خبر جدید

» معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی از پروژه مرمت خانه طاهری سمنان بازدید کرد

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی از پروژه مرمت خانه طاهری سمنان بازدید کرد
[ad_1]


معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از پروژه مرمت خانه طاهری در استان سمنان بازدید کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی که هم‌زمان با سفر رئیس جمهوری به سمنان به این شهر سفر کرد، از پروژه مرمت خانه طاهری متعلق به صندوق احیا بازدید به عمل آورد.

ذوالفقاری سرمایه‌گذار پروژه در حاشیه این بازدید گفت: «خانه طاهری به عنوان یک مرکز اقامتی در سمنان تا دهه فجر امسال راه اندازی می شود. »

او افزود: «‎خانه طاهری در سال ۱۳۴۶ هجری قمری ساخته شده است. ‎این خانه متعلق به شخص تاجری است که معتمد و خیر محل بوده است.»

‎در سر در این خانه طاهری متنی وجود دارد که در آن ازعلی اکبر معمار به عنوان سازنده و طراح این خانه یاد شده است. ‎ این ساختمان دارای دیوارهایی از خشت، چوب و ساروج است، مغز ستون های این خانه از چوب و لایه سطح آنها از ساروج است. ‎این خانه متشکل از باغی بزرگ ،اتاق های تابستانه، زمستانه، محل شستن ظروف، تنور، بنای بیرونی، بنای اندرونی و زیرزمین با سقف‌های زیبا است.

‎خانه طاهری در محله اسفنجان در جنوب غربی شهر سمنان قرار دارد؛ این محله با مرکزیت تکیه پهنه با قدمت بیش از سه هزار سال، بناهایی چون مسجد امام(ره)، مسجد جامع، بازار، حمام پهنه و تکیه پهنه را در خود جای داده است.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.