خبر جدید

» راه های درآمد زایی با استفاده از دستگاه های جوجه کشی

  • تاریخ : 5th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

راه های درآمد زایی با استفاده از دستگاه های جوجه کشی
[ad_1]

 

 

 

 

راه های درآمد زایی با استفاده از دستگاه های جوجه کشی

 

شاید شنیدن این حرف برای خیلی از شما ها که شنونده این مقاله هستید غیر قابل باور باشد ولی واقعیت دارد کشور ما با سونامی بیکاری مواجه است. متاسفانه ارگانهای دولتی و خصوصی هیچ تضمین و پشتوانه ای در اختیارمان نمی گذارند تا با خیال راحت در انتظار درآمدهایی باشیم که ما را در برآورد اساسی ترین ضروریات زندگی به حداقل بی نیازی برسونه. قبول کنیم برآورد انتظارات یک جامعه نیازمند سرمایه گذاری های بسیار زیاد است  گرچه اگر این موضوع تحقق داشت بازهم تضمینی برای موفقیت های فردی ما در زندگی اجتماعی مان نبود. نه تنها ایران بلکه خیلی از کشورها با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و هستند جوامعی که افکارهای متفاوتی دارند و خود ساخته اند مثلا شعار چینی ها این است که «بیایید هر خانه را تبدیل به کارخانه کنیم» این تنها یک شعار نبود بلکه هر کدام از مردمان کشورهایی مثل چین و تایوان برای تحقق این امر، یک جایی از محل زندگی خودشان را تبدیل به محلی برای کسب درآمد کردند و برای تحقق افکار و رویاهای شان تلاش های بسیار زیادی کردند.

همه ما آدمها دوست داریم وقتی در مسیرهای مختلف زندگی قرار می گیریم، یک تجربه موفق در کارنامه خودمون ثبت کنیم و این چیزی است که هر کسی، در هر شرایطی دوست دارد به اون درجه از موفقیت برسد. جامه عمل پوشاندن  به آرزوها نیازمند تلاش و پشتوانه کاری است و مهمتر از همه داشتن انگیزه برای خود اشتغالی

شاید تا همین الان که خط به خط این مقاله را می خوانید ممکنه بپرسید چطور ممکنه؟ یا بهترین راه برای کسب درآمد های موفق کدام است؟ و کدام ایده می تواند ما را به موفقیت برساند؟

و مهمتر اینکه چقدر سرمایه لازم است؟

با شما موافقم

اینها سوالاتی هستند که ذهن همه ما را می تواند به خود مشغول کند .

 

 

 بنده تحقیقات و مطالعات زیادی انجام دادم و راه های مهم کسب درآمد را، از بعدهای متفاوت و در کوتاه ترین بازه های زمانی، به دقت بررسی کردم. در کنار همه آنها، یک ایده جالب و پرسود ( پرورش و نگهداری از بلدرچین ) مرا مطمئن به پیگیری و ادامه کار کرد . ولی فقط به مطالعاتم بسنده نکردم و بازهم به تحقیقاتم ادامه دادم. زمان نسبتاً طولانی را به اینکار اختصاص دادم و همه موارد را از زوایای مختلف بازنگری کردم حتی سراغ کسایی رفتم که در این کار موفقیت های زیادی به دست آورده بودند . در بین انها کسانی بودند که با سرمایه های خیلی جزئی کار را شروع کرده بودند و الان در مسیری از زندگی قرار گرفته اند که حتی خیلی ها را، به این کار تشویق کردند و خودشان یک کارآفرین موفق هستند.

 

 تصمیم گرفتم زکات تجربه ام  را بپردازم و آن چیزی نیست به غیر از در اختیار گذاشتن تمام چیزهایی که در این مدت یاد گرفته بودم.

ولی مطمئناً اولین سوالی که به ذهن بسیاری از شما ها خطور می کند این است که چرا پرورش بلدرچین؟ 

اجازه بدهید. من به مهمترین دلایل آن اشاره می کنم.

اولا جای زیادی برای نگهداری اشغال نمی کند و شما با اختصاص دادن یک فضای چند متری در گوشه کنار منزل و انباری های بلاستفاده می توانید به راحتی از این پرنده ریز جثه، به تعداد بالا پرورش و نگهداری کنید. قفس های مخصوص پرورش بلدرچین گزینه مناسبی برای نگهداری از این پرنده های ریز جثه است حتی می توانید برای استفاده از حداکثر فضا، آنها را روی هم قرار داده و به تعداد بالاتری از این پرنده پرورش و نگهداری کنید.

بازه زمانی برای بدست آوردن سود حاصل از پرورش آنها، کمتر از دو ماه است. این پرنده ها در سن ۴۰ تا ۴۵ روزگی به سن بلوغ می رسند و شروع به تخم گذاری و تولید مثل می کنند.

