خبر جدید

» رتبه نخست جهانی ایران در فرسایش خاک

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

رتبه نخست جهانی ایران در فرسایش خاک
[ad_1]

 عیسی کلانتری در مراسم پایانی دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست گفت: متاسفانه ایران حتی فرسایش خاکی بیشتر از کشور‌های آفریقایی دارد به گونه‌ای که سالانه یک و سه دهم کیلوگرم در مترمربع فرسایش داریم.

وی افزود: خاکی که چند دهه برای تولید آن زمان نیاز است متاسفانه در کمتر از دو سال با فرسایش از دست می‌دهیم.

کلانتری با اشاره به تمدن هفت هزار ساله ایران گفت: این سرزمین یکبار مصرف نیست و باید برای نسل‌های آینده از منابع آن حفاظت شود.

کلانتری گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست که حافظ منافع نسل‌های آینده است بسیار ضعیف است.



معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با هشدار به استفاده بی رویه از فناوری‌ها به زیان منابع کشور افزود: باید فرهنگ صحیح استفاده از فناوری‌ها به موازات ایجاد فناوری‌های نوین در کشور توسعه یابد و ما تاکنون در استفاده از فناوری‌ها بچه گانه عمل کرده ایم.

کلانتری گفت: متاسفانه با استفاده از فناوری نوین و افزایش جمعیت منابع طبیعی خود را همچون جنگل ها، خاک، منابع آبی، مراتع و حتی منابع ژنتیکی خود را از بین برده ایم به گونه‌ای که برخی از جانوران نیز به سبب خشکسالی، کمبود مواد غذایی و یا فضای زندگی در معرض انقراض قرار گرفته اند.

وی در این مراسم از مسئولان خواست تا در سیاستگذاری‌ها به محیط زیست و منابع آن به منظور حفظ برای نسل‌های بعدی توجه کنند.

کلانتری افزود: باید به هزینه‌هایی که برای تولید موادپروتئینی و یا موادگیاهی هزینه می‌شود توجه کرد تا بیشتر از مبالغ جهانی نباشد وگرنه مقرون به صرفه نیست و به زیان کشور است.

وی گفت: براساس آخرین گزارش معاونت پژوهشی سازمان محیط زیست کشور‌ها به تولید باکتری‌های زعفران در آزمایشگاه به منظور جایگزینی کشت این گیاه روی آورده اند تا از منابع طبیعی محافظت کنند و ما نیز باید در تولید گندم و گوشت و دیگر اقلام به این موضوع توجه کنیم.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.