خبر جدید

» رتبه‌بندی معلمان در پیچ‌های آخر تصویب

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

رتبه‌بندی معلمان در پیچ‌های آخر تصویب
[ad_1]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علی الهیار ترکمن گفت: موضوع رتبه‌بندی معلمان هفته آینده در دولت تصویب می‌شود و
در لایحه بودجه هم ردیف وجود دارد.

 

معاون
توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به عدم توجه به توسعه کمی
آموزش و پرورش افزود: افزایش چشمگیر دانش‌آموزان در اوایل دهه ۶۰ تا پایان
دهه ۷۰ ادامه یافت و از ۹ میلیون نفر به ۱۹ میلیون دانش آموز رسید و در آن
زمان هیچ الگویی برای توسعه کمی آموزش و پرورش پیش‌بینی نشده بود و اگر این
اتفاق رخ می‌داد، همه چیز متوازن و متعادل بود.

 

عدم توازن نیرو، مشکل مهم آموزش و پرورش

وی
اذعان کرد: صرف ساخت مدرسه به هر شکل و تأمین نیرو به هر شکل کافی نیست و
در سال ۱۳۷۰ آموزش و پرورش ۴۰ هزار نفر را استخدام کرد که اصلاً نیاز نبود،
استخدام باید با نرم متوازن استان‌ها توزیع شود، مثلاً در جایی برای ۷
دانش آموز یک معلم و در جایی دیگر برای ۴۰ دانش آموز یک معلم داریم که
البته در شهرستان دهاقان و شهرضا در این باره مشکلی ندارند و توزیع خوب
است.

 

الهیار ترکمن با بیان اینکه در سال ۱۴۲۰
به ۱۶ میلیون نفر دانش آموز می‌رسیم، عنوان کرد: ما الگوی توسعه کمی
نداشتیم و از ابتدای سال ۸۰ که تنظیم جمعیت مطرح شد جمعیت کاهش یافت و
برنامه‌ای برای به روز کردن فعالیت‌ها نداشتیم و در دهه ۸۰ به ۱۱ میلیون
نفر هم رسیدیم و باز هیچ اقدامی برای بازسازی فرایندها نداشتیم و در سال
۱۴۲۰ به ۱۶ میلیون نفر دانش آموز می‌رسیم و بعد دوباره با کاهش مواجه
می‌شویم.

 

نگاه علمی،کلید حل مشکلات آموزش و پرورش

معاون
توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: مشکلات را شنیدم و متوجه
شدم که علت و معلول‌ها باید مشخص شوند، ما سال‌ها معلول درمانی کردیم و
اصل ریشه پا برجا است و در این فرصت ۳ ساله باید تلاش کنیم تا نگاه علمی در
آموزش و پرورش ایجاد کنیم زیرا این دستگاه شایسته بهتر از این  و توانمند
است و باید رو به بهبودی برویم تا گرفتار روزمرگی نشویم.

 

وی تصریح کرد: ریشه مشکل که رفع شود خود مشکل هم رفع می‌شود  و ما اتاق فکری را تشکیل داده‌ایم تا مسائل ریشه‌یابی شود.

 

الهیار
ترکمن بیان کرد: تجربه ۲۵ ساله من در آموزش و پرورش می‌گوید مادامی که از
قوانین عام تبعیت کنیم خیلی از مشکلات را داریم و با این حرکت‌ها اتفاقی
نمی‌افتد و باید در آموزش و پرورش همه مراحل را پیگیری کنیم.

 

 نبود نیروی خدماتی در مدارس

در
ادامه رجب فرهمندیان مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با اشاره به
کمبودها و مشکلات مدارس شهرستان دهاقان اظهار کرد: مدارس دهاقان در رشته
الکترونیک خودرو و سایر رشته‌های هنرستان با کمبود مواجه بوده و در هنرستان
حضرت فاطمه (س) ما حتی کمبود چرخ‌خیاطی و اتو داریم و شرمنده دانش‌آموزان
هستیم.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان
دهاقان از وضعیت نامطلوب امکانات هنرستان‌های شهرستان دهاقان خبر داد و
افزود: در رشته حسابداری تجهیزات نداریم، در آزمایشگاه نیز با کمبود
تجهیزات و فرسودگی وسایل مواجه هستیم و در مجموع بدترین وضعیت امکانات را
در هنرستان‌ها داریم.