بلدرچین ها هر روز تخم می گذارند و تخم های نطفه دار در ۱۶ الی ۱۸ روز به جوجه تبدیل می شود و تعداد گله های شما افزایش می یابد.

دان مصرفی آنها بسیار ارزان و مقدارش کم است . روزانه ۲۵ گرم برای تغذیه آنها کفایت می کند.

بلدرچین ها در برابر بیماری های شایع، مقاومت بیشتری نسبت به پرندگان دیگر دارند و اگر اصول بهداشتی و درمانی را رعایت کنید، میزان تلفات حتی به صفر هم می رسد.

تخم های بلدرچین سرشار از ویتامین و املاح معدنی است و جایگاه خوبی در بازار عرضه و  تقاضا به دست آورده اند و قیمت بسیار معقول و پرسودی برای شما خواهند داشت. نیاز به صرف هزینه و وقت زیادی برای اینکار ندارید و دردسر آن کمتر است.

 

مصرف گوشت بلدرچین هم از اهمیت بسیار بالایی در بین مصرف کنندگان برخوردار است چرا که سرشار از پروتئین و ویتامین است و نسبت به پرندگان دیگر  گوشت آنها چربی کمی دارند و مصرف گوشت آنها ارزش دارویی دارد و متقاضیان زیادی برای خرید گوشت آن به صورت گرم و یا منجمد شده وجود دارد.

اگر در بین شما هستند کسانی که دغدغه شغلی ندارند ولی علاقه مند به پرورش بلدرچین شدند، باید بگویم می توانید با خیال راحت آن را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کنید.

 

 

روش های جوجه کشی از  بلدرچین ها

از بلدرچین ها به دو روش می توانید اقدام به جوجه گیری کنید. به صورت طبیع
ی و به صورت مصنوعی

در روش طبیعی به سختی می توان از پرنده ماده جوجه گیری کرد چون آنها نژاد های اصلاح شده ای هستند که غریضه کرچ شدن در آنها بسیار به ندرت اتفاق می افتد.شما می توانید از پرنده هایی مثل کبوتر و کبک برای جوجه گیری استفاده کنید.

 

ولی استفاده از دستگاههای جوجه کشی یک روش مناسب برای جوجه گیری از بلدرچین ها به شمار می رود و خرید آنها نیاز به یک سرمایه کم در حدود یک میلیون تومان دارد و هم چنین فضای بسیار کمی در کمتر از یک متر اشغال می کند. اگر قصد جوجه گیری از بلدرچین ها به تعداد بالا تر دارید پیشنهاد می کنم دستگاه جوجه کشی بخرید  و تخم های نطفه دار را داخل دستگاه بگذارید.

 

 دستگاههای تمام اتوماتیک گزینه مناسب تری برای این کار به شمار می روند  چرا که نیاز به دخالت کاربر ندارند  و فقط کافیه دستگاه را به برق وصل کنید و با انتخاب نام پرنده دستگاه دما (۳۷٫۷ درجه سانتی گراد ) و رطوبت مورد نیاز( ۶۰ درصد ) به صورت خودکار تنظیم می شود و در زمان موعود جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند.

مهم ترین مسئله این است که شما باید یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت خریداری کنید تا راندمان جوجه گیری از بلدرچین ها بالای ۹۰ درصد باشد بسیار اتفاق افتاده که جوجه ها چند روز بعد از تولد به خاطر غیر استاندارد بودن دستگاه های جوجه کشی تلف می شوند. اگر تخم نطفه داری که داخل دستگاه می گذارید از دما و رطوبت مناسبی برخوردار نباشد و یا حتی دستگاه دچار چرخش ناگهانی شود راندمان جوجه کشی را کاهش می دهد و شما علاوه بر ضررهای مالی از نظر زمانی هم متضرر خواهید بود. البته انتخاب تخم های نطفه دار بی کیفیت هم نقش بسیار مهمی در به وجود آوردن این ضررها خواهد داشت . تخم هایی که از مولد های بیمار به دست آمده یا پرنده مادر دچار سوء تغذیه شده است هرگز نمی یتواند از کیفیت مطلوب برای جوجه کشی برخوردار باشد چرا که آنها بیماری را به نطفه و سپس به جوجه انتقال می دهند و جوجه ها پس از تولد به بیماری های عفونی و مشکلات گوارشی و تنگی نفس گرفتار می شوند.

 

کلام آخر 

بسیاری از دوستان پس از شنیدن این موضوع به این فکر باشند که خب همه چیز خوب است و اصولی اما از کجا یک دستگاه جوجه کشی مطمئن پیدا کنیم و بخریم ، ما به شما میگوییم که ایران جوجه یکی از بهترین تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی در سطح ایران است که همراه با دستگاه های جوجه کشی خودش ۱ سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز ارائه مینماید. برای ورودی به فروشگاه اینترنتی ایران جوجه میتوانید از طریق لینک زیر اقدام فرمایید:

 

https://iranjooje.com

 

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.