خبر جدید

» موضع‌گیری تند بحرین و امارات علیه قطر در آستانه اجلاس سران شورای همکاری

  • تاریخ : 7th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

موضع‌گیری تند بحرین و امارات علیه قطر در آستانه اجلاس سران شورای همکاری
[ad_1]

وزیر خارجه بحرین گفت، نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که یکشنبه آتی در ریاض برگزار می‌شود، در مورد موضوعات مهمی از جمله همکاری نظامی استراتژیک میان کشورهای عضو شورا گفت‌وگو خواهد کرد و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خالد آل خلیفه در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: بحران با قطر به اوج خود رسیده است. سیاست خصمانه قطر علیه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس واضح است و بارزترین آن سیاستی است که اخیرا علیه عربستان و به ویژه علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در پیش گرفته است. قطر کشوری است که کمترین پایبندی به توافقات شورا را داشته است. بنابراین ما زمان خود را با امید و رویاپردازی‌ها هدر نمی‌دهیم. قطر باید خودش به فکر باشد. در واقع این کشور راه خود را تغییر نخواهد داد و آرزوهایی دارد که امیدواریم محقق شوند. قطر تمام پل‌های پشت سر خود را برای بازگشت به شورا خراب کرده و به جای اینکه از نیروهایی چون سپر الجزیره کمک بگیرد از نیروهای خارجی طلب یاری می‌کند.

وی در مورد رویکرد جانبدارانه ترکیه نسبت به قطر در بحران گفت: ما با ترکیه روابط خوبی داشتیم اما از زمانیکه در این اختلافات طرف قطر را گرفت، شوکه شدیم. ترکیه باید در منافع خود را بازنگری کند آیا طرف ما است یا قطر.

در عین حال انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توئیتر خود به موفقیت شورا در ابعاد اقتصادی آن و ایجاد بازار مشترک خلیج فارس اشاره کرد.

این مقام امارات امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که نهم دسامبر در ریاض برگزار خواهد شد ادامه توانمندی شورا به رغم بحران سیاسی با قطر را منعکس می‌کند.

وی افزود، بحران سیاسی زمانی پایان خواهد یافت که عامل آن پایان یابد و آن حمایت قطر از افراط‌گرایی و مداخله در مسائل مربوط به ثبات منطقه است.

این در حالیست که رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر نشست آتی سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض را به ایجاد ساز و کاری برای دستیابی به راه حلی جهت خاتمه دادن به درد و رنج قربانیان محاصره یک و نیم ساله فراخوانده است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.