 

وی اذعان کرد: سرفصل جدید
با کتب قدیم همخوانی ندارند و نیاز به نوسازی دارند و در حوزه فعالیت‌های
قرآنی و دارالقرآن نیز با کمبود و عدم تجهیزات مواجه هستیم و با وجود ۳
مرکز دارالقرآن در شهرستان دهاقان هنوز تجهیزات فراهم نشده است اما در سال
گذشته در مسابقات قرآنی موفق به کسب رتبه شدیم.

 

فرهمندیان
تأمین وسایل ورزشی را ضروری دانست و اعلام کرد: سالن ورزشی حمزه که مورد
استفاده مدارس بوده فاقد امکانات و وسایل مناسب و ورزشی بوده و سالنی مختص
پسران نیاز داریم، ما برای تأمین وسایل بهداشتی هم شرمنده دانش آموزان
هستیم و به حمایت نیاز داریم و ۳۴ مدرسه ابتدایی و ۷ واحد عشایری داریم که
متأسفانه در پرداخت هزینه جاری مشکل دارند و خشک‌سالی سبب بروز مشکلات مالی
و معیشتی برای خانواده‌ها شده است که به کمک نیاز دارند.

 

مدیر
اداره آموزش و پرورش شهرستان دهاقان با بیان اینکه در تأمین نیروی خدماتی
به مجوز جذب نیاز داریم، عنوان کرد: اغلب سیستم‌های کامپیوتر مدارس فرسوده
بوده و دستگاه کپی برای فصل امتحانات با مشکل همراه است، همچنین سرانه
دانش‌آموزی و معافیت مدارس از پرداخت قبوض برق و آب باید روشن شود زیرا
هنوز هم این ادارات مطالبه‌گر هستند، درصورتی‌که مجلس آن را تصویب کرد اما
در اجرا بدتر از گذشته رفتار می‌شود، هم‌چنین عدم وجود نیروی اجرایی در
مدارس هم مشکل ساز شده است و نیروها در اداره نمی‌مانند و ما به راهکار
نیاز داریم.

 

در تأمین نیروی خدماتی هم به مجوز جذب نیاز داریم و در سال
گذشته ۲ نفر کاهش نیرو داشتیم و امسال ۸ نفر کاهش یافت.

 

وی
با بیان اینکه اردوگاه شهید میرباقری دهاقان نیز ظرفیت اردوگاه کشوری را
دارد، خاطرنشان کرد: اردوگاه شهید میرباقری دهاقان نیز ظرفیت اردوگاه کشوری
را دارد اما به سختی اداره می‌شود و مشکل سازمانی دارد که باید رفع شود.  

 

عدم معافیت مدارس از پرداخت قبوض

مجید
آرمان نیز در این جلسه ضمن تقاضای رفع مشکلات فرهنگیان، اظهار کرد:
فرهنگیان در سراسر کشور دغدغه‌های به حقی دارند از جمله رتبه‌بندی معلمان
که هنوز اتفاق نیفتاده است.

 

 نماینده مدیران و
فرهنگیان مدارس شهرستان دهاقان فاصله حقوق فرهنگیان با سایر ادارات را زیاد
دانست و افزود: کاهش فاصله طبقاتی، حقوق و دستمزد فرهنگیان با سایر ادارات
زیاد بوده و بیمه طلایی خصوصاً در حوزه دندان پزشکی با مشکل اساسی مواجه
است.

 

وی از نبود نیروی خدمه در مدارس خبر داد و
اذعان کرد: ما در مدارس نیروی خدمه نداریم و این کمبود مشکل‌ساز شده و
باید در سیاست تعدیل نیروی انسانی بازنگری صورت گیرد چون با حذف پست‌های
اجرایی در مدارس، معاون، معلم پرورشی و معاون اجرایی هم حذف شد و سبب تحت
الشعاع قرار گرفتن مدیر مدرسه شده است.

 

آرمان
با اشاره به عدم معافیت مدارس از پرداخت قبوض عنوان کرد: بیش از ۹۰ درصد
مدارس با کمبود وسایل کمک آموزشی مواجه هستند و هم‌چنین معافیت از قبوض با
توجه  به نرم ارسالی مربوطه شامل حال مدارس نمی‌شود.

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.