خبر جدید

» رئیس مجلس افغانستان: ایران در شرایط سخت کنار ملت افغانستان بود- اخبار سیاسی – اخبار تسنیم

  • تاریخ : 8th دسامبر 2018
  • موضوع : دسته‌بندی نشده
  • بازدید :
  • نظرات : بدون نظر

رئیس مجلس افغانستان: ایران در شرایط سخت کنار ملت افغانستان بود- اخبار سیاسی – اخبار تسنیم
[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، علی لاریجانی  رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (جمعه، ۱۶ آذر ماه) در دیدار با عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان که برای حضور در کنفرانس ۶ کشور آسیایی برای مقابله با تروریسم به ایران سفر کرده است، ضمن خوشآمد گویی به وی، گفت: ملت افغانستان طی سال های اخیر بحران های مختلفی را پشت سر گذاشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه راه حل مشکل افغانستان نظامی نبوده و باید به شکل سیاسی حل شود، عنوان کرد: اینگونه اجلاس ها باعث افزایش همگرایی میان کشورها و ارائه نظرات میان آنها می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش آمریکا از ادامه حضور در افغانستان خسته شده است، اظهار کرد: موضوع تروریسم و مواد مخدر دو لبه یک قیچی است که امیدواریم هرچه سریع تر از طریق سیاسی برطرف شود.

لاریجانی در ادامه با تأکید بر افزایش همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف بیان داشت: همکاری های اقتصادی دو کشور با یکدیگر گره خورده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر افزایش همکاری ها برای مبارزه با قاچاق گفت: همچنین بحران آب در بسیاری از کشورها وجود دارد و می تواند منشأ اختلاف یا توسعه باشد لذا می توان از منابع میان دو کشور برای حل این موضوع در راستای توسعه روابط بهره مند شد.

 

عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به حضور داعش در افغانستان گفت: این حضور باعث می شود کشورهای همسایه افغانستان نیز دچار دردسر شوند لذا ایجاد صلح در افغانستان بسیار اهمیت دارد.

رئیس مجلس افغانستان در ادامه با بیان اینکه از هر نوع همکاری در جهت برقراری صلح در افغانستان استقبال می کنیم، اظهار داشت: تروریست ها به سلاح های پیشرفته مجهز شده و قصد دارند از طریق مرزها به کشورهای دیگر راه پیدا کنند لذا همگرایی و همکاری کشورها در راستای تأمین صلح در افغانستان بسیار مهم است.

وی در ادامه ایران و افغانستان را دو کشور همسایه و مسلمان دانست و افزود: ایران در شرایط سخت به افغانستان کمک کرد و در کنار ملت ما قرار گرفت ما نیز همکاری متقابل را صورت می دهیم و هرچه سریع تر موضوع بحران آب و نحوه همکاری های بانکی را پیگیری می کنیم.

رئیس مجلس افغانستان در پایان با بیان اینکه تروریسم بین المللی مهم ترین معضل منطقه است، خاطرنشان کرد: تروریسم حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشورها را متأثر ساخته و لازم است در راستای حل این بحران همکاری های سیاسی و امنیتی خود را تقویت کنیم چرا که امنیت افغانستان امنیت منطقه است.

انتهای پیام/

[ad_2]

لینک منبع مطلب

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ارسال دیدگاه جدید

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.