خبر جدید

» هشدار نخست‌وزیر صربستان نسبت به تشکیل ارتش در کوزوو

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

هشدار نخست‌وزیر صربستان نسبت به تشکیل ارتش در کوزوو
[ad_1]

دو دهه پس از قیام آلبانی‌های کوزوو علیه حکومت صربستان، نخست‌وزیر صربستان تأکید کرد: هر گونه تشکیل ارتش کامل در کوزوو می‌تواند بلگراد را برای یک جنگ نظامی تحریک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان کوزوو قرار است در تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) در خصوص این که آیا نیروی دفاعی ۴۰۰۰ نفری خود را که به شکل محدود و اندکی مسلح است، به یک ارتش معمول تغییر دهد یا خیر، تصمیم‌گیری کند.

اگرچه این روند ممکن است سال‌ها طول بکشد اما سیاستمداران صربستان تأکید دارند که ارتش کوزوو ممکن است برای بیرون راندن باقی‌مانده اقلیت صرب‌ها از این کشور مورد استفاده قرار گیرد؛ اتهامی که از سوی مقامات کوزوو که در اصلاح و توسعه کشورشان به حمایت اتحادیه اروپا و آمریکا تکیه کرده‌اند، رد شده است.

آنان برنابیک، نخست‌وزیر صربستان به خبرنگاران گفت: امیدوارم ما هرگز مجبور نشویم تا از ارتش استفاده کنیم اما در حال حاضر این مسأله یکی از گزینه‌های روی میز محسوب می‌شود؛ چرا که نمی‌خواهیم شاهد پاکسازی قومی باشیم.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو پیش‌تر ایده تشکیل ارتش کوزوو را بی‌موقع توصیف کرد و گفت، چنین اقدامی مغایر با توصیه بسیاری از متحدان ناتو است و ممکن است پیامدهای جدی برای الحاق آتی کوزوو به ائتلاف ناتو داشته باشد.

وی همچنین تعرفه‌های اعمال شده از سوی پریشتینا را اقدامی تفرقه‌انگیز توصیف کرد و گفت، چنین اقداماتی مذاکرات با میانجیگری اتحادیه اروپا میان صربستان و کوزوو را دشوارتر می‌سازد.

استولتنبرگ از هر دو کشور خواسته تا از هر بیانیه و اقدام تحریک‌آمیزی اجتناب کنند و اگر خواستار آینده بهتر هستند، به دنبال سازش وتوافق با یکدیگر باشند.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.