خبر جدید

» آمار بی سوادی در قرچک باید کاهش یابد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

آمار بی سوادی در قرچک باید کاهش یابد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان
[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، افزود: درخصوص ریشه کن شدن بی سوادی همه دستگاهها باید کمک کنند و در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشند.

وی بیان کرد: هیچ فردی نباید در شهرستان بازمانده از تحصیل باشد و این امر هم مختص افراد مشمول سن تحصیل است و هم افرادی که علاقه مند هستند در دوره های نهضت سوادآموزی شرکت کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک ادامه داد: باید در خصوص سوادآموزی تقسیم کار لازم و برنامه ریزی های دقیق صورت گیرد و دستگاههایی همچون فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی، بخشداری و دهیاری ها، آموزش و پرورش و … در این امر مشارکت کنند.

خطیبی خاطرنشان کرد: خواندن و نوشتن حداقل سواد است، در دنیای امروزی که علم با سرعت فزاینده پیش می رود باید تکنیک های مختلف را به افراد جامعه بیاموزیم و فقط خواندن و نوشتن در این رابطه کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه در امر سوادآموزی علاوه بر هم وطنان، اتباع بیگانه نیز مدنظر باشند، بیان کرد: مشکل دیگر در امر تعلیم و تربیت که در کل کشور مشهود بوده، افت تحصیلی و کیفیت آموزشی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

سرپرست فرمانداری قرچک در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مدارس فرسوده و قلع و قمعی اشاره داشته و بیان کرد: جلسه ای در این خصوص با مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با تأکید بر مشارکت خیرین در بازسازی، تعمیر و احداث مدارس گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای باید برای مدارس قرچک برنامه ریزی لازم را لحاظ کرد.

وی ادامه داد: قرچک از جمله شهرستانهای پرتراکم استان است که جمعیت دانش آموزی آن نیز دارای تراکم بالاست و فضای آموزشی آن محدود بوده و همچنین کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد که رفع این مشکلات از اولویت های اساسی است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.