خبر جدید

» ویژگی‌های سمعک‌ هوشمند از شایعه تا واقعیت

  • تاریخ : 19th سپتامبر 2019
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

ویژگی‌های سمعک‌ هوشمند از شایعه تا واقعیت

شرکت در فعالیت‌های روزمره زمانی که شما مشکل کم‌شنوایی دارید، می‌تواند کاری دشوار و ناامیدکننده باشد. فکر کردن به اضافه‌کردن مراحلی به روال شنوایی با گذاشتن سمعک، باعث می‌شود که بسیاری از افراد به دنبال معالجه این مشکل نباشند.

آنچه ممکن است به آن دقت نکنید این است که تلاش برای شنیدن یا درخواست از دیگران برای تکرار صحبت‌هایشان کاری به مراتب سخت‌تر و زمانبرتر از بهبود شنوایی با استفاده از سمعک است. سمعک‌های امروزی به دلیل سازگاری آنها در موقعیت‌های مختلف شنیداری بدون دخالت کاربر، هوشمند نامیده می‌شوند و بهترین گزینه درمان کم‌شنوایی محسوب می‌شوند.

  https://backority.ir/images/153491.jpg

در جامعه امروزی مبتنی بر ارتباطات، شما باید تمام اصوات ممکن را با خیال راحت و بدون تحریف بشنوید. با استفاده از تنظیم سمعک‌ هوشمند می‌توانید همه دستگاه‌های خود را همگام سازی کرده و منابع صوتی را بدون قربانی‌کردن کیفیت صوتی و یا حذف گزینه اختیار خودتان، به بهترین شکل هدایت نمایید.

سمعک هوشمند چیست؟

سمعک‌ هوشمند محبوب‌ترین و موثرترین گزینه درمانی برای هر نوع کم شنوایی است. عملکرد خودکار تنظیم سمعک‌ هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور طبیعی با محیط ارتباط برقرار کنند در حالی که الگوریتم دستگاه، نویز را برطرف نموده و صدای دلخوه را  تقویت می‌کند.

ویژگی‌های سمعک هوشمند کدامند؟

در اینجا به برخی از ویژگی‌های این نوع از سمعک‌ها اشاره شده‌است:

  1. هوشمندی بالا: آنها تنها سمعک‌هایی هستند که اثبات شده‌است از نظر بالینی در محیط‌هایی مانند رستوران‌ها و مهمانی‌های شلوغ بهتر از سمعک‌های، معمول صدا را منتقل می‌کنند.
  2. قابلیت تطبیق: بسته به نوع محیطی که شما در آن قرار دارید، به عنوان مثال اگر در حال رانندگی هستید، یا در باد گلف بازی می‌کنید و یا در کنسرت یا رستوران هستید، تنظیمات سمعک‌ هوشمند به طور خودکار محیط را تشخیص داده و خود را با آن تطبیق می‌دهند و تنظیم دستی نیاز نیست.
  3. اتصال: این سمعک‌ها با هر دو سیستم عاملi0S  و Androidکار می‌کنند و تبدیل به هدست شخصی شما با کیفیت بالا می‌شوند. احتمالا قبلا در صورت استفاده از بلوتوث به سرعت شارژ باطری سمعک شما تمام می‌شد، اما در طراحی و تنظیم سمعک‌ هوشمند این مشکل را برطرف نموده‌اند. شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد شارژ باطری سمعک، از تجربه شنیدن در طول روز لذت ببرید. با استفاده از فناوری بلوتوث، این سمعک‌ها می‌توانند به دستگاه های مختلفی مانند تلویزیون، تلفن‌های هوشمند، دزدگیرها و غیره متصل شوند. در نتیجه، با تنظیم سمعک‌ هوشمند، به هدست با کیفیتی تبدیل می‌شود که موجب می‌گردد تماس تلفنی، تماشای تلویزیون یا پخش موسیقی یک تجربه شنیدن یکپارچه باشد.
  4. تنظیم خودکار: هدف سمعک‌های هوشمند این است که با حذف سیم و سایر اتصالات فیزیکی، روند ترمیم شنوایی هر چه بیشتر طبیعی شود. در حالی که اکثر سمعک‌های هوشمند این اجازه را به شما می‌دهند که در صورت نیاز تظیمات دستی انجام دهید، دستگاه به مرور زمان، تنظیمات شنیدن شما را فرا گرفته و به طور خودکار تنظمیات را انجام می‌دهد. این بدان معناست که اگر صبح سمعک را در گوش خود قرار دهید تا زمانی که آن را بردارید، نیاز به تنظیم مجدد سمعک هوشمند ندارید.
  5. تعامل با تجهیزات وایرلس: علاوه بر این، شما می‌توانید سمعک‌ هوشمند را با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند به صورت وایرلس کنترل کنید تا میزان صدا، برنامه و حتی سایر تنظیمات پیشرفته مانند فوکوس میکروفن را تنظیم کنید. اگر تنظیمات انتخاب شده توسط سمعک‌ها را دوست نداشته باشید، می‌توانید تغییرات مورد نظر خود را انجام دهید تا دستگاه به مرور زمان بتواند به شرایط انتخابی شما پاسخ بدهد.
  6. شنوایی هوشمند: مهمترین کار سمعک هوشمند بهبود روند شنوایی شماست. به عبارت دیگر در هنگام خرید، اینکه آیا آنها می‌توانند به آیفون متصل شوند یا خیر، نباید گزینه اصلی برای تصمیم‌گیری شما باشد. شما باید با یک متخصص شنوایی صحبت کنید و سمعکی را انتخاب کنید که با شرایط و نیازهای شما تناسب داشته باشد، از کیفیت صدای خیلی خوبی برخوردار باشند و به شما کمک کند در محیط‌های مختلف، شنوایی بهتری داشته باشید.

