایربگ های جانبی سال آینده انجام خواهد شد. در حال حاضر این ایربگ ها مشغول پشت سر گذاشتن مراحله توسعه هستند. چنانچه خودروسازان به تکنولوژی ZF علاقه مند باشند، می توانند با خرید لایسنس، محصولات خود را به آن مجهز کنند.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.