خبر جدید

» گزارش: پیش‌بینی رشد صادرات هوآوی و شیائومی در سال ۲۰۱۹

  • تاریخ : 6th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

[ad_1]

جدیدترین پیش‌بینی‌ها نشان از این دارد که هواوی و شیائومی قادرند طی سال آینده میلادی، عرضه‌ی محصولات خود را افزایش دهند.

به گزارش دیجی‌تایمز، دو برند پیشتاز هواوی (Huawei) و شیائومی (Xiaomi) چین رشد بیشتری را در بازار جهانی تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۱۹ تجربه می‌کنند. با توجه به گفته‌های منابعی که در گردهمایی اخیر زنجیره‌ی تأمین هواوی شرکت کرده بودند، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که قادر است عرضه‌ی محصولات خود را تا ۲۵ درصد در سال آتی افزایش دهد که به معنی عرضه‌ی بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند طی سال ۲۰۱۹ است.

شیائومی تصمیم دارد با افزایش ۲۰ درصدی عرضه نسبت به سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۱۶۰ میلیون دستگاه از تلفن‌های هوشمند خود را به سراسر جهان صادر کند. سایر برندهای رقیب وطنی مانند اوپو (Oppo) و ویوو (Vivo) نیز برنامه‌ریزی مشابهی برای رشد فروش محصولات برند خود دارند، اما انتظار می‌رود به دلیل وجود بازار رقابتی، خط تولید محصولات آن‌ها با محدودیت روبه‌رو شود. هر کدام از این برندهای سازنده و تأمین‌کننده تلفن همراه قرار است تا حدود ۱۰ درصد به عرضه تلفن‌های هوشمند خود در طول سال ۲۰۱۹ بیفزایند.

مقالههای مرتبط:

با وجود برآوردهای جاه‌طلبانه دو برند برتر هواوی و شیائومی چین و با در نظر گرفتن کمبودهای آن‌ها در ماه گذشته، سامسونگ همچنان در عرضه جهانی تلفن‌های هوشمند پیشگام است. طبق جدیدترین آمار مرکز تحقیقاتی ‌IDC، عرضه جهانی تلفن‌های هوشمند این غول فناوری کره‌ای در سه ماهه سوم ۲۰۱۸ با کاهش شدید ۱۳.۴ درصدی مواجه شده است. در مجموع، این شرکت توانست ۷۲.۲ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد. این رقم در حالی است که در سه ماهه سوم سال گذشته فروش جهانی تلفن‌های هوشمند سامسونگ حدود ۸۳.۳ میلیون دستگاه بوده است. در مقایسه با این فروش، هواوی و شیائومی در همین دوره به ترتیب افزایش ۳۲.۹ و ۲۱.۲ درصدی عرضه تلفن‌های هوشمندشان را تجربه کرده‌ و توانستند ۵۲ میلیون و ۳۴.۳ میلیون تلفن هوشمند را در همین سه ماهه به اقصی نقاط جهان صادر کنند. این ارقام با وجود رقابت شدید و اشباع بازار توسط این دو تولیدکننده هم‌وطن و نیز با در نظر گرفتن افت حدودا ۶ درصدی عرضه جهانی بسیار قابل توجه هستند.

Xiaomi

در مورد هواوی باید گفت که متأسفانه این رشد به دلیل افزایش عدم اطمینان به تجهیزات شبکه‌ی این شرکت دستخوش شرایط نامطلوبی بوده است. موقعیت هواوی در انگلستان، که بزرگ‌ترین بازار غربی چین به شمار می‌رود، جدیدترین نمونه بارز این مسئله است و مقامات این برند نگرانی‌های خود را نه بابت فروش تلفن‌های هوشمند، بلکه در مورد فناوری‌های شبکه اظهار داشتند. ایالات متحده امریکا مخالف مسلم و سرسخت شبکه‌های موبایل هواوی بوده است و مأموران دولتی و آژانس‌ها به سران دولتی هشدار می‌دهند که از انعقاد قرارداد با این شرکت اجتناب کنند. این شرایط در حالی است که هیچ کدام از این نمونه‌ها بر فروش یا عرضه تلفن‌های هوشمند هواوی تأثیر نگذاشته، اما بدون شک بر باور عمومی و نگرش مردم نسبت به این برند و سخت‌افزاهایش تأثیرگذار بوده است.

تلفن هوشمند هوآوی

استمرار رشد هوآوی با وجود تلاش برای متقاعد کردن برخی از معتمدانش و نگرش‌های پیش رو در سال ۲۰۱۹ گواهی بر تلاش این شرکت برای حل مشکلات و بالا بردن کیفیت و ارزش تلفن‌های هوشمندش است. شیائومی نیز با اینکه مثل هواوی چنین سطحی از بررسی‌ها و تحقیقات موشکافانه را پشت سر نگذاشته اما یکی از گردانندگان اصلی بازار جهان است. در حال حاضر، هیچ کدام از این شرکت‌ها حضور واقعی یا فروش در بازار امریکا را ندارند ولی انتظار می‌رود هر دوی این برندها برای رسیدن به این هدف و حضور رسمی در بازار قوی امریکا دست از تلاش خود برندارند؛ ناگفته نماند که این تلاش مجدانه قطعا جلوی پیشی گرفتن از Smasung در زمینه عرضه تلفن هوشمند را خواهد گرفت. فارغ از اینها باید به این نکته اشاره کرد که هر دو شرکت چینی هواوی و شیائومی، هم اکنون، به‌خوبی در مسیر رسیدن به اهداف خود در سال آتی قرار گرفته و مسیر رو به جلویی را در پیش دارند.

[ad_2]

Source link

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.