 

سمعک‌های هوشمند موجود در بازار

سمعک‌های اتیکن opn : این سمعک به دلیل پیشرو بودن در ویژگی هوشمندی و پردازش صدا و اتصال، شناخته شده هستند. اگر چه به اندازه Siemens یا ReSound شناخته شده نیست، اما اتیکن با سمعک هوشمندی که به وسایلی بیش از تلفن شما متصل می‌شود خود را از این رقابت جدا می‌کند.

https://backority.ir/images/569312.jpg

همراه با مزایای استانداردی که از یک سمعک مدرن انتظار دارید، توانایی ایزوله کردن یک صدا از میان نویزهایی که در اطراف شما وجود دارد، ویژگی اتیکن است. اتیکن می‌تواند تمامی صداهایی که در یک اتاق شلوغ وجو دارد را فیلتر کند.

اگر کسی زنگ درب را بزند، شما می‌توانید از سمعک خود صحبت کنید، دستگاه قهوه جوش خود را روشن کنید و مانند هر سمعک هوشمند دیگری یا استفاده از آن می‌توانید موسیقی گوش کنید یا با تلفن صحبت کنید. این نوع سمعک‌ها، اولین سمعک‌های متصل شونده به اینترنت هستند که به هر دستگاه الکترونیکی که بخواهید، متصل می شوند.

سمعک‌های ReSound LiNX / ReSound ENZO: ReSound یکی از برندهای برتر دنیا در زمینه تولید سمعک است. این شرکت اخیرا نسخه‌های جدیدی از خانواده‌های LiNX و ENZO منتشر نموده‌است که هر دو دارای ویژگی‌های هوشمند هستند.

 LiNX برای افرادی طراحی شده‌است که از کم‌شنوایی خفیف تا متوسط رنج می‌برند. آنها در طرح های متنوعی از جمله مدل‌های داخلی و پشت گوش (BTE) ارائه می‌شوند. ReSound همچنین خط ENZO برتر خود را ارائه می‌دهد که دارای قدرت بسیار بیشتری برای افراد دارای کم‌شنوایی شدید است.

سمعک Siemens : این برند نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در زمینه تولید سمعک است. این شرکت در سال ۲۰۱۴، از تکنولوژی Binax  و در سال ۲۰۱۷ تکنولوژی Primax در سمعک‌های خود استفاده نموده است. در حال حاضر کلیه سمعک‌های زیمنس با فناوری BestSound استاندارد شده‌اند که به شما امکان می‌دهد در میان مکالمه‌های شلوغ، صداهای مختلف را انتخاب کنید.

این شرکت مدعی است که این فناوری در حقیقت صدایی شفاف در محیط‌های پیچیده مانند یک رستوران شلوغ فراهم می‌نماید. اپلیکیشن‌های تلفنی زیمنس نسبتا ساده هستند و به شما این امکان را می‌دهند که صدا را پخش کنید و صدا را دقیقا مانند آنچه در هدست بیسیم قرار دارد، بشنوید. تنظیم این سمعک هوشمند به طور خودکار می‌شود تا سروصدای پس‌زمینه مانند صدای باد یا موتور هوایپما را فیلتر کند.

شنوایی سنجی، تشخیص و تجویز سمعک

کلینیک شنوایی سنجی بیمارستان ابن‌سینا با کادری از متخصصان شنوایی سنجی اقدامات درمانی لازم را برای تست شنوایی شناسی، آزمایشات شنوایی، کاشت حلزون، ارزیابی الکتروآکوستیک سمعک، ارزیابی و تجویز سمعک و لوازم کمک آموزشی، غربال‌گری شنوایی نوزادان و تست شنوایی کودکان انجام می‌دهد. برای دریافت نوبت کلینیک شنوایی سنجی بیمارستان ابن‌سینا به سایت این بیمارستان و راهنمای پذیرش مراجعه کنید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.