خبر جدید

» موضع‌گیری عربستان درباره قانون "کشور یهود" اسرائیل

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

موضع‌گیری عربستان درباره قانون “کشور یهود” اسرائیل
[ad_1]

عربستان اعلام کرد، قانون “کشور یهود” در اسرائیل “طرح قتل عام جدید” علیه فلسطینیان و “چالش آشکاری” برای اراده جامعه جهانی، قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

به گزارش ایسنا، زهیر الادریسی، نماینده دائم عربستان در سازمان همکاری‌ اسلامی طی سخنرانی مقابل کمیسیون نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان گفت: این قانون هر چیز غیریهودی را نابود می‌کند و تبعیض نژادی علیه فلسطینیان به عنوان صاحبان اصلی این سرزمین بوده و آنها را از طریق محو هویت عربی‌شان در داخل خاک فلسطین توسط رژیم اشغالگر از کمترین حقوق ثابت خود در قوانین بین‌المللی محروم می‌کند.

این قانون، امیدهای باقیمانده به روند صلح خاورمیانه را از بین می‌برد و تجاوز جدیدی علیه ملت فلسطین به شمار می‌رود و نمونه‌ای از تروریسم، افراطگرایی و نژادپرستی به شمار می‌رود.

وی گفت: این قانون، نژادپرستانه، باطل و نامشروع است؛ چراکه حقوق تاریخی ثابت و قانونی مسلمانان و مسیحیان فلسطینی را نادیده می‌گیرد و امتداد میراث استعماری رژیم اشغالگر اسرائیل است.

بنا بر اعلام روسیا الیوم، الادریسی خاطرنشان کرد، ریاض این قانون را محکوم کرده و بر پایبندی خود به صلح خاورمیانه و لزوم دستیابی به راهکاری برای درگیری‌ها بر اساس طرح صلح عربی ارائه شده در سال ۲۰۰۲ تاکید می‌کند.

لازم به ذکر است، نشست مذکور در مقر دبیرخانه عمومی سازمان همکاری اسلامی در جده با درخواست عربستان برای مناقشه در مورد قانون “کشور یهود” برگزار شد که این قانون در ژوئیه گذشته تصویب شد و به موجب آن اسرائیل “کشوری قوم‌گرا برای ملت یهود” به شمار می‌رود.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.